2020-07-27, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det är inte dags för Stahre nu igen då?
Han har ju tagit över efter Norling förut och kan och känner klubben utan och innan. Är väl ledig nu.

AIK har ju annars varit framgångsrika med att tagit tränare genom åren. Norling, Stahre, Alm som sedan även gjort det bra i andra allsvenska klubbar även utomlands i vissa fall. Och även andra tidigare med.

Är inte Stahre i Norge?

Snabb googling så gick han till Sarpsborg i början på året.

För övrigt tror jag inte det blir bättre utan Norling. Det är för många spelare i truppen som håller låg allsvensk nivå och en del superettannivå.
Senast redigerad av trazke 2020-07-27 kl. 13:36.
Citera
2020-07-27, 13:30
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Visst är han ett as och han borde få ett automatiskt gult bara han beträder gräset..
Men i detta fallet, vad kan han göra? Han springer ju rakt fram, sen i sista sekunden så rusar Varbergs-spelaren rätt ut. Det är ju varbergaren som rusar rätt in i honom. Visst sätter han till axeln men det skulle alla göra i det läget för att skydda sig själva.
Strand vet precis vad han gör.
Citera
2020-07-27, 13:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Väntat och bra. Det har gått på tok för dåligt denna säsong.

Vore inte ett dugg konstigt om Patric Jildefalk tar över.
Citera
2020-07-27, 13:33
Medlem
simonvps avatar
Det blir ju fan till att aik tar in någon som sätter ett ännu bättre offensivt spel än Norling. Frågan är ju om Grzelak eller Jidefalk har bättre idéer än vad Norling hade.

På pappret ett ”enkelt” schema för aik, iaf om man hade sett det inför säsongen. Givet allt som hänt i år är jag inte lika övertygad.

Kff borta kan bli riktigt obehagligt, trots att de ligger sist. Kff kryssade trots allt sist efter sen kvittering. Mycket möjligt att det kan ha höjt moralen hos dem. Säg att det blir en Kff-vinst med 1-0 så skiljer det plötsligt bara 2 p mellan lagen. Därefter blir det ett grisigt och ett hittills duktigt Ellos på Friends, där aik bara tagit en seger i år. Omgången efter det är inte alls bekväm den heller, då möter man Mjällby borta. Även den kan bli en ångestmacka. Med riktigt jävla oflax kan det bli ett rent jumbomöte med ÖFK innan serien vänder.
Citera
2020-07-27, 13:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Ja, vi var bra och det ska vi bli igen. För mig räcker det inte ens om vi tar SM-guld. Jag vill gå längre.

Du kommer att få gå långt i superettan.
Citera
2020-07-27, 13:58
Medlem
InnesIs avatar
Jag förstå mig inte på AIK. SM Guld och sedan topplacering (om än med tråkigt spel - med det är ju AIK-stilen). Sedan sätter andra press på att Norling ska spela ett spel han inte har grundat under sin återkomst i AIK - det går dåligt - Norling får sparken. De borde givetvis ha sagt att det är helt ok att gå tillbaka till det spel som gjorde AIK framgångsrikt. Vad ska de göra nu? Hitta en annan tränare som ska försöka få AIK att spela fotboll som vi (Hammarby) under förra säsongen?

Jag tror visserligen det kan gå bättre på kort sikt med ny tränare för er men på lång sikt tror jag det hade varit bättre om Norling fått gå tillbaka till det han gjort bra de senaste åren hos er.
Citera
2020-07-27, 14:00
Medlem
mishimas avatar
Hasse Backe som interimtränare säsongen ut?
Senast redigerad av mishima 2020-07-27 kl. 14:16.
Citera
2020-07-27, 14:00
Medlem
LT10s avatar
Tycker det är sjukt att Björn Wesström får sitta kvar. Förvisso har han passat över sportchefsrollen till Henrik Jurelius och själv klivit över som VD, men nog fan är det väl ändå dags för honom att dra också?

Gör inget för mig. Jag ser gärna att han är kvar dock.
Citera
2020-07-27, 14:32
Medlem
snillet_1s avatar
Det verkar bli Bartosz Grzelak:

Citat:
Enligt uppgifter till SportExpressen finns det en huvudkandidat som de har planerat in ett möte med under kvällen: Bartosz Grzelak.

Om parterna kommer överens på mötet väntas han ta över med omedelbar verkan.

– Jag har inga kommentarer till det, säger AIK:s ordförande Robert Falck när SportExpressen konfronterar honom med uppgifterna om att Grzelak kan komma att bli Norlings ersättare.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/han-ar-huvudkandidat-att-ta-over-som-tranare/
Citera
2020-07-27, 14:32
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Märkligt att det är så många som bryr sig om att AIK fått en tränare sparkad. Det spelas en match ikväll som är mycket mera avgörande för bottenstriden.
Citera
2020-07-27, 14:35
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Strand vet precis vad han gör.
Japp. Han vet att om han inte sätter till axeln så kommer han att få ont/kunna skada sig. Hade inte varbergaren rusat i sidled precis innan kollisionen så hade det varit ett par decimeter luft mellan dom. Strand kan omöjligt lastas för det. Att han sätter till axeln är som sagt helt naturligt, alla skulle göra det i samma läge.

Strand är som sagt ett svin, men i just detta fallet kan man inte lasta honom för något.
Citera
2020-07-27, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag förstå mig inte på AIK. SM Guld och sedan topplacering (om än med tråkigt spel - med det är ju AIK-stilen). Sedan sätter andra press på att Norling ska spela ett spel han inte har grundat under sin återkomst i AIK - det går dåligt - Norling får sparken. De borde givetvis ha sagt att det är helt ok att gå tillbaka till det spel som gjorde AIK framgångsrikt. Vad ska de göra nu? Hitta en annan tränare som ska försöka få AIK att spela fotboll som vi (Hammarby) under förra säsongen?

Jag tror visserligen det kan gå bättre på kort sikt med ny tränare för er men på lång sikt tror jag det hade varit bättre om Norling fått gå tillbaka till det han gjort bra de senaste åren hos er.

Anledningen till förändringen var väl delvis på grund av att spelsättet inte lockade ny publik, samt att vi inte hade tillräckligt många unga spelare som kunde säljas, som toppklubb i allsvenskan behöver du sälja spelare dyrt om du inte har 30k på läktarna och bra sponsorer.

Känns lite som Norling ville bli sparkad, han verkade inte tro på det själv och kändes grinig att han tvingats att ändra spelsystem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in