Tjockisen kanske hade satt fler chanser dock, läge för han att göra comeback.
Jag tror det blir helt ok, nu såg jag inte ett skit av Brage förra året, bortsett från kvalmatcherna mot Kalmar, men där såg han ändå rätt intressant ut, det skulle inte förvåna mig om det var då vi fick upp ögonen för honom och kanske började bli intresserade. Han löpte till sig en del chanser att satte om jag inte missminner mig ett mål. Fortsätter han på det sättet så kommer han bli en tillgång, speciellt nu när spelare som Paka börjar visa viss form spelmässigt(mindre slarv, bättre precision och även mackor till Giorgi och Sargon), han kommer få bra leveranser då och vara ett hot i djupled.
Som sagt var det var bara ifjol han presterade på elitnivå ju. Det är inget direkt imponerande cv han visat upp.
Givetvis hoppas jag det kommer sluta med att han stänker in iaf 10 baljor på smörpassningar men det känns inte direkt som realism att tro på det.
Hur länge till är han borta liksom? Hur lång tid tar det tills han är i matchform? Vi har redan vår enda forward med erfarenhet skadad och i övrigt bara Vilhelmsson där. Sargon är ingen målskytt.
Som sagt var det var bara ifjol han presterade på elitnivå ju. Det är inget direkt imponerande cv han visat upp.
Givetvis hoppas jag det kommer sluta med att han stänker in iaf 10 baljor på smörpassningar men det känns inte direkt som realism att tro på det.
Hur länge till är han borta liksom? Hur lång tid tar det tills han är i matchform? Vi har redan vår enda forward med erfarenhet skadad och i övrigt bara Vilhelmsson där. Sargon är ingen målskytt.
Att få tag på en anfallare med ett imponerande CV som vi har råd med är svårt, då måste det typ vara någon som på något sätt känner någon sorts anknytning till oss, typ Vibe. Funkar inte det får man kolla på spelare som ändå har intressanta egenskaper vilket jag tycker att han visade mot Kalmar. Hade inte skadat om han var något/några år yngre förstås.
Jag är inte besviken för det var ungefär en sådan här lösning jag förväntade mig, då det är realistiskt, har man orealistiska förväntningar så kan jag förstå att man blir besviken. Men man visste ju t ex att det skulle bli svårt att lösa en sådan som Jere med kontrakt, då blir det en mångmiljon kostnad, nu hoppas jag bara att Christian kan ta ytterligare steg hos oss, det finns som sagt intressanta egenskaper som borde fungera även i allsvenskan.
Sedan är ju inte spelare från lägre divisioner per automatik flopp, kolla på Varbergs trupp t ex, det finns väldigt lite erfarenhet i deras trupp från högre nivå, men flera har gjort det fullt godkänt.
Så belgiska Lommel skall vara beredda att betala 10 miljoner för Kadiri. Han är väl kanske deras bästa spelare men 10 miljoner för en anfallare som gjort 5 mål på 20 matcher i allsvenskan låter väl högt. Sorgligt om dom äckliga jävla belgarna håller liv i liket genom den donationen.
Undrar hur mycket ÖFK får behålla av summan dock? Hälften?
Sedan är ju inte spelare från lägre divisioner per automatik flopp, kolla på Varbergs trupp t ex, det finns väldigt lite erfarenhet i deras trupp från högre nivå, men flera har gjort det fullt godkänt.
Fast nja liknelsen haltar lite, Varberg har jobbat som ett kollektiv där spelarna är undergivna tränarens taktik och det kommer fungera oavsett erfarenhet. Det är betydligt svårare att komma in som individ och anpassa sig till först en ny omgivning sedan ett helt nytt system. Med det sagt betyder det absolut inte att Kouakou inte blir lyckad värvning för er men det är inget vidare att han kommer skadad, matcherna duggar väldigt tätt och han hade behövts omgående.
Fast nja liknelsen haltar lite, Varberg har jobbat som ett kollektiv där spelarna är undergivna tränarens taktik och det kommer fungera oavsett erfarenhet. Det är betydligt svårare att komma in som individ och anpassa sig till först en ny omgivning sedan ett helt nytt system. Med det sagt betyder det absolut inte att Kouakou inte blir lyckad värvning för er men det är inget vidare att han kommer skadad, matcherna duggar väldigt tätt och han hade behövts omgående.
