Citat:
Ursprungligen postat av
lenotnl
Tror tyvärr inte att det kommer gå, har i alla fall inte hört att psykologprogrammet haft lägre antagningspoäng än 20/1,45. Men jag har inte sett statistik från reservantagning efter andra urvalet så kan inte säga säkert (det får du ut från respektive institution). Gör om HP eller gör prövningar så kommer det ordna sig, du ligger hyfsat nära så det här fixar du.
Jag har rätt bra betyg från gymnasiet men tyvärr endast 1.0 i extra meritpoäng så tror det är där mitt största problem ligger. Jag är värdelös på matte och det är det som drar ner mitt snitt mest (Hade D i matte 1, E i matte 2, C i naturkunskap och C i idrott - A i allting annat). Det var även samma på HP att jag fick i stort sett full pott på verbala delarna men riktigt kasst (sämre än slumpen) på kvantitativa delarna. Men ska göra HP igen i höst ifall det blir något prov, går ju åtminstone att gissa och eventuellt ha tur.
Jaha, visste inte att man kunde få ut statistik från reserver efter andra urvalet. Då kan jag börja med att höra av mig till Mittuniversitetet som legat lägst i stort sett varje år.