Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Det är mig veterligen ingen som påstått att man utläser något av spontansmitta. Det är något du fått för dig. Det också, får man väl konstatera.
Det är du som påstår att man har ett fungerande vaccin nu efter fas II. Hur då? Hur vet man det?
Citat:
Jaha. Menar du att det skulle råda någon tveksamhet på det här området?
Que???
Citat:
Nej, man har inga 'prototypvacciner färdiga. Vad man har är en vaccinplattform som man utgår ifrån för att använda som vektor för att leverera det paket som innehåller den aktuella patogenen för att trigga en B- och T-cellrespons mot den transgeniska antigenen. Att tekniken med virala vektorer ofta inte ger ett fullgott skydd är känt sedan tidigare.
Vad jag vet använder man avdödade vacciner mot influensan. Vektorvacciner har den nackdelen att du blir immun mot vaccinet efter första injektionen.
Citat:
Mja, det du gör är att du sitter och spekulerar baserat på antaganden som inte bara är grovt felaktiga, du bortser dessutom från empirisk fakta (antingen på grund av att du inte kan läsa, eller att du helt inte förstår vad du läser). Dina påståenden om att "det enda man vet är att det är säkert" är smått pinsamma, faktiskt.
Vilka empiriska fakta? Hur tror du reaktionen skulle bli om man sa att man är osäker. Vid minsta tvekan får man inte gå vidare. Här är artikeln om Oxfordvaccinet. Det enda man säger i den är att vaccinet ger en stark immunrespons. D.v.s. mätbara antikroppar. Och det är inte samma som att vaccinet fungerar som det ska mot viruset i en situation där man utsätts för smitta. Försök att förstå denna basala skillnad. Och här lägger jag till allt av de tveksamheterna man har med denna för vaccinutvecklarna okända virusfamilj.
Citat:
Jaha? Man kan naturligtvis sitta och killgissa, som du gör, alternativt kan man läsa de publikationer som finns och så utgår man från resultatet som redovisas. Det kan naturligtvis bli så att man skrotar vaccinet, men det är inte det som står i de papper som publicerats. Och det är inte "nämner" det handlar om, man har publicerat samtliga resultat gällande immunrespons, det är bara du som inte vill se dem.
Det står inget i någon publikation om det du påstår; att vaccinet ger skydd mot SARS-CoV-2.
Citat:
Återigen: du sitter och svamlar utan att någon som helst koll på vad du pratar om. Jag skulle säga att du har en uppenbar agenda med ditt desinformerande. Fas-2-försöken testades INTE på "en grupp unga friska människor utan några underliggande sjukdomar". Och det var inte något femtiotal personer. Om jag inte har helt fel vaccinerade man 543 personer med vaccinet. Man inkluderade även personer äldre än 70 år samt barn så unga som fem är.
Jag har ingen mer agenda mer än att tala om att man inte har ett fungerande vaccin efter fas II. Alltså ett som man vet fungerar i verkligheten. Man vet bara att det ger ett immunsvar.
Citat:
Man har inte haft några incidenter ännu. Jag tror att din definition på fungerande vaccin är HELT annan än de forskare som är inblandade. Här handlar det om att förhindra att folk dör i lunginflammation. För egen del känns det som att en influensaliknande sjukdomsbild skulle vara överkomlig så länge man kan förhindra den lunginflammation som startar processen i vilken 99% av de avlidna varit roten.
Och jag som trodde den huvudsakliga dödsorsaken var en utlöst hyperinflammation d.v.s. cytokinstorm.