2020-07-26, 22:00
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har skrivit det förut här i tråden, inga antikroppar. Exet och dottern som höll på att hosta lungorna ur sig i Februari testade sig också nu i Juni, inga antikroppar. Exet jobbar i vården. Så jag är lite fundersam till de där testerna och vad de säger egentligen.

Om ditt ex jobbarkompisar också är testade så fråga gärna henne hur deras resultat var. Min kompis som jobbar med covid, de blev slutligen testade för antikroppar och såklart är de extra utsatta. Vissa som inte visste att de hade varit sjuka hade antikroppar, någon som hade haft covid och testats för det hade inga antikroppar. Så inte bara kan man varit sjuk utan att få antikroppar, man kan även varit frisk och ändå fått antikroppar.

Det ska bli skönt när de löser detta mysterium.
Citera
2020-07-26, 22:27
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Men vad är nu detta ?
Det här hade vi ju uppe i April, då en läkare i N.Y tyckte att insjuknandet med C19 mer liknade HAPE då dom trots fullt ös på respiratorerna inte kunde lösa syre och koloxidproblemen, man talade då om att detta var en kopia på höghöjdssjuka (HAPE) och började använda mediciner för detta med vanlig syrematning typ näsgrimma, vilket gav mycket bättre resultat. När man nu läser länkarna till läkartidningen slås jag av att dom verkar ligga 2 1/2 månad efter här hemma...?

Tråden om ARDS: (FB) NYC Läkare: "This is not ARDS" - Är vi ute och cyklar ang. COVID-19?
Video med doktorn: https://www.youtube.com/watch?v=k9GYTc53r2o&feature=youtu.be
Doktorns twitterkonto: https://twitter.com/cameronks
Det här ju dock sjukt intressant. I synnerhet på grund av det genomsnittliga sjukdomsförloppet med dödlig utgång som vi haft här i England.

Doktorn i NY på videon menar att hans patienter hade väl fungerande diafragma samt yttre, inre interkostaler samt subkostaler. Det förloppet stämmer INTE med majoriteten av patienter här i England. Här är Tachypnea och Dyspnea snarare legio redan i inledningsskedet. Graden av konsolidering står här i direkt relation till förmågan att andas som sedan står i direkt relation till huruvida patienten behöver mekanisk andningshjälp.

Tittar man på death rate är det dessutom en väsentlig skillnad - USA har en väldigt låg death rate. Jag skulle personligen säga att den virus strain som dominerar i USA är HELT annorlunda än den som drabbade Italien, UK och också Sverige. Ser ut som en helt annan infektion.

Läbbigt virus.
Citera
2020-07-26, 22:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracows
Om det finns fler än jag som läser den här tråden för att få tips om vad professionella anser om covid-19 kan jag tipsa om

https://youtu.be/kMh6x_sSPwk

Svenska läkare och professorer med lite djupare kunskap och analyser är de typiska FB-besökarna.
Ja, mycket bra information.
Citera
2020-07-26, 22:40
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Det här med att de påstår att munskydd inte hjälper eller att folk kommer gå ut när de är sjuka med munskydd på är ju totalt hjärndött. Är det något som den svenska strategin missat med så är det detta. Helt sjukt hur de kan komma undan med dessa svar varje vecka när frågan om munskydd uppkommer.

Varje dag ser man folk ute som hostar, men för att man inte måste ha munskydd så har de inte det. Alltså går hostande människor ut oavsett med mask eller utan. Hade munskyddet varit oblikatoriskt kunde andra skyddas.

Man blir så trött.

Blev påhostad på Kjell o company igår. Fittan hade inte mask så klart och använde inte armveck att hosta i. När ska de medge munskyddsmissen? Eller är de så rädda att deras "strategi" ska klassas som misslyckad om de nu plötsligt skulle uppmana folk att bära munskydd.

Idioter.
Citera
2020-07-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Det här med att de påstår att munskydd inte hjälper eller att folk kommer gå ut när de är sjuka med munskydd på är ju totalt hjärndött. Är det något som den svenska strategin missat med så är det detta. Helt sjukt hur de kan komma undan med dessa svar varje vecka när frågan om munskydd uppkommer.

