2020-07-27, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Jag måste hålla med här. Är inte heller helt nöjd med att Norling får gå. Ok, AIKs B-lag slog A-laget igår med 1-0 och det är naturligtvis inget gott tecken. Men segen var knappast rättvis sett till hela matchen, trots att avsaknaden av det nya vassa offensiva spelet fortfarande är frapperande. Det är däremot knappast Norlings fel att den här säsongen blivit helt skruvad och möjligheterna att gå igenom och träna bort misstagen som görs i det nya systemet är minimala mellan matcherna med det intensiva spelschema som blivit. Så lite bättre tålamod borde nog klubbledningen ändå haft

Men visst. Gjort är gjort. Nu får man blicka framåt istället, och jag väntar med spänning på vad en ny tränare kan åstadkomma. Har ingen tydlig kravbild på resten av säsongen inom mig mer än att jag verkligen hoppas innerligt på att även den nya tränaren behåller juniorerna i startelvan i så stor omfattning som möjligt. Det kan mycket väl vara så att en stor pusselbit i att kunna nå fram till ett nytt SM-guld inom bara något år läggs till grunden om de får fortsatt förtroende (imo).

Vi var betydligt bättre än er. Ni hade knappt en målchans förutom Larssons frispark. Ett sorgligt bygge verkligen. Men Norling är nog nöjd, han håvar ju in sin lön ändå.
Citera
2020-07-27, 20:58
Medlem
nomadics avatar
Jag tar med råge tillbaka mitt tidigare påstående om att vi trots allt är för bra för att åka ut. De två senaste insatserna är så fasansfullt bedrövligt utblottande.

Vi måste vara landets mest lättlästa lag. Pressa oss högt bara så är ni garanterade målchanser på löpande band.
Citera
2020-07-27, 20:59
Medlem
gunnarks avatar
Ja då har AIK sparkat sin tränare,och Kalmar borde nog Sparka Nanne med

Och tittar man på bägge lagen så ser man något intressant,och det är att AIK har inte truppen att spela 4-3-3,och Kalmar har verkligen inte trupp för att spela 4-4-2
Men bägge lagens tränare skulle utan problem kunna gå in och spela sitt spel om dessa 2 tränare bytte förening med varandra!

Jag vet att det det låter galet och säga Att Nanne skulle göra Succé i AIK med sitt 4-4-2,men truppen som AIK har är uppbyggd för att sätta backlinjen först,och förutom Lagerbäck så är Nanne bäst i Sverige på det!

Och det som Norling ville göra i AIK skulle passa spelarna i Kalmar perfekt,dom är i rätt ålder och har inga superstjärnor som skulle sätta sig emot det

Med detta sagt så idiotförklara mig inte för mycket för att jag tänkte lite utanför boxen här
Citera
2020-07-27, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Är det nu Bajen visar vart skåpet ska stå? Kan det bli en kross mot ÖSK?
Hade som sagt på känn att det skulle lossna rejält. Billborn vore en idiot om han inte kör på med samma elva nu. Finns ej utrymme i nuläget att äventyra det som faktiskt gett resultat.

Örebro å andra sidan, jag låter väl lite som en repig skiva nu. Men utan någon förändring offensivt så riskerar man spela ner sig till Superettan. KFF verkar dessutom ha nyktrat till efter kräftgången.
Citera
2020-07-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Jag tar med råge tillbaka mitt tidigare påstående om att vi trots allt är för bra för att åka ut. De två senaste insatserna är så fasansfullt bedrövligt utblottande.

Vi måste vara landets mest lättlästa lag. Pressa oss högt bara så är ni garanterade målchanser på löpande band.

Fattar inte varför ni prompt måste spela upp bollen hela tiden när ni uppenbarligen inte har kvalité för det.
Citera
2020-07-27, 21:08
Medlem
Norling var väl inte rätt typ av matchcoach för att tillhöra de som levererar bäst när det är tomma läktare. Att sitta på bänken och agera publik när motståndarens tränare dirigerar är ju som att ge upp.

Med mycket publik görs 75 proc av jobbet vid taktiktavlan och i omklädningsrummet. Med tomma läktare har man stor fördel om man aktivt coachar sitt lag och enskilda spelare (vilket ju inte går när publik överröstar). Framförallt viktigt att styra unga spelare och konstant berätta för dom hur de skall agera, peppa dom osv.

Tror jag har ganska rätt när jag påstår att övre halvan har engagerade tränare som konstant står och styr, och undre halvan har tränare som är mer åt det lugna hållet. Pandemin ställer helt andra krav på matchrollen än förut.

