2020-07-27, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalianka
Han säger att han inte styckat kroppen och någon har planerat huvudet hos honom eftersom att han är huvudmisstänkt som pojkvän.

Hahaha jo att någon skulle vara ute efter att sätta dit honom och burit på ett avhugget huvud i en väska eller ryggsäck, verkar fullständigt trovärdigt speciellt när det framgår i domen att Wilma delade lägenhet med honom men att lägenheten stod i hans namn, vittnen som hörde skrik från hans lägenhet den kvällen och man har hittat hennes avhuggna huvud i hans garderob.

Hoppas de som sitter i hovrätten har några hjärnceller innanför pannbenet och är inte för naiva och ser rakt igenom hans lögner.
Senast redigerad av ytmamz 2020-07-27 kl. 16:52.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
kan han frias helt i hovrätten eller högsta domstolen ?
Ja, det kan han. Men själv tror jag HR fastställer tingsrättens dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Nu förstår jag inte, du svarade på "Blir kanske 25-30 år för Tishko nu." med att "Aldrig så länge...om man inte är lasermannen" eller vad du svamlade om.

Leif satt i 34 år. Dog när han varit fri något år eller liknande.

Nej.. vi tar det igen.

En användare skrev "det kommer bli 25-30 år för Tishko". Jag svarade "Nej det blir inte så lång tid enbart ett (1) mord!". Den enda som suttit så länge för enbart ett (1) mord är Lasermannen, och det var för att han sköt invandrare, hade han tex skjutit AIK-supporters hade han suttit avsevärt kortare tid.

Användare "Browser" svarar då ungefär "Du snackar skit, kolla Axmyr han satt i 34 år bla bla bla".

Jag svarar då: "nej du Browser , Axmyr hade ihjäl två!!! (2) personer, dvs han är dubbelmördare!

Återigen, Tisho: Dömd för ett (1) mord! Axmyr: Dömd för två (2) Mord.

Är det så svårt att förstå skillnaden?
Citera
2020-07-27, 15:58
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Nej.. vi tar det igen.

En användare skrev "det kommer bli 25-30 år för Tishko". Jag svarade "Nej det blir inte så lång tid enbart ett (1) mord!". Den enda som suttit så länge för enbart ett (1) mord är Lasermannen, och det var för att han sköt invandrare, hade han tex skjutit AIK-supporters hade han suttit avsevärt kortare tid.

Användare "Browser" svarar då ungefär "Du snackar skit, kolla Axmyr han satt i 34 år bla bla bla".

Jag svarar då: "nej du Browser , Axmyr hade ihjäl två!!! (2) personer, dvs han är dubbelmördare!

Återigen, Tisho: Dömd för ett (1) mord! Axmyr: Dömd för två (2) Mord.

Är det så svårt att förstå skillnaden?

Då blev det tydligare. Tack.

En grej jag inte kan sluta jämföra med är mordet på Dannebacken i Trollhättan. Mördaren fick bara 16 år tror jag, inga direkta tekniska bevis, men jag kan inte låta bli dra paralleller ändå av någon anledning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Tendensen är dock att livstidsstraff blir allt längre i Sverige, och när Tishkos eventuella frigivning ska upp för behandling (om många år) kan det mycket väl vara 25-30 år som är snittiden. Hade han fått 18 års fängelse så hade det blivit betydligt kortare tid, inte minst om han sluppit ut efter 2/3 av tiden. Hans beteende i utredningen efter mordet kan alltså ha kostat honom ytterligare 10-15 år i fängelse.

Nu är det förstås inte säkert att han fått ett tidsbestämt straff om han samarbetat i utredningen för uppklarningen av mordet, men möjligheten finns helt klart där. Detta i synnerhet som TR skriver att det inte finns några förmildrande omständigheter samtidigt som döljandet av vart han dumpat kroppen nämns som försvårande.

