2020-07-24, 13:15
Medlem
Zoneinopiums avatar
Jag kan väl börja med att säga att mitt inlägg blev totalt missuppfattat..
Jag om någon vet vad droger gör..
Det jag menar är snarare att familjen i det aktuella fallet eller föräldrarna så att säga är ju de mest vidriga människor jag någonsin hört och sett...
hur drogad man än är så kan man inte göra detta mot sitt eget barn! Och det är lätt att skylla på drogerna men dessa skanks är (i mitt tycke) riktigt räliga människor såväl påverkade ev droger eller utan!
Citera
2020-07-24, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Det verkar ha varit stökigt i socialnämnden i Norrköping.
Läser nånstans att ordförande blivit polisanmäld och fått lämna sina uppdrag. Det lär ha hänt i juni.
Nämnden saknar fortfarande ordförande.
Är det nån som vet mer omkring detta?

Lite ytterligare info i denna artikel, det framgår inte vilket barn det gäller.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/lilla-hjartats-mamma-far-traffa-sitt-andra-barn/

Oehme passar på att kasta lite ytterligare skit på socialtjänsten i Norrköping. Vid sidan av föräldrarna tycker jag han är den absolut mest osympatiska i denna historia i sitt sätt att konsekvent förminska det faktum att en treåring dött.
Citera
2020-07-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivla

https://www.expressen.se/nyheter/krim/lilla-hjartats-mamma-far-traffa-sitt-andra-barn/

Oehme passar på att kasta lite ytterligare skit på socialtjänsten i Norrköping. Vid sidan av föräldrarna tycker jag han är den absolut mest osympatiska i denna historia i sitt sätt att konsekvent förminska det faktum att en treåring dött.
Ja, den där advokaten O drar sig inte för nånting.
Men jag tycker det är märkligt att socialtjänsten inte har koll på formalia när det gäller beslut om umgängesbegränsning.
Jag tror beslutet handlar om den lille sonen och att hon nu får träffa honom med annan person närvarande.
Citera
2020-07-24, 21:42
Medlem
Citat:

Den där Oehme verkar gå i Rebeckas ledband, som en lydig knähund.
Vad kan vara anledningen? Har Rebecka någon hållhake på honom?
Citera
2020-07-24, 21:55
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor

Förstått det som att fall som dessa är Oehmes specialitet, hans gebit.
Han har representerat i många fall där våldsbrott mot barn, misshandel osv skett. Så snarare R som är påläst om hans gebit och gör ett medvetet val pga historik.
Citera
2020-07-24, 22:21
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Klart hon har, han ser ju ut och agerar som värsta Kapten Klänning typen. Gillar säkert att bli avsugen av någon kriminalvårdens kläder.

”– Det här är i linje med hur socialnämnden i Norrköpings kommun har agerat i ärenden avseende den här personen och de här barnen oavbrutet i flera år,” säger Per.

Vilket jävla osympatiskt uttalande.
Som om felet var själva innebörden i beslutet. Felet i beslutet var ju att det var det var fattat under fel former.

Det känns som att Per tycker det helt saknar relevans att barnen han pratar om förut var tre och nu bara är två.
Citera
2020-07-24, 23:18
Medlem
Citat:

Men vad? Ska denna hemska människa få umgängesrätt efter vad som har hänt?
Citera
2020-07-24, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Jag kan väl börja med att säga att mitt inlägg blev totalt missuppfattat..
Jag om någon vet vad droger gör..
Det jag menar är snarare att familjen i det aktuella fallet eller föräldrarna så att säga är ju de mest vidriga människor jag någonsin hört och sett...
hur drogad man än är så kan man inte göra detta mot sitt eget barn! Och det är lätt att skylla på drogerna men dessa skanks är (i mitt tycke) riktigt räliga människor såväl påverkade ev droger eller utan!
Håller med dig. Droger och barn är ingen bra kombination alls, men missbruk är inte lika med ondska. Det här är empatilösa själviska kräk.
Citera
2020-07-25, 10:22
Medlem
Zoneinopiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimekko74
Håller med dig. Droger och barn är ingen bra kombination alls, men missbruk är inte lika med ondska. Det här är empatilösa själviska kräk.
Ja asså de är ju inte att de har brustit i omsorgen tillfälligt utan att verkligen systematiskt och konstant behandlat flickan illa på många sätt och de har verkligen låtit svartsjukan o föräldrarnas förakt mot framförallt M i fam. hemmet men även myndigheter gått ut över den lilla tösen... gör ont i hjärtat...
Citera
2020-07-27, 11:40
Medlem
"Den 39-åriga mamma som står åtalad för att ha orsakat sin treåriga dotter Esmeraldas död anser inte att kontraktsvård Frivården föreslår har rätt inriktning, rapporterar P4 Östergötland.

Därmed kan hon inte dömas till ett frivårdande straff, enligt myndigheten. Istället bör hon dömas till skyddstillsyn med en särskild behandlingsplan, anser Frivården, som menar att det finns risk att hon återfaller i brott."

Va? Skyddstillsyn?
Citera
2020-07-27, 11:45
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
"Den 39-åriga mamma som står åtalad för att ha orsakat sin treåriga dotter Esmeraldas död anser inte att kontraktsvård Frivården föreslår har rätt inriktning, rapporterar P4 Östergötland.

Därmed kan hon inte dömas till ett frivårdande straff, enligt myndigheten. Istället bör hon dömas till skyddstillsyn med en särskild behandlingsplan, anser Frivården, som menar att det finns risk att hon återfaller i brott."

Va? Skyddstillsyn?
Blir förbannad.
Vem har släppt informationen, hennes advokat? Hoppas på en tydlig artikel med fakta.

Hon anser inte att frivårdens förslag har rätt inriktning, skall hon som åtalad bestämma det?

Skyddstillsyn för vållande till dotterns död, en narkoman mamma som ljuger patologiskt får skyddstillsyn?
Citera
2020-07-27, 11:58
Medlem
Välkommen till Sverige, där det är tillåtet att döda sina barn, för så länge man inte minns något så drar vi på oss offerkoftan istället..

Spyr på Sveriges rättssystem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in