2020-07-13, 05:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Snyggt tips Korder. Det enda tipset som jag verkar sätta är att konstgräslagen kommer att gynnas, det enda gräslaget som förväntas vara topp 8 även efter 30, som är det just nu, är mff.
Vinner norrköping mot mff ser jag absolut ingenting som kan stoppa dem i år

Med tanke på hur det sett ut hos oss så blir jag inte alls förvånad om vi förlorar stort ikväll.
Citera
2020-07-13, 07:00
Medlem
Riktigt sjukt att man efter alla tv-repriser, expertutlåtande och till och med domarens pudel fortfarande kan sitta och hävda att situationen är ”svår att se” och försvara holmbergs fusk

ungefär lika begåvat och oinsatt som att tro att det jämnar ut sig bara för att vi får en tveksam straff i slutet. med 120 minuter ett par dagar tidigare i benen är matchen redan avgjord efter holmbergs filmning.

Hur många av de 8 segrarna står sig om man tar bort alla matcher ni tilldömts felaktiga straffar och numerärt överläge?

dif - stil, plast och fusk (och sveriges förmodligen sämsta supportrar)
Senast redigerad av MosbiusDesigns 2020-07-13 kl. 07:03.
Citera
2020-07-13, 07:32
Medlem
MrSkargards avatar
Har Peking någon sportchef eller är det Jens Gustafsson som väljer spelare?
Citera
2020-07-13, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Riktigt sjukt att man efter alla tv-repriser, expertutlåtande och till och med domarens pudel fortfarande kan sitta och hävda att situationen är ”svår att se” och försvara holmbergs fusk

ungefär lika begåvat och oinsatt som att tro att det jämnar ut sig bara för att vi får en tveksam straff i slutet. med 120 minuter ett par dagar tidigare i benen är matchen redan avgjord efter holmbergs filmning.

Hur många av de 8 segrarna står sig om man tar bort alla matcher ni tilldömts felaktiga straffar och numerärt överläge?

Men släpp det här. Nu håller jag absolut inte på Djurgården men du/ni överdriver detta något extremt och upplevs enbart som dåliga förlorare. Förmodligen faller Holmberg lite väl lätt men om du inte klarar av det så bör du nog sluta titta på fotboll helt och hållet. Det känns inte alls som något extremt utan liknande händelser tycker jag man kan se i de flesta matcher. Ett bra lag ser till att inte sätta sig i situationer som ger motståndarna den här möjligheten.
Citera
2020-07-13, 07:42
Medlem
Laddjulias avatar
Citat:

Haha älskar att du legat och bölat hela natten och inte släppt det än.

att eran junior erkänner att det är kontakt är inget du bryr dig om? Ni fick ju två billiga straffar men för dåliga på att vinna helt enkelt. Vi har 8 raka på er nu. Det är bara för enkelt.

En normal dag hade vi vunnit med 4-5 mål om vi satt målchanserna. Var glad att det vart låga siffror istället.

Nu är det ny vecka och nya tag. Inget att gråta över. Vi ser istället fram emot nästa match hemma för att plocka 3 enkla.
Citera
2020-07-13, 07:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laddjulia
Haha älskar att du legat och bölat hela natten och inte släppt det än.

att eran junior erkänner att det är kontakt är inget du bryr dig om? Ni fick ju två billiga straffar men för dåliga på att vinna helt enkelt. Vi har 8 raka på er nu. Det är bara för enkelt.

En normal dag hade vi vunnit med 4-5 mål om vi satt målchanserna. Var glad att det vart låga siffror istället.

Nu är det ny vecka och nya tag. Inget att gråta över. Vi ser istället fram emot nästa match hemma för att plocka 3 enkla.

Trevligt att ni har fått tillbaka självförtroendet efter kollapsen mot tabelljumbon.
Citera
2020-07-13, 08:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Trevligt att ni har fått tillbaka självförtroendet efter kollapsen mot tabelljumbon.
Det märks ju tydligt i aktiviteten här inne att dif vann
Citera
2020-07-13, 08:57
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Har sett de flesta av Mjällbys matcher och i ett par så har motståndarna inte haft en enda målchans på hela matchen. Malmö var visserligen det bättre laget i cupmötet men skapade nästan ingenting framåt.

Tror det kan räcka väldigt långt för Mjällby i år.
Borde verkligen inte se ut så om backlinjen är Jeahze-Björkander-Löfgren-Agardius-Nilsson (1 offensiv mittfältare och 3 ytterbackar typ) och framför dom ett innermittfält bestående av typ Löken-Batanero-Sabovic (Ingen av dom har ett defensivt ben i kroppen).

