Citat:
Ursprungligen postat av
wakkawalla
Det känns som att det är väldigt skiftande tendenser runt om i världen just nu.
Verkligen knepigt att förutspå framtiden anser jag.
Vi i Sverige har en starkt positiv tendens.
Andra länder har en ner oroande negativ tendens.
Sedan våra närmsta grannar som har sin positiva status quo.
Tycker även experter i de olika länderna känner sig väldigt tveksamma hur detta ska utvecklas.
Här i tråden är man ju antingen pessimist eller optimist.
Själv har jag fan ingen aning var detta tar vägen i höst vinter....

Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Själv tror jag vi kommer få se massiv ökning i höst. Folk kommer börja slappna av och styrande kommer välja ekonomi före människoliv, till Flashbacks vrede.
Viruset gick från 1 smittad kines till pandemi på ett ögonblick när världen levde normalt.
Jag försöker följa med hur det går ute i världen. Det har gått ner till nästan noll i många länder. Men Argentina och Colombia är exempel på länder som stadigt stigande dödstal (dagliga dödstalen). Även Indien och Indonesien.
Och så finns USA och många andra länder - som har en tydlig uppgång efter att dom haft en nergång. I Europa kan man också se denna nya trend. Till ex. Serbien.
Totalt sett stiger därför dödsfallen /dag. i världen.
Men det finns länder som är extremt försiktiga ! Såg idag att Vietnam evakuerat en hel stad (80.000) bara för man registrerat tre fall av corona. (landet har 0 dödsfall)!
Till hösten startar svenska skolor igen. Och då sätter smittan igång igen. Lätt som en plätt tycker jag det är att förstå det sambandet!
Ökningen i världen beror också på en andra våg. USA