Bäst exempel är kanske Crystal P med 1p sista 8 matcherna med bänkmanager Hodgson (som väl aldrig varit ute vid linjen och dirigerat de senaste 25 åren).
Citera
2020-07-27, 21:20
Medlem
simonvps avatar
15/30 poäng! Bra så!

Hade första halvlek spelats 2019 hade man ryckt på axlarna och sett det som en halvdan insats. I år är det plötsligt den överlägset bästa insatsen hittills.

Aimar var hur fin som helst idag. Gurra lika bra som vanligt utan att ha särskilt bra grundteknik. Tim kanske är på väg att bli något som ytterback. Och Jeppe verkar vara på väg att växla upp; tillsammans med Kaca och Bojanic kanske den största besvikelsen sett till potential.

Spelar vi såhär åker vi nog inte ut.
Citera
2020-07-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Aik har samma trupp som förra året förutom Elyounoussi. Linnér och Haugaard är väl rätt jämna i löner skulle jag tro. Sedan har väl fyra fem juniorer till fått alagskontrakt också som täcker Tariks lön.
Förra året hade aik nästa högst lönebudget. Varför tror du att samma trupp som förra året tjänar mindre i år?
Antagligen för att jag blandar ihop åren? Utöver Elyounoussi, när slutade Obasi, Stefanelli (vi betalade väl fortfarande på hans kontrakt då), Gravius, Nyholm (fram till sommaren), Linnér, Brolin, Ekstrand, Ödegåård, Sundgren och Lahne. De gjorde väl matcher även 2019?
Citera
2020-07-27, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Han har väl fått sparken förut? Han tar ett jobb i en annan allsvensk klubb, blåvitt kanske, vinner SM-guld med dem och sen minns AIK att han inte är så pjåkig tränare och återanställer honom. Han vinner SM-guld med AIK och får sparken nåt år senare då det går lite trögare.

And repeat

Han sa ju iofs på sin PK att han inte kommer gå till någon rival.
Citera
2020-07-27, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Antagligen för att jag blandar ihop åren? Utöver Elyounoussi, när slutade Obasi, Stefanelli (vi betalade väl fortfarande på hans kontrakt då), Gravius, Nyholm (fram till sommaren), Linnér, Brolin, Ekstrand, Ödegåård, Sundgren och Lahne. De gjorde väl matcher även 2019?

Blir fortfarande frustrerad jag när jag namnet ser Stefanelli, grabben hade potential, skulle nog fungerat bra med hur vi vill spela nu.
Citera
2020-07-27, 21:46
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Blir fortfarande frustrerad jag när jag namnet ser Stefanelli, grabben hade potential, skulle nog fungerat bra med hur vi vill spela nu.
Varifrån fick du ditt namn?

Jag kom just att tänka på en utflykt som jag hade till Casual Clothing i KBH. På den tiden fanns det bara HL och kanske någon SI-butik i Sverige. Ett av märkena som CC (för övrigt mycket fin förkortning) hade var Duffer of St George. Jag hade bestämt mig för att göra trippen till KBH och hittade butiken. Sen tittade jag länge på plaggen. Gick noga igenom hela SI-sortimentet och kom slutligen fram till Duffer-kläderna. Vägrade allt. Tog ett steg till och hittade en tröja från 6876.

Senare blev Duffer populärt bland bajen och de kunde inte ens fatta vad 6876 var för något. Djurgården fattade när de var nere här, men de ville inte ha bråk i låga nummer. De frågade mest om min Skåne-pin som de förmodligen tyckte lite illa om, men av någon anledning ville de inte följa med mig upp i en närliggande park där jag hade ett par vänner.

Fan... Minnen.

Nu är allt skit.
Citera
2020-07-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Nyholm och Ekstrand var ju mest skadade så där har aik försäkring. Ödegaard Lahne och Sundgren försvann under sommaren ju.

Om man ska ta in spelare som Gravius och Brolin blir det ju löjligt.

Men de nya för året isåfall är ju Abraham, Strannegård, Kahl, Haugaard, Tihi, Otieno, Ofori, Asani.

Glömde Ofori. Sedan kom ju Bahoui och Michel också förra sommaren, så de var ju bara med halva förra säsongen. Herregud det är ingen billig trupp ni sitter på. Dessutom med dubbla tränarlöner då utsugaren Norling inte verkar kunna tänka sig att avstå lön från sin älsklingsklubb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in