2020-07-27, 19:50
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det gör det nog inte däremot så kanske det stämmer på de som fått intensivvård behandling som hamnat i respirator. Något inte alla C19 sjuka råkat ut för.
Och du visar dig lika ointelligent som vanligt.

Vadå "Nej, det gör det nog inte"...? De första rapporterna från den forskning som pågår här i UK visar att 20-30% av de som läggs in på sjukhus för COVID-19 har skador på lungvävnaden efter friskskrivning.
Vad är det som din hjärna inte klarar av att processa?

Herregud...
Citera
2020-07-27, 19:53
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Känns lite som om du själv missat att sjukvården i Sverige har enorma resurser till sitt förfogande och fick ännu mer resurser för att klara Coronavansinnet. Du missar också att läkare vårdadministratörer och sköterskor har eget ansvar som de inte alltid tar.

Det fanns inte resurser i början. Ett tecken på det var att man inte hade masker.

Vad gäller ansvaret bör regeringen ge tydliga direktiv till regionerna och utfärda sanktioner om de inte följer direktiven. Regeringen gör inte det. Regeringen skyller på regionerna utan att införa tydliga direktiv. Regionerna i sin tur skyller på regeringen. Ingen tar ansvar. Resultatet blev att tusentals människor har dött.
Senast redigerad av AttCza 2020-07-27 kl. 19:56.
Citera
2020-07-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Utdrag:

”Antalet coronasmittade ökar kraftigt i USA och Spanien.

I Sverige ligger smittspridningen på en låg nivå – men än kan vi inte andas ut.

– Vi har ju en väldigt speciell situation just nu och fram till mitten av augusti när skolorna börjar och folk går tillbaka till jobbet. Det finns otvetydigt en risk att vi får en ökning då, säger virusforskaren Lena Einhorn.”
Det är detta som har oroat mig länge. Skolorna är de platser som kommer att få väldigt många nya fall. Jag menar barn är dom som lätt sprider dessa virus.
Citera
2020-07-27, 19:57
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pica-pikant
Idag sjönk 7dagars medelvärdet för dödsfall ner till enkelskiffrigt, passa på och njut, för enligt den samlade nätexpertisen så brakar det loss på allvar om två veckor.

Skall fira med en pilsner i solen tror jag.

jag står bestämt fast vid det.

citera mig om två veckor!

men du missuppfattar fortfarande hur detta virus och pandemi fungerar. braka loss gör det först under hösten, sen kan det plana ut lite under vintern om hårdare restriktioner införs.. sen glömmer vi det i mars-april igen också tar det fart på nytt. upp och ner vi går, ständigt mot nya höjder.

men som sagt, om två veckor kommer du tydligt kunna se att vi varken planar ut eller går ner, utan tvärtom börjar öka.
Citera
2020-07-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Det är synd att du har så litet förtroende för Sverige som stat. Vi har en mycket gammal tradition av myndigheter och en stolthet i att kontrollera, räkna och säkerställa statistik. Längst i världen skulle jag tro, eller åtminstone i toppskiktet. Det är synd att de sk Sverigevännerna lyckats solka denna hedersstämpel genom sin smutskastningskampanj som pågått under decennier. Och det är synd att sådana som du, som jag tolkar är en vuxen man, går på eländet och sväljer det med hull och hår.
.

Detta har inte pågått i decennier. Det startade för 10 år sedan, misstron mot vissa myndigheter har försämrats och det har inte med någon politisk rörelse att göra. Förtroendet har minskat, möjligen har det förbättrats för polisen. Det är myndigheter och politiker som själva har sänkt förtroendet.

Generaldirektörer typ Eliasson har bidragit starkt och inte uppträtt opartiskt. Det fanns en bra tradition, men den finns inte längre. Jag har själv jobbat för ett statligt verk och även fackligt, jag har sett försämringen och inkompetensen men jag tvingades tiga.