Men jag säger så här långt, så här bra. Mer vill jag inte sträcka mig.

Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Snyggt tips Korder. Det enda tipset som jag verkar sätta är att konstgräslagen kommer att gynnas, det enda gräslaget som förväntas vara topp 8 även efter 30, som är det just nu, är mff.
Vinner norrköping mot mff ser jag absolut ingenting som kan stoppa dem i år
Det är fortfarande bara 3 poäng mellan 4:e och 13:e plats. Det är mest bara slumpen som avgör vilken placering lagen har inom det spannet..
Citera
2020-07-13, 09:50
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Helsingborg är bättre än vad tabellen visar. Det ursäktar inte vår pinsamma insats i den matchen dock.

Citat:
Ursprungligen postat av RedRoc
Pratar du om DIF nu eller? Att inte lyckas stänga matchen på ett bättre sätt är ju komiskt.

Se inlägget ovanför mitt....men jag håller med. Vissa av spelarna lämnade kvar brillorna på bänken uppenbarligen, med normal utdelning hade det blivit större siffror med de lägena. Min farmor hade gjort det bättre och hon är fan kremerad.

Citat:
Hade också vart på defensiven i din sits. Fy fan vad motbjudande att fira guld efter all poängavgörande - felaktig - domarhjälp. Men vissa saker genomsyrar helt enkelt vissa klubbars DNA, skamlöshet för er del

Verkligen! Att de bara vågar fira ett sm-guld. Jag skriver och ber grabbarna lämna tillbaks medaljerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Alltså ni var ju kass? Ni spelade mot 10 man mot ett lag som för tre dagar sedan spelade 120 min i cupsemin. Kalle Holmberg rå filmar till sig en straff och dessutom förstärker det röda kortet rätt rejält. Blåvitt förlorade inte mot Turgården utan mot Kaspar Sjöberg idag. Ser inte bra ut för er i år alls.

DIF anpassar sig mer och mer till en verklighet utan Buya som spjutspets, dvs ett annat spelsätt. 5-0 mot Kalmar visar ju dock att potentialen finns när det stämmer. Tolinsson touchar och Holmberg förstärker situationen, tror nog att vilken annan allsvensk anfallare som helst gjort likadant i samma sits....

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det märks ju tydligt i aktiviteten här inne att dif vann

Senast redigerad av Lurigfax 2020-07-13 kl. 09:54.
Citera
2020-07-13, 09:58
Medlem
Citat:

Förra året var det väl motsvara match bara som var tveksam? Dif har haft flyt mot oss helt enkelt. Som vi brukar ha flyt mot röva. Det är så jävla dåligt att inte få med sig poäng när man får två straffar med sig, även om deras straff var extremt billig.
Citera
2020-07-13, 09:59
Medlem
LT10s avatar
Det mesta har väl redan sagts om matchen och vissa specifika situationer så jag fokuserar på insatsen överlag.

Tycker vi är rätt bra i första men rejält dåliga i andra, det är helt tvärtom gentemot ifjol. Förra säsongen var vi extremt starka i andra halvlek och trygga i att spela av matcherna, numera ser det mest oroligt ut. Vi borde ha dödat matchen med ett 3-0 mål men hade mycket väl kunnat bli 2-2, Gbg kör på riktigt bra hela vägen.

Hursomhelst alltid lika skönt att slå Göteborg såklart. Förhoppningsvis ger det här en skjuts i rätt riktning nu.
Citera
2020-07-13, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Men släpp det här. Nu håller jag absolut inte på Djurgården men du/ni överdriver detta något extremt och upplevs enbart som dåliga förlorare. Förmodligen faller Holmberg lite väl lätt men om du inte klarar av det så bör du nog sluta titta på fotboll helt och hållet. Det känns inte alls som något extremt utan liknande händelser tycker jag man kan se i de flesta matcher. Ett bra lag ser till att inte sätta sig i situationer som ger motståndarna den här möjligheten.

Det är gött att du omfamnat den moderna fotbollen så bra. Nu skall alltså uppenbara filmningar inte bara accepteras, man skall även försvara filmarna, för det är "normalt", gör man inte det är man en dålig förlorare.

Mot er blev för övrigt just Tolinsson nedriven i straffområdet mycket tydligare i andra halvlek än vad Homlberg blev igår(det var en klockren filmning igår) men inte fan satt vi och gnällde då. Det finns en gräns för vad som är ok.

Aiesh blev varnad för filmning mot Ellos i premiären när strand drog ner honom i straffområdet.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-07-13 kl. 10:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in