2020-07-26, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CheezSorcerer
Jo, det är sannolikt. Har du nåt belägg för att det inte är så eller är det din "känsla" att det inte får vara så och därför är det inte sant? Du påminner om en 18-årig liten tangentbordskrigare som tror han förstår hur samhället fungerar.

Och om du tror att det är svårt för en åklagare att komma undan med att inte åtala en polis så är du dummare än vad jag trodde. Det enda de behöver göra är att påstå att de inte tror de kan få en fällande dom. Tror du att utredningarna blir granskade för att säkerställa att åklagaren talar sanning?

Nej det är inte sannolikt eftersom vetenskapen visar att det som regel inte är så.

Jo jag förstår hur samhället funkar. Det gör däremot inte retarder som tror att det dom tycker automatiskt är vad lagen säger.

Nej det är inte lätt att komma undan, någon överklagar ärendet och det granskas och det kan räcka för att det skall vara kört.

Citat:
Svårt och svårt, jag ska inte behöva anstränga mig för att hitta dina källor. Det är inte så det fungerar på ett diskussionsforum. På ett diskussionsforum är det den som påstår något som ska länka källor. Motdebattören ska inte behöva googla fram dina källor. Är du så efterbliven att du inte förstår de simplaste reglerna för diskussion så vet jag inte ens vad du gör på ett forum.

Ok, anstränga sig för att skriva en mening på google.

Citat:
Angående utredningen:

Innan jag fortsätter läsa, är det detta du menar har implementerats? Är du så jävla dum att du sitter här och påstår att anmälningar om brott av poliser och åklagare utreds av en fristående myndighet i dagsläget?

Läs utredningen din dumma fan, om du nu kan läsa.

Den och flera andra utredningar har visat att det inte är rättssäkrare med en fristående myndighet,
Senast redigerad av FornarRuniR 2020-07-26 kl. 17:36.
Citera
2020-07-26, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FornarRuniR
Nej det är inte sannolikt eftersom vetenskapen visar att det inte är så.

Jo jag förstår hur samhället funkar. Det gör däremot inte retarder som tror att det dom tycker automatiskt är vad lagen säger.

Nej det är inte lätt att komma undan, någon överklagar ärendet och det granskas och det kan räcka för att det skall vara kört.

Ok, anstränga sig för att skriva en mening på google.

Läs utredningen din dumma fan, om du nu kan läsa.

Den och flera andra utredningar har visat att det inte är rättssäkrare med en fristående myndighet,
Har jag påstått att det är rättssäkrare med en fristående myndighet? Hur jävla förvirrad är du i din lilla efterblivna hjärna?

Nej, det finns ingen vetenskap som visar att det inte är sannolikt att en åklagare bryter mot lagen. Är du så jävla efterbliven att du på nåt sätt utläser detta från utredningen du länkade, eller är det en annan sak du diktat ihop i ditt förvirrade huvud?
Citera
2020-07-26, 17:37
Bannlyst
Citat:
Har jag påstått att det är rättssäkrare med en fristående myndighet? Hur jävla förvirrad är du i din lilla efterblivna hjärna?

Nej, det finns ingen vetenskap som visar att det inte är sannolikt att en åklagare bryter mot lagen. Är du så jävla efterbliven att du på nåt sätt utläser detta från utredningen du länkade, eller är det en annan sak du diktat ihop i ditt förvirrade huvud?

Jo det gör det. Eller tror du åklagare är något man bara blir utan någon som helst utbildning, prövning eller säkerhetsklassning

Nähä, det hade du inte påstått din jävla dåre? Men ändå var du tvungen att skriva:

Citat:
Är du så jävla dum att du sitter här och påstår att anmälningar om brott av poliser och åklagare utreds av en fristående myndighet i dagsläget?

