2020-07-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Alltså ni var ju kass? Ni spelade mot 10 man mot ett lag som för tre dagar sedan spelade 120 min i cupsemin. Kalle Holmberg rå filmar till sig en straff och dessutom förstärker det röda kortet rätt rejält. Blåvitt förlorade inte mot Turgården utan mot Kaspar Sjöberg idag. Ser inte bra ut för er i år alls.

Ser alltid ut så här mot IFK, vi vinner och ni gnäller på domarna och på att vi har tur.

Ser du inte mönstret?
Citera
2020-07-12, 20:55
Medlem
Rött kort kräver en förseelse. Holmberg ligger nedan på marken innan han ens hunnit hindrats. Filmning och absolut ingen utvisning.
Citera
2020-07-12, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Ser alltid ut så här mot IFK, vi vinner och ni gnäller på domarna och på att vi har tur.

Ser du inte mönstret?

Jag tror att mönstret de flesta ser inte är samma mönster du menar.
Citera
2020-07-12, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Jag tror att mönstret de flesta ser inte är samma mönster du menar.

Har aldrig sett supportrar ett lag som precis har fått typ straffar i samma match gnälla så mycket på domarna. Helt sanslöst.

Tolinsson själv säger att det är kontakt mellan honom och Holmberg för övrigt. Era straffar är inte heller särskilt klara. Om ni ska försöka se det någorlunda objektivt.
Citera
2020-07-12, 20:58
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Tre tveksamma straffar idag tycker jag så rätt svag insats av Sjöberg överlag. Men som tur var nöp PK en så det jämnade ut sig.

Utvisningen är solklar.

På något underligt sätt lyckas vi alltid krångla oss ur matcherna mot Blåvitt och vinna till slut.

Idag förtjänade vi ju dock segern. Chansmässigt var vi ju tämligen överlägsna, borde gjort ett par mål till. Ifk hade väl bara inspelet till Aiesh i andra halvlek egentligen. Men onödigt att ge över kommandot till ifk.

Blir lätt så när man byter in Kujovic som inte gör någonting.

Utbildningen är så långt ifrån solklar som det kan bli.
Citera
2020-07-12, 20:59
Medlem
Man kollar på reprisen, man läser det nedan, och sedan undrar iaf jag varför spelare allt som oftast insisterar på att det är "solklara" straffar i sådana situationer, dvs dom väljer frivilligt att framstå som en blåljugande åsna efteråt. En Bagdad-Bob, ett skämt. Man hade ju ändå haft ett modicum av respekt för en spelare om dom helt enkelt sagt som det är, typ "det är en billig straff".

- Jag tycker absolut att det var straff. Det var en touch, annars hade jag spelat vidare. Jag är ingen person som lägger mig ner och filmar. Jag kör på, så det är klart att det är straff, säger han.
Citera
2020-07-12, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Man kollar på reprisen, man läser det nedan, och sedan undrar iaf jag varför spelare allt som oftast insisterar på att det är "solklara" straffar i sådana situationer, dvs dom väljer frivilligt att framstå som en blåljugande åsna efteråt. En Bagdad-Bob, ett skämt. Man hade ju ändå haft ett modicum av respekt för en spelare om dom helt enkelt sagt som det är, typ "det är en billig straff".

- Jag tycker absolut att det var straff. Det var en touch, annars hade jag spelat vidare. Jag är ingen person som lägger mig ner och filmar. Jag kör på, så det är klart att det är straff, säger han.

Tolinsson själv säger att det var touch ioförsig.
Citera
2020-07-12, 21:01
Medlem
Citat:
Tolinsson själv säger att det var touch ioförsig.

Det är touch varje gång det är en duell i straffområdet.
Citera
2020-07-12, 21:02
Medlem
Det enda positiva man tar med sig från kvällens match är att fuskgården äntligen nu på riktigt utkristalliserats som det ryggradslösa fuskarlaget i allsvenskan. Det kan vara kul att ha ett sånt också. Bajen har sin grej, gnaget sin och Malmö inte minst.

I fuskgården hyllar man Holmbergs filmningar internt när det enda rätta givetvis hade varit att markera mot det genom avstängning- vilket hade skett i många andra klubbar
Citera
2020-07-12, 21:03
Medlem
Citat:
Har aldrig sett supportrar ett lag som precis har fått typ straffar i samma match gnälla så mycket på domarna. Helt sanslöst.

Tolinsson själv säger att det är kontakt mellan honom och Holmberg för övrigt. Era straffar är inte heller särskilt klara. Om ni ska försöka se det någorlunda objektivt.

Kontakt betyder inte heller förseelse.

Och jag är inte "ni" med blåvitt.
Citera
2020-07-12, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Herregud, ni får inte ens låna bollen innan Kaspar Sjöberg bestämmer sig för att ta saken i egna händer. Men det bådar gott för resterande delen av säsongen att ni är nöjda med dagens insats.

Straffsituation var ju dock den bästa chansen under den perioden som någon av laget haft. Säger väl mer om matchen men man ska inte stirra sig blint på bollinnehavet och speciellt inte det lilla övertag Blåvitt hade.
Citera
2020-07-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Marcus Rosenberg var ett geni på det där. Han kunde säga en sak men så såg man på hela hans ansiktsuttryck att han visste att han ljög och han kunde inte hålla minen. Någon MFF kanske kan länka klippet där han ska försvara en tackling som ger rött kort mot typ Norrköping hemma? Det är underbart.

Edit: hittade själv. Jag hade accepterar alla filmningar om de försvarade sig så.
https://twitter.com/malmoistas1910/status/1249759925372321801?s=21
Senast redigerad av matadormix 2020-07-12 kl. 21:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in