Det behövs inga Sverigevänner för att se hur det sjunker. Men vi borde kanske hålla oss till tråden nu.
För en timme sedan redovisade platz.se 4 nya döda och eftersom dom redovisade 1 ny död igår har gapet ökat med två idag. Ibland kommer fler uppdateringar.
Citera
2020-07-27, 20:01
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
jag står bestämt fast vid det.

citera mig om två veckor!

men du missuppfattar fortfarande hur detta virus och pandemi fungerar. braka loss gör det först under hösten, sen kan det plana ut lite under vintern om hårdare restriktioner införs.. sen glömmer vi det i mars-april igen också tar det fart på nytt. upp och ner vi går, ständigt mot nya höjder.

men som sagt, om två veckor kommer du tydligt kunna se att vi varken planar ut eller går ner, utan tvärtom börjar öka.
Så du har alltså en helt egen modell för hur virus beter sig i världen. En modell som ingen jävel i hela världen sett förut.

Spännande
Citera
2020-07-27, 20:02
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
En mycket intressant graf om dödlighet i Sverige. Man ser att vi fått lägre dödlighetstal de senaste veckor trots fortsatt coronadöd. Ska bli intressant att se vilka död vi missat. Det har varnats för självmord, hustrumisshandel och mord, och liknande pga restriktioner. Ska bli intressant att se vad som hänt på den fronten.

Av nyhetsflödet av döma verkar blyförgiftningsnivåer har hållit sig stabila trots pandemin. I alla fall här i Stockholm har det pangats flitigt. Så mord verkar inte ha minskat.

Ökat hygienmedvetenhet hade i alla fall ihjäl säsongsinfluensan och vinterkräksjukan. Det kanske har sparat några liv. Vid närmare analys så småningom kommer vi kanske att se att samtidigt som man massdödat gamlingar har man på sina håll räddat andra gamlingar till följd av bättre koll på hygien. Det i sin tur skulle bekräfta påståenden om att vi haft ständig överdödlighet bland äldre i sjukdomar som de inte hade behövt dö av. Det som göms i snö kommer upp i tö.

https://twitter.com/HaraldofW/status/1287799941528780800/photo/1
Många äldre som dog tidigt i Corona är ju de som "normalt" skulle dött typ nu. Därav undrrdödligheten nu
Citera
2020-07-27, 20:03
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Det är detta som har oroat mig länge. Skolorna är de platser som kommer att få väldigt många nya fall. Jag menar barn är dom som lätt sprider dessa virus.
Om barn sprider lätt torde immuniteten vara hög. Inget att bekymra sig över således.

Värre med arbetsplatser med hemarbetande och permiterade då, mycket viktigt att åtgärderna kvarstår i folks minnen trots låg initial spridning.
Citera
2020-07-27, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
.

Detta har inte pågått i decennier. Det startade för 10 år sedan, misstron mot vissa myndigheter har försämrats och det har inte med någon politisk rörelse att göra. Förtroendet har minskat, möjligen har det förbättrats för polisen. Det är myndigheter och politiker som själva har sänkt förtroendet.

Generaldirektörer typ Eliasson har bidragit starkt och inte uppträtt opartiskt. Det fanns en bra tradition, men den finns inte längre. Jag har själv jobbat för ett statligt verk och även fackligt, jag har sett försämringen och inkompetensen men jag tvingades tiga.

Det behövs inga Sverigevänner för att se hur det sjunker. Men vi borde kanske hålla oss till tråden nu.
För en timme sedan redovisade platz.se 4 nya döda och eftersom dom redovisade 1 ny död igår har gapet ökat med två idag. Ibland kommer fler uppdateringar.
Då är vi två med erfarenheten av att arbeta på det sättet men sedan går tankarna skilda vägar oss emellan. Den privata marknaden där jag också arbetat i många år är inte alls bättre, där mörkas och ljuga det friskt kan jag lova, på helt andra nivåer.

