Citat:
Ursprungligen postat av
Tintin.i.Kongo
Då är du en lika stor Zlatan-kuksugare som Hamrén. I övergången mellan Lagerbäck och Hamrén slutade Zlatan i landslaget. Kravet för att komma tillbaka var att landslaget helt skulle kretsa kring honom. Detta har Hamrén själv berättat.
En senior ledarfigur håller alltså landslaget gisslan och vägrar spela om han inte får bestämma allt. Det är ansvarslöst, barnsligt och respektlöst. Zlatan bär en minst lika stor del av ansvaret som Hamrén.
Felet ligger ändå hos Hamrén och förbundet. Man måste stå på sig bättre. Men vad jag minns så var dom väldigt stressade över att Zlatan nobbade landslaget.
Men hade man stått på sig längre tror jag Zlatan kommit krypande. Nu fick man någon sorts panik och föll rör trycket.
Hamrén själv har ju fått betala ett högt pris efter detta. Han har väl inte haft ett riktigt jobb efter detta heller?
Jag tror inte det är resultaten det handlar om enbart utan just detta med den bedrövliga taktiken som visade hur han gav efter för Zlatan. Han var ju trotsallt en tränare med gott rykte i skandinavisk fotboll innan och därför han också fick jobbet som FK.