2020-07-24, 16:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Nej han fick inte mest skärmtid du har flera AIK'are som har följt AIK som sade att han inte var haussade.
Han avgjorde mot CSKA Moskva i en avgörande Europa LEague (kval?)match där en liten falang av fans haussade han men huvuddelen av fansen inklusive Alm som tränade AIK på den tiden såg han max som en inhoppande impact player som kunde dra i sär trötta försvar sista 10-12 min i en match.
Har inte hängt med i denna debatt så vet inte vad det handlar om men det var Karikari som gjorde mål borta mot CSKA Moskva och inte Koakou. Play-off var det förövrigt.
Citera
2020-07-24, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Vilket är bokstavligen Fel. Då du benämner honom som stjärnan i en dokumentär som handlar om 8 P15 landslagsmän som de följer där han verkligen inte är någon som är hypad som den som kommer bli störst....

Ok han är en utav 8 st som programmet handlar om. Jag borde skrivit ”en av stjärnorna”. Tack för rättelsen. Förstå att du öppnat dörren för påpekanden om syftningsfel, stavfel och grammatiska fel etc. Det är illa för dig.
Citera
2020-07-24, 18:17
Medlem
Ovcharkas avatar
Kouakou, 4 månader kvar på kontraktet, skadad, spelat väldigt lite - Gbg betalar närmar en mille?

Stämmer det? Jösses...
Citera
2020-07-24, 20:20
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Kouakou, 4 månader kvar på kontraktet, skadad, spelat väldigt lite - Gbg betalar närmar en mille?

Stämmer det? Jösses...
Var har du fått de uppgifterna från?
Citera
2020-07-25, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
Var har du fått de uppgifterna från?

800k enligt DT.
Citera
2020-07-25, 12:07
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Han har dock varit skadad.

Vad hade du förväntat dig? Ronaldo? Vi har inte hur mycket pengar som helst att strössla på nya spelare, framförallt inte i år när det är ett spektakulärt dåligt år rent ekonomiskt för de allsvenska föreningarna, då är det den hyllan man får plocka ifrån om man inte vill äventyra föreningens överlevnad. Det eller få in någon free transfer, där valde ju t ex Hallenius Peking istället. Sedan är det såklart inte någon garanti för varken flopp eller hit. En sådan gubbe som Gustav Ludwigsson gör t ex mycket nytta på plan för Bajen.

Ronaldo har ju lagt av sedan flera år och är fetare än loket numera... Hade han varit i sin prime hade det varit fint dock... Det finns bara en riktig Ronaldo.

Nej, men skämt åsido så är det ju givetvis inte realistiskt med galna värvningar men en spelare som bara dansat EN säsong, som anländer till oss i ett läge där vi måste ha in någon som presterar omedelbart så får vi en skadad spelare med två matcher under bältet denna säsong.
Det är klart det funnits andra spelare runt om i världen i dessa tider när många kommer vara utan kontrakt etc och vi landar denne gubbe.
Det är klart det inte är en jävel som tycker det är vettigt, det hade funnits spelare som varit lika billiga/dyra som vi kunnat få, givetvis inte sådana man känt till innan men som ändå gjort mål och kunnat prestera direkt... Att vara nöjd med detta är lite väl låga förväntningar.

Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Bara att hoppas att Koaukou (stavning) blir ett fynd precis som Aleesami...

Skillnaden var ju att Haitam fick en hel försäsong på sig att växa in i det, han var klappusel men kom in i det till slut, nu var det tvunget att komma in någon som direkt hade förutsättningar att prestera och vi får in en skadad gubbe...
Citera
2020-07-25, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ronaldo har ju lagt av sedan flera år och är fetare än loket numera... Hade han varit i sin prime hade det varit fint dock... Det finns bara en riktig Ronaldo.

Nej, men skämt åsido så är det ju givetvis inte realistiskt med galna värvningar men en spelare som bara dansat EN säsong, som anländer till oss i ett läge där vi måste ha in någon som presterar omedelbart så får vi en skadad spelare med två matcher under bältet denna säsong.
Det är klart det funnits andra spelare runt om i världen i dessa tider när många kommer vara utan kontrakt etc och vi landar denne gubbe.
Det är klart det inte är en jävel som tycker det är vettigt, det hade funnits spelare som varit lika billiga/dyra som vi kunnat få, givetvis inte sådana man känt till innan men som ändå gjort mål och kunnat prestera direkt... Att vara nöjd med detta är lite väl låga förväntningar.

Tjockisen kanske hade satt fler chanser dock, läge för han att göra comeback.

Jag tror det blir helt ok, nu såg jag inte ett skit av Brage förra året, bortsett från kvalmatcherna mot Kalmar, men där såg han ändå rätt intressant ut, det skulle inte förvåna mig om det var då vi fick upp ögonen för honom och kanske började bli intresserade. Han löpte till sig en del chanser att satte om jag inte missminner mig ett mål. Fortsätter han på det sättet så kommer han bli en tillgång, speciellt nu när spelare som Paka börjar visa viss form spelmässigt(mindre slarv, bättre precision och även mackor till Giorgi och Sargon), han kommer få bra leveranser då och vara ett hot i djupled.
Citera
2020-07-25, 15:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Har inte hängt med i denna debatt så vet inte vad det handlar om men det var Karikari som gjorde mål borta mot CSKA Moskva och inte Koakou. Play-off var det förövrigt.
Dessutom var det Lorentzon som avgorde xD
Citera
2020-07-26, 09:57
Avslutad
Så belgiska Lommel skall vara beredda att betala 10 miljoner för Kadiri. Han är väl kanske deras bästa spelare men 10 miljoner för en anfallare som gjort 5 mål på 20 matcher i allsvenskan låter väl högt. Sorgligt om dom äckliga jävla belgarna håller liv i liket genom den donationen.
Citera
2020-07-26, 10:00
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Läste någonstans att spelaren har samma agent som Poya. Vet inte vad det innebär men tycker det var en intressant detalj när man värvar en skadad spelare som varken är talang eller spets?

Hoppas verkligen mitt ÖSK stoppar lånet av Lahne nu när möjligheten finns. Trodde han var mer en bara snabb men så är det ju inte, en förstatouch värdig div 3. Norra Sveland och en spelintelligens på samma nivå. Forsatt ung så utvecklingschans finns ju så klart, men uj vilken klasskillnad det har varit på våra lån av Strandberg och Lahne.

Nej. Han skall ha samma agent som Wernersson vilket gör hela affären ännu märkligare
Citera
2020-07-26, 10:09
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så belgiska Lommel skall vara beredda att betala 10 miljoner för Kadiri. Han är väl kanske deras bästa spelare men 10 miljoner för en anfallare som gjort 5 mål på 20 matcher i allsvenskan låter väl högt. Sorgligt om dom äckliga jävla belgarna håller liv i liket genom den donationen.

Något säger mig att journalistens källa har lagt till lite.
Citera
2020-07-26, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Något säger mig att journalistens källa har lagt till lite.

Låter väl inte helt omöjligt att någon vill skönmåla nyheterna som kommer ifrån ÖFK. Får verkligen hoppas att det är så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in