Citat:
Ursprungligen postat av
CheezSorcerer
Jo, det är sannolikt. Har du nåt belägg för att det inte är så eller är det din "känsla" att det inte får vara så och därför är det inte sant? Du påminner om en 18-årig liten tangentbordskrigare som tror han förstår hur samhället fungerar.
Och om du tror att det är svårt för en åklagare att komma undan med att inte åtala en polis så är du dummare än vad jag trodde. Det enda de behöver göra är att påstå att de inte tror de kan få en fällande dom. Tror du att utredningarna blir granskade för att säkerställa att åklagaren talar sanning?

Nej det är inte sannolikt eftersom vetenskapen visar att det som regel inte är så.
Jo jag förstår hur samhället funkar. Det gör däremot inte retarder som tror att det dom tycker automatiskt är vad lagen säger.
Nej det är inte lätt att komma undan, någon överklagar ärendet och det granskas och det kan räcka för att det skall vara kört.
Citat:
Svårt och svårt, jag ska inte behöva anstränga mig för att hitta dina källor. Det är inte så det fungerar på ett diskussionsforum. På ett diskussionsforum är det den som påstår något som ska länka källor. Motdebattören ska inte behöva googla fram dina källor. Är du så efterbliven att du inte förstår de simplaste reglerna för diskussion så vet jag inte ens vad du gör på ett forum.
Ok, anstränga sig för att skriva en mening på google.
Citat:
Angående utredningen:
Innan jag fortsätter läsa, är det detta du menar har implementerats? Är du så jävla dum att du sitter här och påstår att anmälningar om brott av poliser och åklagare utreds av en fristående myndighet i dagsläget?
Läs utredningen din dumma fan, om du nu kan läsa.
Den och flera andra utredningar har visat att det inte är rättssäkrare med en fristående myndighet,