2020-07-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
I värsta fall kan HR komma fram till att de inte kan styrka brott.

Va? Inte styrka brott? Har du alls försökt att sätta dig in i fallet?
Citera
2020-07-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Va? Inte styrka brott? Har du alls försökt att sätta dig in i fallet?

Det var precis vad TR kom fram till: Brott kan inte styrkas. Läs på!
Citera
2020-07-27, 16:48
Medlem
Citat:
Det var precis vad TR kom fram till: Brott kan inte styrkas. Läs på!

Stön.
TR kom fram till att det inte fanns tillräcklig bevisning för att döma SD för mordet, dvs brottet. Att LW har mördats råder det, enligt expertisen, inga tveksamheter kring.
Att ett brott har begåtts står alltså klart.
Att HR skall komma fram till att ett brott ej har skett kan totalt uteslutas.
Citera
2020-07-27, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Stön.
TR kom fram till att det inte fanns tillräcklig bevisning för att döma SD för mordet, dvs brottet. Att LW har mördats råder det, enligt expertisen, inga tveksamheter kring.
Att ett brott har begåtts står alltså klart.
Att HR skall komma fram till att ett brott ej har skett kan totalt uteslutas.

Det är din uppfattning. Vet du vad åklagaren kommer att åberopa i HR? Inte jag heller. Men hon kommer inte enbart att lägga fram det som presenterades i TR.
Citera
2020-07-27, 17:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Handskarna som köptes på XXL har jag inte sett bland de beslagtagna 5 par som undersöktes för kontroll av blodbesudling och fibertråd. Fick S några frågor om handskarna i förhör?

------------

För eventuella nytillkomna i tråden:
SD har varit häktad som misstänkt för mord 8 månader, genomgått rättegång och friades av TR som ansåg att bevisningen inte räckte till fällande dom. Åklagaren överklagade till Göta Hovrätt. Kompletteringar i bevisningen till ärende B1752-20 skulle vara inlämnat senast 10 juli.
ÅH lämnade ett tilläggsprotokoll på 150 sidor till försvaret den 6/7. I den nya bevisningen finns också en digital sekvens som ska lämnas till hovrätten. ÅH förväntar sig att HR ska ändra den friande domen. Försvaret, som hade tre dagar på sig att gå igenom det kompletterande materialet, begärde tid till 21/7. Då passade ÅH på att begära ytterligare förlängning till den kompletterande bevisningen och Göta Hovrätt beviljade detta. Senast 21/8 ska det vara HR tillhanda.

Sammanfattning, länkar till FUP och annat
www.flashback.org/p72182112#p72182112

Jag har inte gått till botten med handskarna, men jag såg att den typ av handskar som SD köpte på XXL fanns i flera färger. Kan det varit någon av de fem paren isf?
Citera
2020-07-27, 17:42
Medlem
Citat:
Det är din uppfattning. Vet du vad åklagaren kommer att åberopa i HR? Inte jag heller. Men hon kommer inte enbart att lägga fram det som presenterades i TR.

Nej. Det är inte min uppfattning. Det är fakta. LW blev mördad. Brottet är styrkt. ”Brott kan ej styrkas” är en vedertagen motivering för åklagare att INTE väcka åtal.
Vad detta fall handlar om är vem som har utfört brottet.
Vad Hiding kommer att anföra i HR har jag ingen aning om.
Men troligtvis kommer inte hennes argumentation bygga på att inget brott har begåtts. Du är nog relativt ensam om den tankegången.
Senast redigerad av Rubar 2020-07-27 kl. 18:12.
Citera
2020-07-27, 18:22
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har inte gått till botten med handskarna, men jag såg att den typ av handskar som SD köpte på XXL fanns i flera färger. Kan det varit någon av de fem paren isf?

Det tror inte jag. Är det något han sett till att ingen kommer kunna hitta, är det nog ett par mordhandskar. Vad det gäller de blå skorna, tror jag att han hade skoskydd, var barfota eller hade några andra skor som inte finns längre. Jag tror att LW:s blod/dna hamnat på plösen av misstag efter mordet.

Något som finns kvar någonstans väl gömt och skyddat, tror jag är LW:s mobil. I den finns en del av LW kvar att minnas och det vill nog den traditionsbundna SD återuppleva en dag i framtiden. Om han har gömt mobilen, kan jag tänka mig att han längtar efter att titta i den. Det kan nog också klia i honom att besöka LW:s google-konto igen, men det måste han stå emot efter misstaget han gjorde runt lunchtid söndagen 7/10 -18?