Det utredningen under alla förhållanden visar, inte bara den förresten, är att ditt ältande om att " hålla om ryggen " är inget annat än erat ideologiska snömos som ni kommer med när ni inte fattat skillnaden på era efterblivna projektioner och tyckanden och svensk lag. Så enkelt är det
Senast redigerad av FornarRuniR 2020-07-26 kl. 17:42.
Citera
2020-07-26, 17:41
Bannlyst
Citat:
Jo det gör det. Eller tror du åklagare är något man bara blir utan någon som helst utbildning, prövning eller säkerhetsklassning

Det utredningen visar, inte bara den förresten, är att ditt ältande om att " hålla om ryggen " är inget annat än erat ideologiska snömos. Så enkelt är det
Du länkar en studie gjord av staten för att bevisa att staten inte gör fel? Seriöst, hur jävla korkad är du egentligen?

Att det krävs utbildning för att bli åklagare har inget att göra med hur ofta de begår tjänstefel, din dumma jävel.
Citera
2020-07-26, 17:46
Bannlyst
Citat:
Du länkar en studie gjord av staten för att bevisa att staten inte gör fel? Seriöst, hur jävla korkad är du egentligen?

Aha, jag förstår, livets hårda skola är en säkrare källa

Hur jävla korkad är man själv när man inte förstår att staten är ett ganska vitt begrepp, det finns nämligen många andra instanser än polismyndigheten inom staten men det kanske du inte fattade?

Så nu är hela statsapparaten med i konspirationen också?

Citat:
Att det krävs utbildning för att bli åklagare har inget att göra med hur ofta de begår tjänstefel, din dumma jävel.

Jo att dom säkerhetsprövas och är tvungen att genomgå tingsmeritering har rätt mycket med det att göra faktiskt, sen är utbildning ganska vitalt för att kunna bedöma vad som faktiskt är tjänstefel, enligt lagen då, och inte vad en efterbliven tomte som du " tycker".
Citera
2020-07-26, 17:55
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Jaha, så staten är inblandad i en konspiration för att skydda polisen. Men folk som åker raggarbil i Åmål, dessa kan man lita på då de återger hur det gick till när polisen lade dem på backen. Ta din medicin din jävla dåre.
Citera
2020-07-26, 18:05
Bannlyst
Citat:
Aha, jag förstår, livets hårda skola är en säkrare källa

Hur jävla korkad är man själv när man inte förstår att staten är ett ganska vitt begrepp, det finns nämligen många andra instanser än polismyndigheten inom staten men det kanske du inte fattade?

Så nu är hela statsapparaten med i konspirationen också?

Jo att dom säkerhetsprövas och är tvungen att genomgå tingsmeritering har rätt mycket med det att göra faktiskt, sen är utbildning ganska vitalt för att kunna bedöma vad som faktiskt är tjänstefel, enligt lagen då, och inte vad en efterbliven tomte som du " tycker".
Det handlar inte om att jag har en säkrare källa, utan att du helt saknar en trovärdig källa.
Du påminner mig väldigt mycket om mig själv när jag var ung och efterbliven och var besatt av att försvara Sveriges rättsväsende och hur opartiska och nästan bäst i världen de är. Sen växte jag upp och slutade vara dum i huvudet.
Citera
2020-07-26, 18:29
Bannlyst
Citat:
Det handlar inte om att jag har en säkrare källa, utan att du helt saknar en trovärdig källa.
Du påminner mig väldigt mycket om mig själv när jag var ung och efterbliven och var besatt av att försvara Sveriges rättsväsende och hur opartiska och nästan bäst i världen de är. Sen växte jag upp och slutade vara dum i huvudet.

Fast nu gör jag inte det, vetenskapligt sett, vilket dock du gör. Och det är ett faktum

Nja, klarar inte se skillnad på lag och rätt och din efterblivna åsikter luktar det mera som.

