2020-07-27, 12:57
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Ryska ligan, wow liksom.
Den ryska ligan är rankad 7:a i Europa. Det är bara Spanien, England, Tyskland, Italien, Frankrike, och Portugal som har starkare ligor.
Citat:
Berg har väl gjort typ 2 mål på 25 landskamper.
Berg har gjort 21 mål på 76 landskamper vilket är ett helt OK facit. Han är topp 15 i Sverige någonsin vad det gäller målskyttar för det svenska landslaget.
Citat:
Var usel i VM senast
Berg var bra i VM men hade otur med marginalerna i avsluten.
Citat:
blir 36 år nästa år.
Berg är född 1986. Han blir 35 nästa år. Du tänker på storebror Jonatan Berg.
Citat:
Vi måste spela in framtiden. Berg kommer inte göra någon glad i EM.
De bästa ska spela. Just nu är Berg bäst.
Citat:
Vad är det för fel på janne? Vågar han inte peta spelare? Inte ett dugg bättre än hamren på laguttagningarna.
Det är inget fel på Janne. Hittills har han levererat otroliga resultat och är den bästa förbundskaptenen på år och dagar.
Citera
2020-07-27, 13:02
Medlem
Citat:
Menar ni att Berg och Granqvist kommer med i emtruppen 2021? Svagt ledarskap av Janne. Man har slutat tagit ut bästa laget, alla spelar på gamla meriter.

Fattas bara att man få se sebastian larsson också. Kollade just på sverige-england 2018, Sebastian larsson tappade sin gubbe hela tiden.

Det är bedrövligt hur landslaget ser ut nu för tiden när man blir lovad platser tills man själv väljer att sluta.

Sverige kommer med största sannolikhet att ta ut 4 anfallare till EM. Hade mästerskapet tagit plats i år så hade Berg, Isak, Quaison och Andersson varit spikade. Marcus Berg är en av Sveriges 4 bästa anfallare. Mycket beror såklart på nästa säsong. Vi har en del namn som kommer underifrån som potentiellt skulle kunna ta plats som anfallare. Exempelvis Jordan Larsson, Guidetti, Kiese Thelin, Gyökeres etc..
Citera
2020-07-27, 14:34
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inafonalie
Sverige kommer med största sannolikhet att ta ut 4 anfallare till EM. Hade mästerskapet tagit plats i år så hade Berg, Isak, Quaison och Andersson varit spikade. Marcus Berg är en av Sveriges 4 bästa anfallare. Mycket beror såklart på nästa säsong. Vi har en del namn som kommer underifrån som potentiellt skulle kunna ta plats som anfallare. Exempelvis Jordan Larsson, Guidetti, Kiese Thelin, Gyökeres etc..

Fast Guidetti och Kiese Thelin kan väl knappast sägas "komma underifrån"? För vårt anfallsspel får vi nog fram till EM framför allt hoppas på att Isak blir helt ordinarie i klubblaget och tar med sig självförtroendet in i landslaget. Annars tycker jag att mittfältet ser intressantare ut som offensivt vapen med Kulusevski, Claesson och Forsberg (om de sistnämnda får bukt med sina skador) och med Quaison som alternativ. Bättre landslag än Sverige har klarat sig alldeles utmärkt utan vassa anfallare men desto bättre mittfältare (t.ex. Spanien).
Citera
2020-07-27, 15:31
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Fast Guidetti och Kiese Thelin kan väl knappast sägas "komma underifrån"?

Alla vet att Guidetti är en ung och lovande talang som kommer att slå igenom på allvar när som helst nu. Han kommer direkt från Manchester Citys ungdomsakademi och har faktiskt bott i Afrika. Han får garanterat revansch för kycklingen i nästa EM.
Citera
2020-07-27, 15:33
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Alla vet att Guidetti är en ung och lovande talang som kommer att slå igenom på allvar när som helst nu. Han kommer direkt från Manchester Citys ungdomsakademi och har faktiskt bott i Afrika. Han får garanterat revansch för kycklingen i nästa EM.