------------

SD har varit häktad som misstänkt för mord 8 månader, genomgått rättegång och friades av TR som ansåg att bevisningen inte räckte till fällande dom. Åklagaren överklagade till Göta Hovrätt. Kompletteringar i bevisningen till ärende B1752-20 skulle vara inlämnat senast 10 juli.
ÅH lämnade ett tilläggsprotokoll på 150 sidor till försvaret den 6/7. I den nya bevisningen finns också en digital sekvens som ska lämnas till hovrätten. ÅH förväntar sig att HR ska ändra den friande domen. Försvaret, som hade tre dagar på sig att gå igenom det kompletterande materialet, begärde tid till 21/7. Då passade ÅH på att begära ytterligare förlängning till den kompletterande bevisningen och Göta Hovrätt beviljade detta. Senast 21/8 ska det vara HR tillhanda.

Senast redigerad av Honan6 2020-07-27 kl. 18:29.
Citera
2020-07-27, 18:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det tror inte jag. Är det något han sett till att ingen kommer kunna hitta, är det nog ett par mordhandskar. Vad det gäller de blå skorna, tror jag att hade skoskydd, var barfota eller hade några andra skor som inte finns längre. Jag tror att LW:s blod/dna hamnat på plösen av misstag efter mordet.

Något som finns kvar någonstans väl gömt och skyddat, tror jag är LW:s mobil. I den finns en del av LW kvar att minnas och det vill nog den traditionsbundna SD återuppleva en dag i framtiden. Om han har gömt mobilen, kan jag tänka mig att han längtar efter att titta i den. Det kan nog också klia i honom att besöka LW:s google-konto igen, men det måste han stå emot efter misstaget han gjorde runt lunchtid söndagen 7/10 -18?

------------

Jag håller med dig att det troliga är att eventuella handskar redan är borta.

Att ringen saknas, trots att den finns med på bild på morgonen (minns jag rätt nu?) på polisstationen, det är ett otrevligt tecken. Jag tänker att den har han tagit som ett minne i första hand. Att mördaren har grävt i fickan efter mobilen visar att han inte är rädd för att avsätta DNA. Det beror på att han har handskar. I första hand tänker jag nog ändå att gummihandskar har använts.

Var är mobilen? Jag har sett att SD varit inne på softpocahontas sidor, han har kollat på hennes cacher. Någon har varit inne och loggat på hennes IG konto och google konto 7 okt-18. Kan han ha sparat den inte bara av praktiska skäl, utan även av "sentimentala" skäl? Tillsammans med ringen ligger de kanske gömda någonstans?

Jag är osäker på om något av de fem beslagtagna paren handskar är de som är inköpta på XXL. Det kan vara flera modeller som heter liknande och jag förmodar att vilket som helst av paren kan ha använts oavsett när de är inhandlade.

Däremot verkar ingen av de undersökta fem paren ge utslag för blod och inget synligt fanns på dom heller.

Lite mer om handskar från FUP:
Aktbil 157, sid 287, 297, bilder på handskarna 288 ff
Handskarna beslagtogs 23/7-18 och undersöktes 12/10- 18

[...]"De nu undersökta föremålen, se nedan godslista, har varit
mindre prioriterade tidigare. De har nu undersökts med
framförallt fokus på eventuell blodförekomst och eventuella
skador som kan tyda på att de släppt fibrer/fibertrådar.
Denna undersökning är som en förberedelse till om något av
materialen ska skickas vidare till NFC för mer fördjupade
undersökningar.
"
[...]
"Undersökningsmetoder
Visuell granskning i vitt ljus, blodförprövningsmetoderna Luminol (Blue Star) och
LEUKO samt fotografering.
Sammanställning av undersökningar och resultat
Av de undersökta godspunkterna erhölls en reagens som för blod på två (2) av
textilierna/föremålen, jeansbyxa (20 I 8-5000-BG5935 l-3) och vattenlåset (20 l 8-5000-
BG5935 l-6).
En orange T-shirt (2018-5000-BG61383-2) uppvisade liknande färg som en tidigare
säkrad fibertråd (S049) som anträffats på brottsplatsen.
Jeansbyxorna, vattenlåset och den orange I-shiiten har skickats in till NFC för vidare
undersökningar.
Övrigt undersökt material har lämnats till beslagsredogöraren.
"

"Bild 1. Beslag 2018-5000-BG51473-3. Något blod iakllogs inte.
Bild 2. Beslag 2018-5000-BG51473-4. Något blod iakttogs inte.
Bild 3. Beslag 2018-5000-BG51473-5. Något blod iak1togs inte.
Bild 4. Beslag 2018-5000-BG51473-9. Något blod iakttogs inte.
Bild 5. Beslag 2018-5000-BG51473-l l. Något blod iakttogs inte.
"
Citera
2020-07-27, 19:53
Medlem
Blessedfruits avatar
Luften gick ur mig i och med frikännandet. I min värld är det hela väldigt uppenbart och tingsrätten slog knut på sig själv för att analysera sönder (eller ”nu ska vi göra Juridik av det hela”) åtalet i rena rama Torbjörn Tännsjö-andan, dvs helt uppåt vägarna i synbart logiska resonemang.