Ung? Tack för komplimangen...fyllde 41 år i våras!
Senast redigerad av FornarRuniR 2020-07-26 kl. 18:53.
Citera
2020-07-26, 18:35
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Vi ägnar oss åt att inte göra inlägg om tråden om Emma alltså. Lilla raggar Emma alltså. Vi tror oss sitta inne på sanningen om vad som hände lilla Emma. Dina inlägg som är i stark diskrepans även med vad lilla Emma tillstår hände vid tillfället då hon anser sig fått orimligt med spö att polisen.
Vi tycket vi är lite duktiga och har plötsligt blivit vuxen och då inte längre gillar polisen som när vi var unga och då var polisen näst bäst. Ditt resonemang påvisar en hög grad av lågbegåvning så som jag skulle uttrycka om jag skulle beskriva dig - Vederbörande verkar lite eljest.
Självklart är allt klappat och klart. Emma har ju erkänt allt i sak från det att de kom och vidare raggarsvinet som var blöt i skrevet till det att hon påstår att blodvite uppstod. Nu har ju polisen rätt att vidtaga åtgärder i olika situationer. Detta var en sådan. Polisen agerade och de gjorde som de skall , Emma struntade i polismans anvisningar och därför gjorde polisen det som de gjorde och som de har rätt att göra i dylika situationer. MM Vi har visst lite svårt att läsa eller och att se mm. Vi tar oss rätten att själv anse att polisen var dum mot lilla raggar ludret Emma. Vi är lite lågbegåvade och mycket eljest i mina ögon.
Citera
2020-07-26, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Vi ägnar oss åt att inte göra inlägg om tråden om Emma alltså. Lilla raggar Emma alltså. Vi tror oss sitta inne på sanningen om vad som hände lilla Emma. Dina inlägg som är i stark diskrepans även med vad lilla Emma tillstår hände vid tillfället då hon anser sig fått orimligt med spö att polisen.
Vi tycket vi är lite duktiga och har plötsligt blivit vuxen och då inte längre gillar polisen som när vi var unga och då var polisen näst bäst. Ditt resonemang påvisar en hög grad av lågbegåvning så som jag skulle uttrycka om jag skulle beskriva dig - Vederbörande verkar lite eljest.
Självklart är allt klappat och klart. Emma har ju erkänt allt i sak från det att de kom och vidare raggarsvinet som var blöt i skrevet till det att hon påstår att blodvite uppstod. Nu har ju polisen rätt att vidtaga åtgärder i olika situationer. Detta var en sådan. Polisen agerade och de gjorde som de skall , Emma struntade i polismans anvisningar och därför gjorde polisen det som de gjorde och som de har rätt att göra i dylika situationer. MM Vi har visst lite svårt att läsa eller och att se mm. Vi tar oss rätten att själv anse att polisen var dum mot lilla raggar ludret Emma. Vi är lite lågbegåvade och mycket eljest i mina ögon.
Du vet att du bara framstår som mer efterbliven när du krystar fram "stora ord" i ett försök att låta smart, va?
Citera
2020-07-26, 20:46
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Åklagaren påstår inte att inget brott har begåtts. Det enda åklagaren kan säga är att han inte tror att han kan bevisa ett brottsligt uppsåt i domstolen. När det gäller brott begågna av poliser så gillar åklagarna att påstå att "det är svårt att bevisa brott" även när det uppenbarligen inte är svårt alls.
I det här faller lär det vara omöjligt att bevisa att nåt brott från polisens sida begåtts! Detta pga inget brott begåtts...
Citera
2020-07-26, 21:50
Medlem
VolvoSonetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
I det här faller lär det vara omöjligt att bevisa att nåt brott från polisens sida begåtts! Detta pga inget brott begåtts...

Man kan inte få mycket mer bevis än det som filmen visar. Hade killen som kastar ikull den lilla tjejen inte varit polis hade han naturligtvis dömts för misshandel.

Det polismannen gör är inte överhuvudtaget befogat, han får vara hur arg han vill. Han hatar förmodligen motorburen ungdom, men att i sin yrkesutövning ta till övervåld emot en liten späd sober flicka är att gå över gränsen.

Ni får gärna ge exempel där polisen dömts i liknande fall? Jag vet inga. I rättsväsendets ögon har polisen alltid rätt. De kommer t o m undan när de skjuter ihjäl handikappade ungdomar som leker med knallpulverpistoler...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in