Jag har inga problem med att det släpar i redovisningen utan jag har problem med att folk på fullt allvar tror att det mörkas och sopas under mattan. Folk är idioter helt enkelt. Den här tråden och hela Flashback är ju ett lysande exempel och bevis på det.
Citera
2020-07-27, 20:08
Medlem
Citat:
En mycket intressant graf om dödlighet i Sverige. Man ser att vi fått lägre dödlighetstal de senaste veckor trots fortsatt coronadöd. Ska bli intressant att se vilka död vi missat. Det har varnats för självmord, hustrumisshandel och mord, och liknande pga restriktioner. Ska bli intressant att se vad som hänt på den fronten.

Av nyhetsflödet av döma verkar blyförgiftningsnivåer har hållit sig stabila trots pandemin. I alla fall här i Stockholm har det pangats flitigt. Så mord verkar inte ha minskat.

Ökat hygienmedvetenhet hade i alla fall ihjäl säsongsinfluensan och vinterkräksjukan. Det kanske har sparat några liv. Vid närmare analys så småningom kommer vi kanske att se att samtidigt som man massdödat gamlingar har man på sina håll räddat andra gamlingar till följd av bättre koll på hygien. Det i sin tur skulle bekräfta påståenden om att vi haft ständig överdödlighet bland äldre i sjukdomar som de inte hade behövt dö av. Det som göms i snö kommer upp i tö.

Det är mycket enkelt.

Man har inte missat några dödsfall.

En del av de som skulle ha dött i juli, dog istället i covid i april. De dog några månader i förväg. Därför ser vi nu en underdödlighet.
Citera
2020-07-27, 20:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Det rättfärdigar inte faktumet att en del människor över 70+ inte får vård efter att de smittades av covid. Att även andra människor inte får vård gör det hela inte bättre. Regeringen kunde ha sett till att sjukvården får mer resurser så att alla som behöver vård för vård. Det har de inte gjort. Det kan tolkas som att de vill att gamlingar ska dö, eftersom de bara kostar pengar.

Vem har pratat om att rättfärdiga? Jag konstaterar bara att ni låtit detta fortgå år efter år utan att någon har rutit till. Det är i princip samma siffror i år som alltid. Skillnaden är att de nu fått C-19 i stället för säsongsinfluensa, urinvägsinflammation, sepsis eller lunginflammation. Ni som inte vaknat upp tidigare har rättfärdigat det och låtit det pågå.

Att det skulle ha någon koppling till pengar ur ett statligt perspektiv är bara nonsens. Det är kommunerna du ska skjuta in dig på. Det är där pengarna sparas. Staten får betala kommunbidrag ändå.

Citat:
Till skillnad från dig ser jag skogen också, inte bara trädet. Du är inte bara pinsam utan också hjärtlös och saknar kritiskt tänkande.

Du ser bara skogen, Covid-19-skogen, som tycks uppta din och några andra okunniga alarmisters hela tillvaro. Jag ser både träden och skogen.
Citera
2020-07-27, 20:18
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:

Denna graf är den inte som FoHM kurva för döda i rätt datum? Eftersläpningarna är inte med därför sluttar dessa så skarpt ner. Så långt som våran kurva för överdödlighet är säkert fastställt som nu är till vecka 25, ligger vi på gränsen till att ha överdödlighet.
https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps
Denna länk är från euromomo och är ett samarbete mellan olika Europeiska länder som sammanställer överdödlighets kurvor för de länder som medverkar, vilket Sverige gör. Sveriges kurva är nästan längst ner på sidan. Som man kan se där ligger de senaste veckorna under en orange linje, det gör de för att de inte är säkerställda ännu. I slutet av varje vecka, kanske fredag eller så uppdateras kurvorna och en mer vecka är då säkert fastställd.
Kanske gillar Sverige att visa dessa kurvor som inte är klara ännu och ja, nästan medvetet lura folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in