Varje dag ser man folk ute som hostar, men för att man inte måste ha munskydd så har de inte det. Alltså går hostande människor ut oavsett med mask eller utan. Hade munskyddet varit oblikatoriskt kunde andra skyddas.

Man blir så trött.

Blev påhostad på Kjell o company igår. Fittan hade inte mask så klart och använde inte armveck att hosta i. När ska de medge munskyddsmissen? Eller är de så rädda att deras "strategi" ska klassas som misslyckad om de nu plötsligt skulle uppmana folk att bära munskydd.

Idioter.
Men du har munskydd såklart, och då är det väl inte så farligt om någon hostade på dig? För jag antar att dessa fantastiska skydd verkar i båda riktningarna.
Citera
2020-07-26, 22:45
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Men du har munskydd såklart, och då är det väl inte så farligt om någon hostade på dig? För jag antar att dessa fantastiska skydd verkar i båda riktningarna.

Är du hjärndöd eller? Klart att jag är medveten om att munskydd jag själv bär inte skyddar mig utan andra. I detta fall handlade mitt inlägg inte om mig själv som hostande person.
Citera
2020-07-26, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det förefaller nu vara, efter Svenska förhållanden, mycket låg dödlighet. Under lördag--söndag har platz.se och c19.se rapporterat endast 1 ny död och då står båda sajterna på 5725. Gapet är ovanligt litet, endast 28 avlidna personer. Det var från region Skåne som den nya döde kom.

Jag har svårt att tro, känner det på mig, att man kommer med någon stor siffra i morgon. Jag gissar på 10 nya döda. Når det inte upp till 10 så ropar jag FEJK, blir det över 10 är det rätta utrycket SKANDAL.

Enligt sajterna är det bara 50 personer på IVA.

Ok, så 9 döda är fejk, 11 döda skandal men 10 trovärdigt och okej.
Hyfsat små marginaler....
Citera
2020-07-26, 23:08
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r

Man blir så trött.

Idioter.

Helt enig. Sjukt att svenska folket sväljer denna skit dag efter dag.
Finns inte en enda jävla studie som visar på att folk skulle bete sig som mongos bara för att de bär mun/andningskydd. Tvärtom faktiskt.

Allt har säkert att göra med att det inte finns tillräckligt med masker till folket.
Citera
2020-07-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ja, det pågår en pandemi. Det gäller ett virus som fått namnet SARS-CoV-2 och det har lamslagit i princip hela planeten. Ekonomier har raserats, liv har förlorats. Du får kolla upp det, det är ganska allvarligt.

Det är inget virus. Det kommer du också snart bli varse. Knappa in ett tresiffrigt tal, följt av "new cases", i din Google sökruta. Repetera.

Frågor på det?
Citera
2020-07-26, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ok, så 9 döda är fejk, 11 döda skandal men 10 trovärdigt och okej.
Hyfsat små marginaler....

Jag drog det lite till sin spets, så att säga. Men jag är kronisk misstänksam mot rapporteringen. För kommande vecka "tror" jag på lågt måndag, lågt tisdag, högt onsdag, lågt torsdag och högt fredag. Så blir min känsla.
Citera
2020-07-26, 23:42
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Absolutely, but the virus does not necessarily have to be affected by temperature to be seasonal. It could be tied to things like pollen and rainfall. You brought up America, but I believe their protests and air conditioning is behind their increase.

Do you mean that rain can make it easier for the virus to spread?
Citera
2020-07-26, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag drog det lite till sin spets, så att säga. Men jag är kronisk misstänksam mot rapporteringen. För kommande vecka "tror" jag på lågt måndag, lågt tisdag, högt onsdag, lågt torsdag och högt fredag. Så blir min känsla.
Du tänker att regimen fejkar rapporteringen? De siffror som lämnas ut är inte verkligheten utan en justerad bild av densamma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in