2020-07-27, 15:39
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
En T version om varför kläder o annat är kvar spelar ingen större roll, det viktiga var att de var kvar, eller samma sak med andra ord, att W hade inte tagit med sig dem. Alla vet ju varför, hon dog i lägenheten.
Ungefär samma sak med kortet, och vad spelar det för roll var det är nu. Slängt i en papperskorg på tåget eller i Ljungskile och så småningom uppeldat, eller nedstoppat i en brunn eller sopnedkastet hemma etc. Jag kan inte komma på någon alternativ plats som spelat någon som helst roll i det hela, mer än att om det skulle hittas tillsammans med kvarlevor från W.

Vad tycker du är viktigt?

Jag tycker det är viktigt att få det besvarat - då det låser T till att ha Wilmas saker i sin lägenhet

DET är ju mycket märkligt att han kan ha handlat med hennes kontokort FAST ...Tishko sagt att Wilma HAR tagit dessa saker med sig.

Likad¨kläderna han sagt att Wilma haft på sig- de återfanns i lägenheten.

- - -

Sååå - varför tycker du att min fundering är akward??? JAG tycker det är viktiga fakta helt enkelt som vi inte har fått svar på helt enkelt.
Citera
2020-07-27, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalianka
Jag tror att det överklagas och han frias. Hittar man inte kroppen är det svårt att döma till livstid.
du tror han överklagar? va bra gissat eftersom det stått i varenda tidning de senaste 5 veckorna..
nej han kommer inte att frias.. det finns inte ens
Citera
2020-07-27, 15:42
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Så lång tid för et mord? ALDRIG i sverige, om du inte är lasermannen och skjuter invandrare :P
Tendensen är dock att livstidsstraff blir allt längre i Sverige, och när Tishkos eventuella frigivning ska upp för behandling (om många år) kan det mycket väl vara 25-30 år som är snittiden. Hade han fått 18 års fängelse så hade det blivit betydligt kortare tid, inte minst om han sluppit ut efter 2/3 av tiden. Hans beteende i utredningen efter mordet kan alltså ha kostat honom ytterligare 10-15 år i fängelse.

Nu är det förstås inte säkert att han fått ett tidsbestämt straff om han samarbetat i utredningen för uppklarningen av mordet, men möjligheten finns helt klart där. Detta i synnerhet som TR skriver att det inte finns några förmildrande omständigheter samtidigt som döljandet av vart han dumpat kroppen nämns som försvårande.
Citera
2020-07-27, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Vi har väl runt 150-160 livstidsdömda i Svea rike, as we speak. Tror att alla utom någon sitter för just mord.

Nu skrev ju vederbörande att han skulle få sitta 30 år. Och det har ingen gjort i Sverige för enbart ett (1) mord. Axmyr var dubbelmördare, men det har tydligen "Browser" här på fb ingen koll på. Dessutom hade Axmyr ihjäl en styvson till en högt uppsatt politiker. Men det verkar "Browser" inte heller ha koll på.

Dessutom är det väldigt populistiska tider, BLM osv. Tror inte han får livstid i hovrätten överhuvudtaget. Bättre advokat och en helt ny rättegång. Njae, sista ordet är inte sagt på långa vägar.
Citera
2020-07-27, 15:44
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Natten till torsdagen hittades Leif Axmyr död i sitt hem i Halmstad.

Han är den svensk som suttit längst tid i fängelse.

1982 dömdes Leif Axmyr för dubbelmordet på ex-flickvännen Ulla-Britt Jakobsson och hennes vän Tommy Larsson i Gävle.

Det är du som snackar skit, din jävla tomte.

Nu förstår jag inte, du svarade på "Blir kanske 25-30 år för Tishko nu." med att "Aldrig så länge...om man inte är lasermannen" eller vad du svamlade om.

Leif satt i 34 år. Dog när han varit fri något år eller liknande.
Citera
2020-07-27, 15:44
Bannlyst
Finns inte en chans att han frias då de hittade Wilmas avhuggna huvud i hans garderob, det går inte att försvara bort det.
Citera
2020-07-27, 15:45
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Det viktiga är att Tishko hållit fast vid Wilma tog med sig sina tillhörigheter/bankkortet, medan det egentligen är klarlagt att Tishko betalade biljett och åkte till Ljungskile.

Tishko har i största allmänhet kallat bevisen mot honom för "omöjliga".
**

Exakt ... och Tack och Lov. Hans intelligens har tydligen varit "I Topp" den dagen
Citera
2020-07-27, 15:46
Medlem
Har en fråga om rättegångsavsnitten som ligger ute på Youtube.. finns inga inslag där T är med i ... blir inte han utfrågad av åklagare oxå under denna rättegången... eller får man inte spela upp dessa så länge han inte är dömd... Kanske kommer det mera avsnitt senare... Jag tycker det var jätteintressant att få följa rättegången live.. Gärna mera sådant .. den som har tekniken och möjligheten att lägga ut fler och andra rättegångar.. Finns det redan så får ni gärna tipsa mig om var jag skall söka .. Tack för ordet...
Citera
2020-07-27, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Huvudet då?

Han säger att han inte styckat kroppen och någon har planerat huvudet hos honom eftersom att han är huvudmisstänkt som pojkvän.
Citera
2020-07-27, 15:48
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Det viktiga är att Tishko hållit fast vid Wilma tog med sig sina tillhörigheter/bankkortet, medan det egentligen är klarlagt att Tishko betalade biljett och åkte till Ljungskile.

Tishko har i största allmänhet kallat bevisen mot honom för "omöjliga".

T och hans tankebanor kan vi glömma - de är INTE som hos vanliga helt enkelt! Läs mina svar i närtid idag hos andra.
Citera
2020-07-27, 15:50
Medlem
blagyltas avatar
Samtidigt som tidningarna nu vågar gå ut med en bild på parasiten, t.om Aftonfnasket, fortsätter asylaktivisterna på skattefinansierad regim media SVT att kalla honom för "pojkvännen" och visar bara bilder på wilma, som om hon skulle vara delaktig på ngt sätt. Fy faan.
Citera
2020-07-27, 15:52
Medlem
tomyhockeys avatar
kan han frias helt i hovrätten eller högsta domstolen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in