2020-07-26, 17:02
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Va? Peter var offside och domslutet var korrekt. Däremot dömdes Castegrens mål för Peking bort felaktigt. Kan bjuda på bilder från båda tillfällena;

Peters offsidemål.

Castegrens korrekta mål. (Castegren överst i bild, den snubben som knappt syns).

Ah du kanske har rätt, trodde bollen tog backen först.
Citera
2020-07-26, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Fast straffsituationerna var likvärdiga, den misstänka offsiden på IFK spelaren (na) ser mer korrekt ut.
En domare som friar i första bör göra det andra gången med.

1. Som sagt, jag tyckte det såg ut som straff först (men för att han kom i ryggen) så på reprisen kollade jag på det och såg ingen förseelse, så där är väl troligt att jag missat. är det så, så borde det förstås också vara straff.
2. Nej. En domare ska döma korrekt enligt regelboken. Att han gör ett misstag i ett läge betyder inte att han ska börja döma felaktigt framöver också. Då är det inte situationen som är dömd korrekt (Norpings straff) som ska diskuteras, utan Falkenbergs-läget.
Citera
2020-07-26, 17:03
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Fast straffsituationerna var likvärdiga, den misstänka offsiden på IFK spelaren (na) ser mer korrekt ut.
En domare som friar i första bör göra det andra gången med.

Länkade precis bilder på när passningarna slogs i resp. offsidemål. Castegren var inte offside. Peter var offside.

Peter ska heller inte ha straff. Han ramlar ju helt och hållet på eget bevåg, fritt fram att kika på repriserna.

Med det sagt tycker jag absolut inte att det borde varit straff för Almqvist heller. Ok att han kanske blir touchad (svårt att se på vinklarna), men ska vi ge straff för den typen av förseelser så får vi ge 10 straffar per match.
Citera
2020-07-26, 17:04
Medlem
Salorms avatar
Här satt man och trodde att man inte skulle vara nervös bara för man inte kan vara på plats.. Har fan skitit vatten 4ggr redan nu och är inne på andra bibban.. Sjukligt nervös
Citera
2020-07-26, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Såg matchen, Wålemark gjorde absolut inget fel i matchen tyckte jag. Fina passningar, bolltrygg och sick-sackar igenom motståndarna emellanåt. Men..Han ser ut att bli jäkligt trött efter 30-40 minuter. Som att han inte gjort sin konditionsträning. Joggar runt men på något märkligt vis lyckas han ändå göra några brytningar och hindra IFKs spel. Bollen som Leo B fick och sköt på var ju till stor del tack vare Wålemark. Vissa gånger stod han helt fri och kunde lätt haft ett fint skottläge, som när Daleho skulle ta frisparken utanför straffområdet och väljer att skjuta istället för att snedpassa till Patrik. Tuominen såg väldigt blek ut, oförståeligt att Nilsson inte byttes in. Vet inte vad jag ska säga om coachningen. Göteborgs målvakt Anestis ser väldigt trygg ut, deras bästa spelare?

Det som störde mig lite angående Wålemark i första var att han gömde sig lite, han var inte tillräckligt delaktig i spelet. Men att sätta in Yasin istället är så dumt att jag inte finner ord för det.
Citera
2020-07-26, 17:06
Medlem
Vilken minut var straff-situationen för Falkenberg om nån har det i huvudet?
Citera
2020-07-26, 17:10
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Vilken minut var straff-situationen för Falkenberg om nån har det i huvudet?

Antar att du menar när Peter ramlade omkull? I så fall var det 81:33 typ. Repriser nån minut senare.
Citera
2020-07-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Antar att du menar när Peter ramlade omkull? I så fall var det 81:33 typ. Repriser nån minut senare.

Tack! För mig är den där inte precis likvärdig, eftersom det är Peter som står för sparkandet på en mer Fransson som inte gör nån ansats för att försöka ingripa på det sättet.

Kan inte helt klart säga att det inte är straff, tycker repriserna inte är tillräckligt bra, men absolut inte lika tydlig som Norrköpings och jag tycker faktiskt inte att det är straff för FFF.
Edit. Eller ja, han går ju in på kropp iofs, går in i situationen även om han inte sparkar eller liknande.. Svår.

Men absolut inte lika tydlig som Norpings.
Citera
2020-07-26, 17:15
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det som störde mig lite angående Wålemark i första var att han gömde sig lite, han var inte tillräckligt delaktig i spelet. Men att sätta in Yasin istället är så dumt att jag inte finner ord för det.

Yasin var totalt värdelös faktiskt, div2 klass på honom.
Citera
2020-07-26, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Yasin är ändå bättre än finnen, finnen kan varken göra mål eller spela boll, inte så konstigt att han fått sitta på läktaren.
Citera
2020-07-26, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Det är alltid samma visa också. Men på något jävla sätt har han en viss respekt hos experter och kommentatorer osv. Och hos Alm då.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Yasin är ändå bättre än finnen, finnen kan varken göra mål eller spela boll, inte så konstigt att han fått sitta på läktaren.

Ingen av dom tillför något men Tuominen har åtminstone inte fått spela lika mycket.
Citera
2020-07-26, 18:13
Medlem
Angående Norrköpings märkliga straff, så måste ju tiden ha varit ute och domaren skulle ha blåst av matchen. Ok att ett anfall framåt får fortgå och hörnan fick slås, men när hörnan inte når en bortaspelare bollen vänder ut från målet skall domaren blåsa av matchen. Anfallande lag skall ju inte få även returer efter tiden gått ut, även om bollen var kvar nära mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in