2020-07-27, 00:05
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det här ju dock sjukt intressant. I synnerhet på grund av det genomsnittliga sjukdomsförloppet med dödlig utgång som vi haft här i England.

Doktorn i NY på videon menar att hans patienter hade väl fungerande diafragma samt yttre, inre interkostaler samt subkostaler. Det förloppet stämmer INTE med majoriteten av patienter här i England. Här är Tachypnea och Dyspnea snarare legio redan i inledningsskedet. Graden av konsolidering står här i direkt relation till förmågan att andas som sedan står i direkt relation till huruvida patienten behöver mekanisk andningshjälp.

Tittar man på death rate är det dessutom en väsentlig skillnad - USA har en väldigt låg death rate. Jag skulle personligen säga att den virus strain som dominerar i USA är HELT annorlunda än den som drabbade Italien, UK och också Sverige. Ser ut som en helt annan infektion.

Läbbigt virus.

Med death rate så menar du CFR?
Det beror ju i väldigt stor grad på hur man testar.
USA testar ju galet mycket.

Det är för närvarande samma strain i Europa och i USA såvitt jag vet.
Citera
2020-07-27, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Va? Hur kom du fram till det?

Logiskt tänkande och sunt förnuft.
Att covid19 är ett påhitt som förtrollat världen är dock ett faktum.
Ett faktum vi kommer tvingas leva med tyvärr.
Citera
2020-07-27, 00:24
Medlem
melonfarmer90s avatar
Någon som vet om man får svar direkt på ett coronatest?
Kanske snudd på OT men testar här då det är mer läsare i denna tråden.
Citera
2020-07-27, 00:34
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Do you mean that rain can make it easier for the virus to spread?

Det är tvärtom, regn binder viruset och får det ner i mark. Samma med hög luftfuktighet, därför låg smitta i tropikerna.
Citera
2020-07-27, 00:51
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melonfarmer90
Någon som vet om man får svar direkt på ett coronatest?
Kanske snudd på OT men testar här då det är mer läsare i denna tråden.

Det går att få reda på ett antikroppstest direkt. Vet dock inte om man får det. Test för pågående infektion måste processas så nej.
Citera
2020-07-27, 00:56
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Det är tvärtom, regn binder viruset och får det ner i mark. Samma med hög luftfuktighet, därför låg smitta i tropikerna.
Fast både Brasilien och Indien tillhör väl Tropikerna. Men vist låg luftfuktighet brukar ju gynna virus. Det är ett lurigt virus vi fått och göra med helt klart.
Citera
2020-07-27, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
+0 döda i flera europeiska länder idag som
Nederländerna, Makedonien, Österrike, Schweiz, Slovakien, Tyskland, Färöarna, Slovenien, Malta, Lettland, Ireland, Ungern, Litauen, Finland, Island, Estland

Nu har 650000 dött av Corona i världen, blir nog 1,5 miljon döda innan 2020 är slut.
650 000 döda, det är ju så många liv en tuffare influensa säsong tar, enligt WHO.
Citera
2020-07-27, 01:48
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
650 000 döda, det är ju så många liv en tuffare influensa säsong tar, enligt WHO.

lilleputtsiffror jämfört med rökning som skördar 8 miljoner liv varje år och aids som tar 2 miljoner liv varje år, 38miljoner döda i aids hittills.
Citera
2020-07-27, 02:34
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men är du helt snurrig? Vad jag har sagt hela tiden är att ett immunsvar inte är lika med ett fungerande vaccin. Alltså att det fungerar mot sjukdomen. Jag har aldrig sagt att man inte sett något immunsvar. Och det är det här du inte förstår att det är en lång väg fram till ett fungerande vaccin därifrån.
Äntligen börjar du komma in i matchen "arbetet", det var nog det första vettiga jag läst från dig!

Jag undrar en annan sak.

Många här på Flashback gastar om munskydd och dessa förträfflighet.

Många gastar även om strategier och lockdown och att allt regering och myndigheter gjort hittills varit tvärtom det man borde ha gjort.

Jag tror också att många som har den första åsikten även har den andra, dock inte alla, korrekt?