Är Varberg ett unikum där spelarna är undergivna tränarens taktik, eller vad menar du?
Min poäng är att det inte per automatik är flopp när spelare kommer ifrån lägre divisioner, Varberg är ett exempel, men där har dom till och med hämtat spelare ifrån lag som Skövde(Gustaf Norlin). En sådan som Tobias Carlsson(nu i BK Häcken) kom till Varberg från Grebbestad.
Det finns många exempel, ta en sådan gubbe som Robin Jansson, han kom väl ifrån Oddevold, rätt in i startelvan och vann SM Guld.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-07-26 kl. 14:03.
Är Varberg ett unik där spelarna är undergivna tränarens taktik, eller vad menar du?
Min poäng är att det inte per automatik är flopp när spelare kommer ifrån lägre divisioner, Varberg är ett exempel, men där har dom till och med hämtat spelare ifrån lag som Skövde(Gustaf Norlin). En sådan som Tobias Carlsson(nu i BK Häcken) kom till Varberg från Grebbestad.
Det finns många exempel, ta en sådan gubbe som Robin Jansson, han kom väl ifrån Oddevold, rätt in i startelvan och vann SM Guld.
Det jag skriver är att det är enklare att som ett kollektiv utan erfarenhet av spel på högre nivåer att ta till sig en utmaning då man alltid kan falla tillbaka på ett "färdigt" system som fungerar och varit under utveckling i flera år. Det är inte konstigt att bland annat både Sirius och Östersund klarat sig bra i sina "debutsäsonger" när de kom upp trots att spelarna lirat på lägre nivåer.
Alltså vi pratar om exakt samma sak. Jag säger bara att de spelare som kommer nerifrån till som i ert fall en sovande jätte måste lägga ner jobbet och klubben måste ha tålamod med dessa spelare. Allting handlar om förväntningar, gör ert nyförvärv 5 mål så tycker jag det är helt okej för ens debutsäsong.
Bartosz Grzelak blir interimtränare för AIK säsongen ut. Norling lämnar. Var assisterande 2018 under guldåret och var saknad av supportrar så det är en bra match, hoppas jag. Blir nog officiellt snart.
Med tanke på att Dahlin inte verkar helt 100% rent fysiskt, och att vår ganska mediokra reservmålvakt redan är skadad så måste MFF plocka in en backup på lån/korttidskontrakt nu när fönstret öppnar. Vilka finns tillgängliga?
Med tanke på att Dahlin inte verkar helt 100% rent fysiskt, och att vår ganska mediokra reservmålvakt redan är skadad så måste MFF plocka in en backup på lån/korttidskontrakt nu när fönstret öppnar. Vilka finns tillgängliga?
Nadj BK Häcken och IFK Norrköping hade någon Jugge på utgående kontrakt också.
Men MFF skulle väl kunna deal tillbaka Östersunds Sixten Mohlin som är egen produkt om nu hybriset i ÖFK inser att de måste släppa spelare.
800 000 för Christian Koukou är ett rån och luktar Agentuppgörelse långa vägar.
Kille har haft en bra säsong. Hans värde var kanske max 2milj kronor om han har plus 18 månader på kontraktet.
Nu var det inte 12 utan 6 månader kvar
När blåvitt släpper startspelare från Allsvenskan till Europa som Seb Ohlsson räknar de oftast med 2-3milj i kompensation för att släppa på sommaren istället för på vintern.
Här kompenserar man alltså en Superettan klubb med 800 000
och detta under en säsong med Corona där flera toppanfallare i Superettan kommer hamna i klubbar som kommer ha svårt att betala lönen i tid inom ett par månader.
Förövrigt intressant att se om Blåvitt får några pengar för att släppa Wernersson tidigare till Belgien.
Tilläggas kan att Belgien har slutspelssäong på våren och därför kanske MEchelen inte har brottom.
Sedan snackades det även om Da Garca det verkar ju ha dött ut helt.
Rörande Agentuppgöfelse.
