Citat:
Ursprungligen postat av
Milosebic
Det är synd att du har så litet förtroende för Sverige som stat. Vi har en mycket gammal tradition av myndigheter och en stolthet i att kontrollera, räkna och säkerställa statistik. Längst i världen skulle jag tro, eller åtminstone i toppskiktet. Det är synd att de sk Sverigevännerna lyckats solka denna hedersstämpel genom sin smutskastningskampanj som pågått under decennier. Och det är synd att sådana som du, som jag tolkar är en vuxen man, går på eländet och sväljer det med hull och hår.
.
Detta har inte pågått i decennier. Det startade för 10 år sedan, misstron mot vissa myndigheter har försämrats och det har inte med någon politisk rörelse att göra. Förtroendet har minskat, möjligen har det förbättrats för polisen. Det är myndigheter och politiker som själva har sänkt förtroendet.
Generaldirektörer typ Eliasson har bidragit starkt och inte uppträtt opartiskt. Det fanns en bra tradition, men den finns inte längre. Jag har själv jobbat för ett statligt verk och även fackligt, jag har sett försämringen och inkompetensen men jag tvingades tiga.
Det behövs inga Sverigevänner för att se hur det sjunker. Men vi borde kanske hålla oss till tråden nu.
För en timme sedan redovisade platz.se 4 nya döda och eftersom dom redovisade 1 ny död igår har gapet ökat med två idag. Ibland kommer fler uppdateringar.