2020-07-27, 15:08
Bannlyst
Kan man hoppas på utvisning med? Han är väl inte Svensk medborgare?
Citera
2020-07-27, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Tyvärr så brukar ju hovrätten sänka straff helt utan anledning. Dessutom är det en invandrare nu, och inte vill väl hovrätten bli kallade rasister för att man inte sänker straffet på en invandrare som begått ett fasansfullt mord?

Arma Sverige, vad händer här?

Vi får se hur det går i hovrätten för västra Sverige.
Citera
2020-07-27, 15:09
Medlem
Gizurs avatar
Tingsrätten hittar inga förmildrande men däremot försvårande omständigheter, därav livstid och inte tidsbestämt straff.

Om Tishko hade samarbetat under utredningen och berättat var kroppen dumpats så skulle han möjligen kunnat fått ett lägre straff. Just att kroppen inte hittats nämns som en försvårande omständighet. Att bli dömd till 18 år istället för livstids fängelse hade varit mycket värt för honom, inte minst med tendensen är att livstidsstraffen innebär allt längre fängelsevistelser. Blir kanske 25-30 år för Tishko nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Han kunde erkänt, i stundens hetta, galen av svartsjuka, knuffade Wilma och hon såg ut att ha dött och han fick panik och transportstyckade kroppen. Visat ånger och förtvivlan och så vidare.
Då hade läget inte sett ljust ut, men kanske något ljusare, för honom att få mildare straff. Kanske dråp m.m.
Att ha ett avhugget huvud i en låda i en garderob, kan väl knappast rubriceras "transport styckning"!
Citera
Bannlyst
Klantar hovrätten till detta så blir de en laughing stock över hela världen! Den saken är glasklar.
Citera
2020-07-27, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Då får Eriksson steppa upp till något som inte existerar. Det går inte rent tidsmässigt att få till det och då en klient gjort klart att han var i lägenheten hela tiden utan ett kort tag, så tror jag inte ens Eriksson är kapabel. TR skriver underförstått att dom få förklaringarna som finns är rent trams. Någon annans spår finns inte och tiden för att döda, stycka och sedan städa, frakta delar/kropp efter sig räcker inte till helt enkelt. Dom är inte så smarta dom här mördarna direkt.

Däremot ser jag en liiiiten öppning för en liten ändring i HR, men jag nöjer mig med livstid också.
Men något frikännande finns inte med i en sannolik bild i detta fallet det är rena önsketänkandet.
Om han överklagar borde straffet skärpas för att han inte visar ånger.
Citera
2020-07-27, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Självklart är fulkurden Tishko Ahmed Shabaz en muslim, som alla andra kurder. Att han vid slutet fick något av en religiös psykos i och med Trumptåget då han trodde att Trump stod på kurdernas sida (lol), och började yra om kristendomen osv, innebär inte att han slutade vara muslim. Kurder oavsett om de börjar påstå att de är ateister, kristna osv, är helt enkelt genetiska muslimer.

Däremot styckmördade inte Tishko, Wilma pga religiösa motiv.

Vi får se, han lär ju överklaga. Inte helt omöjligt att HR friar honom, men visst, bevisläget är ju något starkare mot Tishko än vad det var mot Blattelito.

Fast nu ser ju inte Tishko ut som en MENA:it, utan snarare som en pakistanier. Som kurd är han ju trots allt en iranier och det finns ett indo-iranskt släktskap dem emellan.

Vi har nog lite olika definitioner på "vanligt utseende", men visst, jag kan hålla med om att det finns fulare människor än Tishko så sett.

Detta stämmer inte - de flesta kurder är inte religiösa. Eller hur menar du med genetiskt muslim?
Citera
2020-07-27, 15:12
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Kan man hoppas på utvisning med? Han är väl inte Svensk medborgare?

Jo, det är han.
Citera
2020-07-27, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det tvivlar jag starkt på. Han är klassisk psykopat - känner ingen skuld.
Ja. När uppmärksamheten har lagt sig och han inte längre får någon som helst uppmärksamhet, då kryper tomhet på och han har inget annat att gå igång på, än att försöka ta sitt liv.
Senast redigerad av Sorgensvart 2020-07-27 kl. 15:14. Anledning: Skrivfel
Citera
2020-07-27, 15:13
Medlem
SweKingCalles avatar
Va gott det hade varit och hört någon kommentar från sparrisen 😁
Citera
2020-07-27, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Okej -då undrar jag fortfarande; varför du tycker detta är oviktigt?

jag tycker det är viktigt att kunna besvara just detta med: Varför är kläder och smink kvar i lägenheten - FAST sagt att det har hon tagit med sig? Och varför och hur kan han förklara att han använt Wilmas kontokort - när han sagt att hon gett sig av "med allt"! VART är kontokortet nu? Eller rättare sagt - HAR han ens en förklaring till detta? Nej. Han förklarar inte något överhuvudtaget = antingen är han totalt korkad i IQ eller så tror han att förneka allt ger honom icke en dom. Liiiitte synd om honom för så fungerar inte rättsväsendet.

Edit: jag vet att han fick livstids dom. Bra så!

Han ljög en del om sakerna som hon då skulle tagit med sig, och ändrade sig flera gånger vilket domstolen noterat. Hon tog bankkortet säger den dömde mördaren tex, men det var han som använde hennes kort. Så han hade ingen som helst trovärdighet vilket betyder att han ljög .

Kort uttryckt av Tingsrätten
Citat:
Åklagarens bevisning har en sådan tyngd att det krävs en hållbar förklaring fran Tishko Ahmeds sida. Någon sådan har han överhuvudtaget inte presenterat,varför det får anses motiverat att dra negativa slutsatser for honom i skuldfrågan,
Citera
2020-07-27, 15:16
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
And u are not alone !! Fira va ordet! Tur det är semester att man sitter fri som en fågel och kan ta en drink, inte för att solen värmer direkt, men för att Domen värmer!!
Nu lär det vara lugnt ett tag, fram tills de nästkommande självmordsförsöken.. eller vad han nu kan tänkas hitta på.. själv hoppas jag att han självantänder och försvinner från jordens yta!

Mmmm - jag firar - gör du? Men du har nog rätt i att du ser ett scenario om att han ska ta livet av sig? Tror inte han klarar utav det ens ... det har vi blivit varse redan. Det gick ju galet - då han drack två eller liknande -tvål.

Näää du. Nu har han en dom på livstid. Tack och Lov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in