Vad jag undrar nu, efter att ha tröttnat på allt käbbel i tråden (eller egentligen på vissa käbblare), har det framkommit något om SD:s göranden och låtanden efter frikännandet? Har det skrivits något om dynamiken i umgänget inom och utom goecaching mm?

Jag har läst överklagandet och lite kring processen, men inget om vad som händer runt omkring.
Citera
2020-07-27, 19:57
Medlem
Snor-Johans avatar
För att återknyta till tvätta-lena-ren-från-motivet-trollens starkt dementerade uppgifter om att Lena hade för vana att ringa även gifta män på nätterna. Det motivet hade räckt med råge till den urartade uppgörelsen bakom planket.

Aktbilaga 150 förhör med V*on Bennig*sen-Mackie*wicz, Christ*ian Sid 634.

"Det var lite känsligt för Christian mig eftersom Lena Wesström var en nattmänniska när hon inte hade barnen och Christian i och för sig hade inget jobb, men han hade en fru som hade ett jobb då. Hon skrev väldigt mycket på nätterna och inte som han som skriver ett avsnitt och skickar ett meddelande, det var pling, pling, pling hela natten. Det var inte roligt för hans fru som nästan trodde det var något mellan oss."
---------------------
Symtom Hypomani.
Många pratar snabbt och mycket, ett så kallat forcerat talflöde, som kan vara svårt att avbryta, men personen kan lätt bli avledd, talet är intensivt och personen kan till exempel ringa vänner mitt i natten. Tankarna blixtrar och idéerna är många. Hon kan bli rastlös och aktiv i den grad att omgivningen blir orolig, och deltar i roliga upptåg utan att se eller bry sig om faror och konsekvenser av handlingarna

http://socialanatet.se/hypomani-en-fulladdad-duracellkanin/
Citera
2020-07-27, 20:37
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
För att återknyta till tvätta-lena-ren-från-motivet-trollens starkt dementerade uppgifter om att Lena hade för vana att ringa även gifta män på nätterna. Det motivet hade räckt med råge till den urartade uppgörelsen bakom planket.

Aktbilaga 150 förhör med V*on Bennig*sen-Mackie*wicz, Christ*ian Sid 634.

"Det var lite känsligt för Christian mig eftersom Lena Wesström var en nattmänniska när hon inte hade barnen och Christian i och för sig hade inget jobb, men han hade en fru som hade ett jobb då. Hon skrev väldigt mycket på nätterna och inte som han som skriver ett avsnitt och skickar ett meddelande, det var pling, pling, pling hela natten. Det var inte roligt för hans fru som nästan trodde det var något mellan oss."
---------------------
Symtom Hypomani.
Många pratar snabbt och mycket, ett så kallat forcerat talflöde, som kan vara svårt att avbryta, men personen kan lätt bli avledd, talet är intensivt och personen kan till exempel ringa vänner mitt i natten. Tankarna blixtrar och idéerna är många. Hon kan bli rastlös och aktiv i den grad att omgivningen blir orolig, och deltar i roliga upptåg utan att se eller bry sig om faror och konsekvenser av handlingarna

http://socialanatet.se/hypomani-en-fulladdad-duracellkanin/

Tack för ditt inlägg med aktb 150 s 634, som alla kan läsa om man inte blundar för sanningen.

Här kan man läsa vilken egocentrisk person Lena var, hon tänkte inte på andra. inte ens på de som var gifta,( hon ville väl förstöra för flera gifta) en totalt hänsynslös person, den sanna bilden framkommer av *själasörjarens* vidriga beteende.

Att det fanns motiv till mordet är inte så konstigt.

Ett litet tillägg ang pastorskragen. s 21
https://www.docdroid.net/kE07lpg/mord-pdf#page=21

Lena hade bakgrund som pastor i bl a frikyrkliga församlingen Equmeniakyrkan och satte på sig kragen lite då och då.Det kan anses som ögonbrynshöjande att hon haft en hemlig relation från och till med mannen i paret hon vigde den22 augusti -08.
Senast redigerad av Smhf 2020-07-27 kl. 20:52.
Citera
2020-07-27, 20:57
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Luften gick ur mig i och med frikännandet. I min värld är det hela väldigt uppenbart och tingsrätten slog knut på sig själv för att analysera sönder (eller ”nu ska vi göra Juridik av det hela”) åtalet i rena rama Torbjörn Tännsjö-andan, dvs helt uppåt vägarna i synbart logiska resonemang.

Vad jag undrar nu, efter att ha tröttnat på allt käbbel i tråden (eller egentligen på vissa käbblare), har det framkommit något om SD:s göranden och låtanden efter frikännandet? Har det skrivits något om dynamiken i umgänget inom och utom goecaching mm?

Jag har läst överklagandet och lite kring processen, men inget om vad som händer runt omkring.
Stefan och Hanna ses tillsammans. Jerry och Hannas pappa har setts tillsammans.

Det är väl typ vad som framkommit om gruppdynamiken. Någon annan kanske kan måla ut det lite mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in