Ingen nämner Jonny Rödlund. Där kan vi snacka om talang.
Citera
2020-07-27, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Fast Guidetti och Kiese Thelin kan väl knappast sägas "komma underifrån"? För vårt anfallsspel får vi nog fram till EM framför allt hoppas på att Isak blir helt ordinarie i klubblaget och tar med sig självförtroendet in i landslaget. Annars tycker jag att mittfältet ser intressantare ut som offensivt vapen med Kulusevski, Claesson och Forsberg (om de sistnämnda får bukt med sina skador) och med Quaison som alternativ. Bättre landslag än Sverige har klarat sig alldeles utmärkt utan vassa anfallare men desto bättre mittfältare (t.ex. Spanien).

Haha jag borde såklart ha skrivit att Guidetti fanns med som konkurrent för du har sannerligen rätt i att han inte kommer underifrån. Frågan är om han kan få bukt på sin karriär tillräckligt för att han ens ska finnas med i frågan.
Citera
2020-07-27, 19:49
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo

Haha har BarryHero kapat ditt konto?
Citera
2020-07-28, 03:25
Medlem
Grejjen med både Guidetti och Thelin i dagsläget är inte bara att de är utkonkurrerade med råge i områderna där deras styrkor ska vara. Utan även att kvalitéerna de erbjuder finns hos andra som även har fler kvalitéer.

Se bara Guidetti, ska vara en hårt arbetande snabb jävel med bra avslut om vi ska gå efter hans peak i unga "talang-år". Ja där har vi en som precis fyllt 20 som spelar i ett top 6 laliga lag och nyss öst in 16+3 i sin debut säsong. Är dessutom OTROOOOOLIGT mycket smartare, snabbare, mer klinisk och piggare generellt. Jordan larsson är istortsett en yngre, snabbare, mer teknisk och mer klinisk Guidetti med. Inge superstjärna, men snarlik fast med plusmeny. Och vi har inte ens nämnt Quaison då.

Thelin? Ska vara en targetspelare och stark vändpunkt. Berg, trots sina år, gör detta väldigt bra och gjort det helt ok i Ryska ligan. Våran Giroud på så sätt att han gör ett otroligt bra jobb som anfallare, trots att han inte egör så mycket mål. Efter Berg har vi Andersson som är en av de bästa duelisterna i Europa denna säsong och dessutom bättre på att hitta nätet. Grym fysiskt med.

Nej deras landslagskarriärer är körda med tanke på att spelare har slagit igenom nu.

Våran anfallsfront är fin idag. Hoppas former och utvecklingar fortsätter så nästa säsong utan skador!

Also... på dem som fortfarande gnäller på Jannes uttagningar. Ja 1, kanske 2 namn kan gnällas på. Men generellt? Då är man galen. Han har hittat ett formula, genomgått ett generationsskifte, intergrerar nya namn varenda samling nästan OCH har bästa framgången vi haft på många många år. Ber man om mera så ber man om ett hollywood script.
Citera
2020-07-29, 12:10
Medlem
OvissFramtids avatar
Ser så mycket framemot landslagsspel igen, känns som att vi har någonting väldigt fint på gång. Aldrig har vi haft så många spelare i modern tid som gjort så många mål i de stora ligorna. Undrar hur vår framtida elva kommer se ut när de som är 33-34 + bestämmer sig för att lägga av i landslaget. Ska ju inte ta ut något i förskott men man är något optimistisk inför landslagets framtid. I höst väntar Nations League mot VM-vinnaren Frankrike, VM-tvåan Kroatien och EM-vinnaren Portugal. Snacka om att kastas in mot eliten direkt som ett stort test inför EM.

När det gäller målvakter, vilka anser ni komma efter Olsen? Jag tycker varken Nordfeldt eller Johnsson är självklara längre. Nästan 2 m långe Andreas Linde har imponerat i Molde som nu ligger tvåa i norska ligan. Jacob Rinne i Ålborg har även han imponerat stort, Ekstra bladet skrev nyligen en artikel om honom där man anser han vara för bra för Superligan efter 4a hållna nollor. Någon av dessa två borde kanske matchas?