Du har såklart rätt i det du skriver. Dock så blåser det hårda vänstervindar i samhället, man vill ha fria gränser osv, alla som inte springer runt och skriker "BLM!" är rasister, Sverige är tydligen strukturellt rasistiskt osv osv. Dessutom verkar ju denna Tishko vara skvatt galen, inte omöjligt att han försöker fejka sig till en rättpsyskvistelse ett tag. Vänstern älskar att argumentera för dessa "stackars pojkar" som kommit till Sverige, för att sedan bli svikna av samhället. Räknar med en hård rörelse "släpp Tisho fri" från diverse vänsterkvinnor som ser ut som män, med lila/skrikrosa hår.
Citera
Medlem
Citat:

Kan, kan dom men jag tror det blir svårt. Antingen sänks domen till bara mord och han får ett tidsbestämt straff, t.ex. 14 år eller så fastställer Hovrätten samma dom som Tingsrätten.
Citera
2020-07-27, 16:01
Medlem
Citat:

Självklart KAN det ske, särskilt om någon av rikets skickligaste och dyraste advokater tar sig an fallet.
Citera
2020-07-27, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vi får se hur det går i hovrätten för västra Sverige.

Ja det blir ju där som det avgörs.
Tippar på att Tischko då kommer att ändra sin historia; att de grälat och att han oavsiktligt råkat döda W.
Och eftersom man ej säkert kan säga hur W dog så finns nog ändå risken för att han kommer undan med griftefridsbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Om han överklagar borde straffet skärpas för att han inte visar ånger.

Hur då skärpas?
Citera
2020-07-27, 16:05
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
...

Hur då skärpas?

Haha, ja det blir svårt.

Ja, intressant eftermiddag everyhopa. Vi ses här lagom till skiten skall upp i nästa instans om ett par månader.

Allt gott.
Citera
2020-07-27, 16:09
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Du har såklart rätt i det du skriver. Dock så blåser det hårda vänstervindar i samhället, man vill ha fria gränser osv, alla som inte springer runt och skriker "BLM!" är rasister, Sverige är tydligen strukturellt rasistiskt osv osv. Dessutom verkar ju denna Tishko vara skvatt galen, inte omöjligt att han försöker fejka sig till en rättpsyskvistelse ett tag. Vänstern älskar att argumentera för dessa "stackars pojkar" som kommit till Sverige, för att sedan bli svikna av samhället. Räknar med en hård rörelse "släpp Tisho fri" från diverse vänsterkvinnor som ser ut som män, med lila/skrikrosa hår.
Det senaste är förstås helt osannolikt, men inte omöjligt att han får en liten skara beundrare och kanske några som besöker honom då och då i fängelset. Finns uppenbarligen en grupp galna kvinnor med fäbless för mördare, i vart fall kända sådana. Galningen Peter Madsen har haft flera beundrarinnor under fängelsetiden och har nyligen gift sig.
Citera
2020-07-27, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalianka
Han säger att han inte styckat kroppen och någon har planerat huvudet hos honom eftersom att han är huvudmisstänkt som pojkvän.

Han kommer inte frias i HovR. Jag har skummat genom domen nu och den är välskriven. Det är ett indiciemål, men åklagaren har på ett bra sätt påvisat att T var den enda som hade tillgång till platsen där hon mördades och under en begränsad tid. Han är körd, han kommer få fastställt i HovR om han väljer att överklaga. Domen beskriver väl vad de har att ta ställning till för att döma honom.

Hans förklaring sågas helt av TR och på goda grunder. Såhär skriver TR

Citat:
Tingsratten
har ovan konstaterat att Wilma Andersson dodats i den aktuella lagenheten pa
Goteborgsvagen 23 C vid den av aklagaren angivna tidpunkten samt att Tishko
Ahmed da befann sig pa eller i narheten av brottsplatsen. Tishko Ahmed har haft
rnojlighet att utfora garningen och utredningen i rnalet ar av sadan karaktar och
robusthet att det saknas nagon rimlig alternativ forklaring som skulle kunna utesluta
Tishko Ahmed som garningsman. Tishko Ahmed har inte heller lamnat nagon
rimlig forklaring till de ornstandigheter som binder honom till garningen.
Forutsattningarna for en fallande dom ar med hansyn hartill uppfyllda. Det ar alltsa
stallt utom rimligt tvivel att Tishko Ahmed berovat Wilma Andersson livet genom
upprepat trubbigt vald, vald som varit av sadan art att det separerat muskelvavnad
fran hennes kropp ochleller annat vald som inte narrnare kunnat preciseras.
Citera
2020-07-27, 16:11
Medlem
Andhogst38s avatar
Citat:
Självklart KAN det ske, särskilt om någon av rikets skickligaste och dyraste advokater tar sig an fallet.
Tror det stannar på 14 år. Är ute om ca 8 år. Eller döms endast för griftefriden. Jag skulle inte fira idag iaf..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in