Frågan är då om dessa personer är samma som röstar SD, den berömda femtedelen, eller om det numera är närmre fjärdedelen.

Eller har Kina eller annan valfri fientlig nation kommit så långt att de har AI som kan skriva så bra svenska, och till och med, till synes, besvara frågor?
Eller det är till och med någon massrektrytering som sker, vad är i så fall moroten?

Många av ovanstående gillar kanske även Trump, gör man det kanske man gör det till sport att "gå emot strömmen", som exempel är all media fake och alla forskningsrapporter felaktiga, det är när de stora killarna pratar man istället ska vässa öronen.

Vet inte om du arbetet har någon teori om detta, eller någon annan kanske?
Citera
2020-07-27, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
lilleputtsiffror jämfört med rökning som skördar 8 miljoner liv varje år och aids som tar 2 miljoner liv varje år, 38miljoner döda i aids hittills.

Detta är ett viktigt perspektiv.

Detta virus är inte läskigt pga att många människor dör utan för att det sprids så lätt. Ju längre detta löper kommer det bli mer tydligt hur fattiga länder är de som kommer ta mest skada, som vanligt. Att stänga ner samhällen i I-länder är ett skämt. Det betyder att man inte kan kommunicera med sin befolkning. Att bygga en strategi med munskydd är på gränsen till ett skämt pga alla osäkerheter i det.

Allt som allt har Sverige gjort det mesta rätt. Att äldrevården var piss redan innan på sina håll är en annan sak.
Citera
2020-07-27, 02:46
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Synar din dödssiffra för AIDS och påstår istället att antalet döda numera ligger en bra bit under miljonen. Antalet insjuknande däremot liknar mer dina siffror, alltså det dubbla.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/antalet-hiv-doda-har-minskat-med-en-tredjedel-sedan-2010
Citera
2020-07-27, 03:03
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Äntligen börjar du komma in i matchen "arbetet", det var nog det första vettiga jag läst från dig!

Jag undrar en annan sak.

Många här på Flashback gastar om munskydd och dessa förträfflighet.

Många gastar även om strategier och lockdown och att allt regering och myndigheter gjort hittills varit tvärtom det man borde ha gjort.

Jag tror också att många som har den första åsikten även har den andra, dock inte alla, korrekt?

Frågan är då om dessa personer är samma som röstar SD, den berömda femtedelen, eller om det numera är närmre fjärdedelen.

Eller har Kina eller annan valfri fientlig nation kommit så långt att de har AI som kan skriva så bra svenska, och till och med, till synes, besvara frågor?
Eller det är till och med någon massrektrytering som sker, vad är i så fall moroten?

Många av ovanstående gillar kanske även Trump, gör man det kanske man gör det till sport att "gå emot strömmen", som exempel är all media fake och alla forskningsrapporter felaktiga, det är när de stora killarna pratar man istället ska vässa öronen.

Vet inte om du arbetet har någon teori om detta, eller någon annan kanske?
Min teori är att du har fördomar.
Inget är så enkelt, det går inte att packa i hopp folk p.g.a. en åsikt och sedan lägga ett valfritt paket med andra åsikter på dem. Vi människor fungerar inte så och absolut inte sådana personer som inte gillar att blint följa utan alltid måste bilda sig sin egen uppfattning.
Jag gillar inte Trump, har aldrig gjort det, han är en stor bebis som alltid måste hävda sig (inte helt olik Tegnell).
Jag har aldrig röstat på Sd, däremot gillade jag att i min ungdom vara ute och slås mot dem på den tiden deras anhängare var nazister.
Jag tycker inte man ska offra varken miljö eller människoliv för ekonomin.
Och jag tycker att vi kvinnor ska ha samma lön för samma arbete och att vår regering inte är feministisk, hur kan den vara det när den inte kan acceptera en kvinnlig ledare, Vi är unika på det viset, till och med Pakistan har haft en kvinnlig Premiärminister redan år 1988.

Passar jag in i din mall eller?, nej för din mall är bygd på fördomar.
Senast redigerad av virvelbagg 2020-07-27 kl. 03:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in