Sveriges möjliga elva när veteranerna väljer att lägga av:

----Olsen (Roma)----
Krafth(Newcastle)--P.Jansson(Brentford)--Lindelöf (United)--Augustinsson (Bremen)
Kulusevski(Juventus)--Ekdal(Sampdoria)--K.Olsson (Krasnodar)--Forsberg(Leipzig)
--Quaison(Mainz)--Isak (Sociedad)

En fin elva om ni frågar mig. En del jokrar som kan vara intressanta med i truppen eller som superavbytare är: Claesson (Krasnodar) mot Kulusevski, om han nu kommer tillbaka i sin forna form. Svanberg (Bologna) mot Ekdal. N.Eliasson (Bristol) mot Forsberg och Sebastian Andersson mot Isak. Jag är av den åsikten att Janne måste hålla ett öga på Ryan Johansson. Jag är säker på att han kommer flyttas upp nästa säsong till Sevilla's A-lag. Läste att Ryan blev erbjuden förlängt kontrakt med Bayern Munchen men att han pga konkurrensen och önskan om mer speltid valde Sevilla som skall ha lovat honom uppflyttning till nästa säsong. Så kanske redan i höst kommer vi få se en annan talang få spela i Laliga. Vore en dröm detta förstås om allt detta blir av. En stor önskan är att Claesson kommer tillbaka fullt frisk och stark, med risk för att vi får en alldeles för offensiv elva med hans och andra spelares frånvaro är det viktigt att han blir tillgänglig.
Citera
2020-07-29, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Sveriges möjliga elva när veteranerna väljer att lägga av:

----Olsen (Roma)----
Krafth(Newcastle)--P.Jansson(Brentford)--Lindelöf (United)--Augustinsson (Bremen)
Kulusevski(Juventus)--Ekdal(Sampdoria)--K.Olsson (Krasnodar)--Forsberg(Leipzig)
--Quaison(Mainz)--Isak (Sociedad)

En fin elva om ni frågar mig. En del jokrar som kan vara intressanta med i truppen eller som superavbytare är: Claesson (Krasnodar) mot Kulusevski, om han nu kommer tillbaka i sin forna form. Svanberg (Bologna) mot Ekdal. N.Eliasson (Bristol) mot Forsberg och Sebastian Andersson mot Isak. Jag är av den åsikten att Janne måste hålla ett öga på Ryan Johansson. Jag är säker på att han kommer flyttas upp nästa säsong till Sevilla's A-lag. Läste att Ryan blev erbjuden förlängt kontrakt med Bayern Munchen men att han pga konkurrensen och önskan om mer speltid valde Sevilla som skall ha lovat honom uppflyttning till nästa säsong. Så kanske redan i höst kommer vi få se en annan talang få spela i Laliga. Vore en dröm detta förstås om allt detta blir av. En stor önskan är att Claesson kommer tillbaka fullt frisk och stark, med risk för att vi får en alldeles för offensiv elva med hans och andra spelares frånvaro är det viktigt att han blir tillgänglig.

Håller med om Ryan att Janne borde hålla ögonen på honom. Men tycker väll att U21 landslaget till en början kan ta ut honom för att visa att Sverige vill ha honom.

Sen en till joker även fast jag tycker att han borde vara med i en svensk trupp till EM är Joakim Nilsson. Blev förövrigt utsedd till 2. Bundesligas bäste mittback denna säsongen.
Citera
2020-07-29, 12:36
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Håller med om Ryan att Janne borde hålla ögonen på honom. Men tycker väll att U21 landslaget till en början kan ta ut honom för att visa att Sverige vill ha honom.

Sen en till joker även fast jag tycker att han borde vara med i en svensk trupp till EM är Joakim Nilsson. Blev förövrigt utsedd till 2. Bundesligas bäste mittback denna säsongen.

Ja precis Joakim är högintressant också, jag vet inte vem som är att föredra bredvid Lindelöf då Jansson kanske inte få lira i PL. Men Jansson är kapten i sitt lag och ledare på så vis och den egenskapen har svenska landslag alltid varit beroende av. Mycket hänger på hur det går för Brentford och om Jansson får spela i en bättre liga. Men ja det är en svår nöt det också.
Citera
2020-07-29, 12:41
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Landslagsexperter,

Jag tänkte skaffa en svensk retro-landslagströja för att imponera på några äldre fotbollstokiga kollegor som jag har. De är födda cirka 1960-80.

Vilket tryck borde jag ha på ryggen? Vilken spelare och vilket nummer?

Tack på förhand!

Mvh,
Charlie
Vad är "retro" i det här fallet, vilket år pratar vi om för tröjan? Ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in