2020-07-27, 22:02
Medlem
dufrianords avatar
Jag vågade faktiskt inte hoppas på detta, förvånande nästan så man räknar men han ska komma lindrigt undan för han är irakier (tycker inte han ska göra de, såklart)

"Uddevalla tingsrätt meddelade idag att irakiern Tishko Ahmed döms till livstids fängelse för mordet på Wilma Andersson och för brott mot griftefriden då han styckat hennes kropp." https://www.nordfront.se/tishko-ahmed-doms-till-livstids-fangelse-for-styckmordet-pa-wilma-andersson.smr
Citera
2020-07-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Jaja en självklar överklagan. Det finns ju inget att förlora. Det blir 100% HovR.
Vad kan få han att gå loss? Finns det nåt utrymme för för han och advokaten?
Citera
2020-07-27, 22:04
Medlem
Undrar när avsnitten me T kommer ut på YT rättegången..
Citera
2020-07-27, 22:04
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ja det är vidrigt. Det blir så tydligt när man följt ärendet att det var en så snedfördelade relation och vilket vidrigt as T är.

Mycket tragiskt öde för Wilma.

Det jag inte får ihop är med Mamman. W hade sagt till sin kompis att hon ville flytta hem till sin Mamma. Varför kunde/fick hon inte det?
Till Pappan fick hon flytta,men ville inte

Hon hade ju ingen annan utväg än att bo kvar hos T,även fast han behandlade henne illa
Citera
2020-07-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Var skall huvudet förvaras, till dess han lyckats göra sig av med det då, för att falla under kriteriet transportstyckning?
Eftersom resten av kroppen förmodligen var bortförd, borde väl huvudet ha bortförts samtidigt. Jag tror att inlindandet av huvudet, nerlagt i en låda, har en symbolisk betydelse för förövaren.
Citera
2020-07-27, 22:05
Medlem
När ett ärende har förtur som när någon sitter frihetsberövad så är det i normalfallet 8 veckor som en målsättning mellan TR dom och HovR början. Dock ska man tänka på att det är Covid-19 kaos nu och förseningar etc men detta kommer nog upp inte alltför långt ifrån den tiden. Så säg att det blir HovR i oktober/november någon gång. Det blir en ny dom framåt december/januari då.

Min spekulation är att denna dom står sig i HovR och att T får njuta av den långdragna tristess som kriminalvården bjuder på minst 15 år framåt innan han kliver ut som en fri individ igen. Han är nog fri i glappet 15-20 år från det att han frihetsberövades.
Citera
2020-07-27, 22:07
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Vi kommer inte få mer svar nu.
Vi är nog många, inklusive polisen, som vill veta var han har dolt resten av kroppen.
Hittar man den så kan man kanske göra en säkrare bedömning av dödsorsak.
Citera
2020-07-27, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Den finns i tråden, lite maskad men mycket finns att läsa.
Okej. Jag trodde att resultatet av undersökningen var allmän men innehållet sekretessbelagt.
Citera
2020-07-27, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G26
Vad kan få han att gå loss? Finns det nåt utrymme för för han och advokaten?

Nja det är som du sa. Det är de svaga punkterna. Han går aldrig loss helt. Griftefridsbrottet är solklart. Mordet ska mycket till om han kommer undan. Det kan inte bli annat än mord heller. Grov misshandel och vållande skulle krävas att han har något att säga och att det inte var ett så formidabelt likgiltighetsuppsåt. Jag kan ha fel men detta är svårt för honom att slingra sig ur.
Citera
2020-07-27, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
Jag är övertygad om att Wilmas jakt på pengar i november helt enkelt handlar om att bådas konton är helt tömda och det är ca 10 dagar till Ts nästa löning. Wilma hade inte ens busspengar till tandläkaren och till släktingens (farmor?) kalas.

Enligt FUP, inga notiser på Tischkos kontoutdraget efter 7/11 och hans saldo var då bara 5kr. Det i sig är ju märkligt för han måste ju köpt NÅNTING på en hel vecka fram till mordet. Vi kan väl också anta att han fixat både cigg och droger till sig själv under samma period dvs 7-19/11. För vilka pengar då eftersom inga köp eller kontouttag finns på hans kort efter 7/11 och fram tills han köper cigg åt Wilma med hennes kort den 14/11? (Sparrisen va ju luspank. Hur fan trodde han att han skulle klara sig i USA???)

Kanske fick Wilma täcka upp ekonomiskt fr.o.m 8/11 men hon hade ju heller inga pengar utan övertrasserar sitt konto 10/11 tills hon får 1.500kr insatta från sin pappa senare samma dag.
Man kan också tänka på att han var född i januari och skulle då ha varit Stenbock enligt mina beräkningar. För en Stenbock är pengar och ekonomi väldigt viktigt, men nu hade det skitit sig totalt. Nu tror jag nog att några här kommer svara att jag är helt uppe i det blå men jag vet och tror vad jag tror iallafall.
Citera
2020-07-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Eftersom resten av kroppen förmodligen var bortförd, borde väl huvudet ha bortförts samtidigt. Jag tror att inlindandet av huvudet, nerlagt i en låda, har en symbolisk betydelse för förövaren.
Nä, då hade han inte packat ner pass, gosedjur, sina blodiga kläder osv. Han planerade att göra sig av med väskan - men han hann inte. Polisen plockade in honom lite för fort.
Citera
2020-07-27, 22:13
Medlem
Citat:
Nja det är som du sa. Det är de svaga punkterna. Han går aldrig loss helt. Griftefridsbrottet är solklart. Mordet ska mycket till om han kommer undan. Det kan inte bli annat än mord heller. Grov misshandel och vållande skulle krävas att han har något att säga och att det inte var ett så formidabelt likgiltighetsuppsåt. Jag kan ha fel men detta är svårt för honom att slingra sig ur.
Nej, du brukar ha koll. Vi får verkligen hoppas att aset får fastställt. Det har varit så sjuka domar senaste tiden. Men här finns det ju så mycket indicier också. Jag hoppas att det blir så att hovrätt fastställer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in