2020-07-22, 18:13
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bejbi
Hon är såvitt jag vet släppt i väntan på dom.
Vet inte var hon befinner sig.
Däremot lyste det i lägenheten häromkvällen när jag gick hem från jobbet.
sjukt om hon är där.
Citera
2020-07-23, 09:53
Medlem
Förvaltningsrätten upphäver kommunens beslut om umgängesbegränsning med övriga barn pga formaliafel i beslutet, "obehörigt utskott". Norrköpings kommun imponerar inte detta måste de ju ha koll på.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5f1936b1db3183001898e869
Citera
2020-07-23, 11:17
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivla
Förvaltningsrätten upphäver kommunens beslut om umgängesbegränsning med övriga barn pga formaliafel i beslutet, "obehörigt utskott". Norrköpings kommun imponerar inte detta måste de ju ha koll på.

Fy fan, så då får hon nu även umgänge sina barn? Hoppas bevakat umgänge.
Det går Troll i det här fallet.
Citera
2020-07-23, 11:28
Medlem
Andhogst38s avatar
Citat:

Men vad är det som händer i Sverige egentligen? Väck mig, jag har en mardröm typ.. Det är så håren reser sig på hela kroppen när jag läser detta! 😱
Citera
2020-07-23, 11:34
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:

Varför frågar tidningarna inte efter detaljerna? Här vill man ju veta, om hon kommer att få ha umgänge med kontaktperson närvarande nu. Eller om hon - ve och fasa - kommer att få ha ungarna ensamma. Det KAN väl inte vara det senare..?
Citera
2020-07-23, 12:06
Avslutad
Jag börjar på allvar bli rädd för Sveriges lagar..
Det är helt sjukt.
HUR är det möjligt att vålla sitt barn så mycket ångest, lidande och död?
Är det påriktigt någon som tror att Rebecca är så oskyldig?
Har ni hört sagan om kejsarens nya kläder?
Fy
Citera
2020-07-23, 13:07
Medlem
Citat:

Soc får kolla på sin delegationsordning (vilka som får ta beslut) och ta ett nytt beslut helt enkelt.
Citera
2020-07-23, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Soc får kolla på sin delegationsordning (vilka som får ta beslut) och ta ett nytt beslut helt enkelt.

Ja att man inte har dubbelkollat det inför beslut ens i ett sådant här uppmärksammat fall inger inte något förtroende. Det kan ju mkt väl vara så att utskottet får fatta beslut men det fallit på för få närvarande/fel ersättare eller dylikt vilket både politiker och förvaltning givetvis ska ha koll på.
Senast redigerad av Nivla 2020-07-23 kl. 13:47.
Citera
2020-07-23, 14:09
Medlem
Citat:
Ja att man inte har dubbelkollat det inför beslut ens i ett sådant här uppmärksammat fall inger inte något förtroende. Det kan ju mkt väl vara så att utskottet får fatta beslut men det fallit på för få närvarande/fel ersättare eller dylikt vilket både politiker och förvaltning givetvis ska ha koll på.
Det verkar ha varit stökigt i socialnämnden i Norrköping.
Läser nånstans att ordförande blivit polisanmäld och fått lämna sina uppdrag. Det lär ha hänt i juni.
Nämnden saknar fortfarande ordförande.
Är det nån som vet mer omkring detta?
Citera
2020-07-23, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag börjar på allvar bli rädd för Sveriges lagar..
Det är helt sjukt.
HUR är det möjligt att vålla sitt barn så mycket ångest, lidande och död?
Är det påriktigt någon som tror att Rebecca är så oskyldig?
Har ni hört sagan om kejsarens nya kläder?
Fy

Precis Rebecca är precis lika skyldig, förstår inte hur man kan tro nått annat.
Känns helt jävla sjukt hon har fan knarkat i i många år med barnen närvarande, dom har drogat 2 barn och dom har låtit deras dotter legat död i flera dagar och hur dom har skrivit om lilla Esmeralda. Bedrövligt att hon ens får se barnen igen!
Citera
2020-07-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Precis Rebecca är precis lika skyldig, förstår inte hur man kan tro nått annat.
Känns helt jävla sjukt hon har fan knarkat i i många år med barnen närvarande, dom har drogat 2 barn och dom har låtit deras dotter legat död i flera dagar och hur dom har skrivit om lilla Esmeralda. Bedrövligt att hon ens får se barnen igen!

alltså, det SKA ju vara svårt att ta barn från föräldrarna.

Men detta är ju... hon har vanvårdat ett barn in i döden.
Citera
2020-07-23, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andhogst38
Men vad är det som händer i Sverige egentligen? Väck mig, jag har en mardröm typ.. Det är så håren reser sig på hela kroppen när jag läser detta! 😱
Detta är som en mardröm som bara blir värre o värre, när man inte tror det kan bli mer fel, så blir det fel på fel. Känns som man e me i en film , dolda kamera typ , det kan inte va på riktigt liksom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in