Fanns ju någon artikel nyligen på fotbollskanalen om Jens T Andersson som friades i Sarfo affären. Den tar upp just vissa arvoden summor som att Jens fakturera för att hitta en köpare till Sarfo som råkade vara MFF (inte som att MFF måste gå via J Andersson och inte kan sköta kontakten med Sarfo lag och representanter i Strand själva...)
Att få tag på en anfallare med ett imponerande CV som vi har råd med är svårt, då måste det typ vara någon som på något sätt känner någon sorts anknytning till oss, typ Vibe. Funkar inte det får man kolla på spelare som ändå har intressanta egenskaper vilket jag tycker att han visade mot Kalmar. Hade inte skadat om han var något/några år yngre förstås.
Jag är inte besviken för det var ungefär en sådan här lösning jag förväntade mig, då det är realistiskt, har man orealistiska förväntningar så kan jag förstå att man blir besviken. Men man visste ju t ex att det skulle bli svårt att lösa en sådan som Jere med kontrakt, då blir det en mångmiljon kostnad, nu hoppas jag bara att Christian kan ta ytterligare steg hos oss, det finns som sagt intressanta egenskaper som borde fungera även i allsvenskan.
Visst har Jeremejeff kontrakt men då klubben åkte ur kommer dom ju släppa så gott som alla som finns en chans att någon vill ha det är rätt tufft att åka ur zweite.
Sedan trodde jag inte på just honom iom att fler lär jaga honom och vi såg med Hallenius-affären där Peking bara femdubblade sign-on summan så han kom dit istället.
Imponerande och imponerande, jag syftar inte på att plocka in nån som vräkt in mål i toppligorna, det finns ju fler ligor/spelare än så.
Sedan hoppas jag också CK kan lyfta hos oss när han väl kan spela men att värva en spelare med en bra säsong (i superettan) bakom sig och som anländer skadad och tydligen inte ens kan spela cupfinalen pga det är givetvis galet.
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Exakt så, Varberg vet att det gäller att totalt underordna sig ett inpräntat system och har hela tiden vetat om att skall man lyckas får ingen vara mer än nån annan så att säga. Det är ett hopplock från lägre serier ja men som du säger kommer alla därifrån och det gör det givetvis lättare som kollektiv när man fått ett bra tag på sig att sätta spelet.
Nu ska vi ha in en ny forward som ska lära sig allt direkt i ett jobbigt läge och dessutom anländer han skadad...
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
800 000 för Christian Koukou är ett rån och luktar Agentuppgörelse långa vägar.
Kille har haft en bra säsong. Hans värde var kanske max 2milj kronor om han har plus 18 månader på kontraktet.
Nu var det inte 12 utan 6 månader kvar
När blåvitt släpper startspelare från Allsvenskan till Europa som Seb Ohlsson räknar de oftast med 2-3milj i kompensation för att släppa på sommaren istället för på vintern.
Här kompenserar man alltså en Superettan klubb med 800 000
och detta under en säsong med Corona där flera toppanfallare i Superettan kommer hamna i klubbar som kommer ha svårt att betala lönen i tid inom ett par månader.
Förövrigt intressant att se om Blåvitt får några pengar för att släppa Wernersson tidigare till Belgien.
Tilläggas kan att Belgien har slutspelssäong på våren och därför kanske MEchelen inte har brottom.
Sedan snackades det även om Da Garca det verkar ju ha dött ut helt.
Rörande Agentuppgöfelse.
Fanns ju någon artikel nyligen på fotbollskanalen om Jens T Andersson som friades i Sarfo affären. Den tar upp just vissa arvoden summor som att Jens fakturera för att hitta en köpare till Sarfo som råkade vara MFF (inte som att MFF måste gå via J Andersson och inte kan sköta kontakten med Sarfo lag och representanter i Strand själva...)
Vi lär inte släppa Wernersson i sommar om det inte kommer ett tokbud. Vi har inte direkt något överflöd av ytterbackar. Det är liksom Wernersson, Jallow och Holm...
Snacket om Da Graca dog ju när hans skada höll honom borta såpass länge, det hade dock annars bara varit att tacka för den "halva specialen med en nollåtta" nån bjöd och låtit honom gå. Sämste mittbacken vi har och vi har täckning där.