2020-08-13, 12:09
Medlem
DikTs avatar
Rätt intressant hur totalt olika AIK och IFKG tacklar sin kris (fast det bara skiljer en poäng mellan lagen).

AIK slår på stora trumman om att "Nu är det kris":
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aik-ledningen-erkanner-i-oppet-brev-platsen-i-allsvenskan-i-fara/

Medan Göteborg verkar göra motsatsen och går ut med (typ): "Vi är inget bottenlag. Det är lugnt".

Frågan är vilket som är bäst approach?!
Citera
2020-08-13, 12:09
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, och Peking är det lag som imponerar mest mot oss de senaste åren, tycker att vi stundtals varit utspelade.

Precis, och vi är klart sämre i år, trots derbyt sist. Jag steker matchen helt ikväll iaf.
Citera
2020-08-13, 12:15
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Rätt intressant hur totalt olika AIK och IFKG tacklar sin kris (fast det bara skiljer en poäng mellan lagen).

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aik-ledningen-erkanner-i-oppet-brev-platsen-i-allsvenskan-i-fara/

Medan Göteborg verkar göra motsatsen och går ut med (typ): "Vi är inget bottenlag. Det är lugnt".

Beror nog på att aiks fall som klubb är betydligt högre än Gbgs. Gbg har slagits om överlevnad och mittenplaceringar de senaste tre säsongerna. aik har slagits om medaljer och har ett guld under samma tid.

Därför måste aik kommunicera på det sättet de gör medan det inte är lika oväntat för Gbgs del att man är där man är just nu.
Citera
2020-08-13, 12:26
Medlem
Inför Häcken borta spådde jag överkörning och torsk med 3-0. Även om vi gjorde en bra match då föll resultatet tyvärr in. Samma känsla inför Malmö borta med samma resultat då.

Har exakt samma känsla inför ikväll. 3-0 Peking kan dock räddas av att Östersund slår gnaget.
Citera
2020-08-13, 12:26
Medlem
Keldons avatar
Citat:

Vänligen notera att AIK har hamnat utanför topp 5 i allsvenskan endast tre säsonger från och med 1998. En av dessa säsongerna spelades i superettan. IFK Göteborg har svajat betydligt mer de senaste åren.
Citera
2020-08-13, 12:28
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Inför Häcken borta spådde jag överkörning och torsk med 3-0. Även om vi gjorde en bra match då föll resultatet tyvärr in. Samma känsla inför Malmö borta med samma resultat då.

Har exakt samma känsla inför ikväll. 3-0 Peking kan dock räddas av att Östersund slår gnaget.

Det luktar kryss mellan Bajen och Peking på långa vägar, kom ihåg var du läste det.
Citera
2020-08-13, 12:30
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Vänligen notera att AIK har hamnat utanför topp 5 i allsvenskan endast tre säsonger från och med 1998. En av dessa säsongerna spelades i superettan. IFK Göteborg har svajat betydligt mer de senaste åren.
Jo absolut.
Samtidigt var deras svansföring/målsättning inför denna säsongen tämligen likartad vad jag minns.
Citera
2020-08-13, 12:49
Medlem
Lundbondens avatar
Märkligt att Firman Boys inte jagat bort Wesström än. Den mannen har förstört AIK. Pengarna från Europa-League och alla dessa miljoner de fått från spelarförsäljningar är som bortblåsta.
Citera
2020-08-13, 13:44
Medlem
Nu skickar gnaget ut ett öppet brev också för att än en gång meddela att de är ett bottenlag. Vi har förstått det nu. De känns väldigt uppmärksamhetstörstande hela tiden.
Citera
2020-08-13, 13:59
Medlem
Citat:

Det där handlar väl delvis om hur man känner inför prestationen. Vi ligger där vi ligger men det är ta mig fan sjukt att vi inte kunnat avgöra matcher som den mot t ex Falkenberg. Jag kan inte komma ihåg när Blåvitt senast hade ett sådant bombardemang av motståndarnas mål, det är osannolika boomar.

XG ljuger egentligen inte, chanser för att vinna ett antal matcher till har vi haft och det samma kan man väl säga om Gnaget, dom har svårare att komma till målchanser etc.

Men det är ju resultatet som räknas i slutänden.

Edit:

Enligt XG borde alltså MFF, Häcken, Bajen och Peking ha gjort fler mål än oss hittills(exklusive straffar). Enligt samma statistik är det bara Östersund som skapat mindre än Gnaget, och det är också det enda laget som gjort färre mål än AIK i år.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-08-13 kl. 14:17.
Citera
2020-08-13, 17:03
Medlem
Keldons avatar
Idag hoppas jag på vinst för Elfsborg, Häcken, Sirius, Norrköping och givetvis för Kalmar FF! Det är ju nu det vänder. AIK mot Fuskersund får gärna sluta kryss.

Är det bara jag eller är det en starkt minskad aktivitet här inne av AIKare?
Senast redigerad av Keldon 2020-08-13 kl. 17:08.
Citera
2020-08-13, 17:04
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Skulle Ellos vinna idag så är det väl inte omöjligt att dom även kan skrapa ihop 30 under andra halvan, beror sig ju lite på vad som händer med transfers dock, det är väl inte omöjligt att t ex Okumu och Karlsson är intressant för andra klubbar. Sedan kan man väl inte utesluta att DIF och Peking lyckas skrapa ihop 60.

DIF spelar skitfotboll men vinner matcherna ändå, inläggsspel och fasta situationer är dom tunga på precis som förra året. Peking är ojämna men hittar dom tillbaka till hur det såg ut i början är dom ju riktigt bra.
Nä, jag räknade lite på det nu och det är väl inte helt omöjligt, men det skulle krävas en ordentligt uppryckning:

Elfsborg har 7-6-1 på 14 spelade matcher och skulle alltså behöva spela 10-3-3 eller 9-6-1 på slutet nu.
Norrköping (7-4-3) behöver spela 11-2-3 eller 10-5-1.
Att DIF (8-2-5) skulle klara av att sluta på 11-1-3 eller 10-4-1 ser jag som fullständigt osannolikt dock.

Samtidigt behöver Malmö bara spela 8-3-4 för att nå 61 poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in