2020-07-26, 16:39
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Det andra IFK-gänget hade tur där i slutet att de fick en straff. En straff som såklart Haksabanovic får slå. Måste ha fina siffror så han kan säljas med vinst.

Haha, nåja. Vår ordinarie straffläggare är Gerson, men han var inte med idag. Jävligt dålig straff f.ö. Höll på att bryta vår svit (tror vi har 17 eller 18 raka mål på straff).
Senast redigerad av Korder 2020-07-26 kl. 16:42.
Citera
2020-07-26, 16:43
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Haha, nåja. Vår ordinarie straffläggare är Gerson, men han var inte med idag.

Vågat av Haksabanovic att ta straffen när han brände ett friläge 20 minuter tidigare.

Ännu en Allsvensk match förstörd av svenska domarteamen.
Citera
2020-07-26, 16:44
Medlem
Jag förstår nog inte, Almqvist blir väl sparkad på foten eller? Får inga närmare vinklar men känns ju absolut som det?
Citera
2020-07-26, 16:45
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ja, Norrköping har ändå varit bättre än vad Bajen var när de tryckte upp sina "serieledare"-tröjor.
Serieledartröjorna är ju riktigt kul initiativ, glimten i ögat deluxe.
Citera
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Vågat av Haksabanovic att ta straffen när han brände ett friläge 20 minuter tidigare.

Ännu en Allsvensk match förstörd av svenska domarteamen.

Ja självförtroendet verkar det inte vara några problem med, trots att detta vara hans tredje dåliga match i rad.

Domarna var otroligt usla från början till slut. Dock komiskt att Calle Johansson lyckas tjafsa till sig ett rött kort efter att matchen är slut... Bra jobbat där.
Citera
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Jag förstår nog inte, Almqvist blir väl sparkad på foten eller? Får inga närmare vinklar men känns ju absolut som det?

Falkenberg fick inte straff för liknande situation och straffen inföll 40 sekunder efter annonserad övertid.
Citera
2020-07-26, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Falkenberg fick inte straff för liknande situation och straffen inföll 40 sekunder efter annonserad övertid.

Jag ska vara ärlig, jag tyckte Falkenbergs var straff först, men inte på reprisen, dock så kan det ha att göra med att jag missade själva förseelsen för jag tittade fel ställe. Får kanske kolla om det igen.
Att straffen kom efter annonserad övertid berodde ju på att domaren la till tid för att han blåst för huvudskada, inte speciellt konstigt tycker jag.
Citera
2020-07-26, 16:49
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Jag ska vara ärlig, jag tyckte Falkenbergs var straff först, men inte på reprisen, dock så kan det ha att göra med att jag missade själva förseelsen för jag tittade fel ställe. Får kanske kolla om det igen.
Att straffen kom efter annonserad övertid berodde ju på att domaren la till tid för att han blåst för huvudskada, inte speciellt konstigt tycker jag.

Lite så, speciellt efter att dom blåst bort ett godkänt mål för offside några minuter tidigare. Bra domarkår Sverige har.
Citera
2020-07-26, 16:52
Medlem
Citat:
Lite så, speciellt efter att dom blåst bort ett godkänt mål för offside några minuter tidigare. Bra domarkår Sverige har.

Dom blåste ju bort ett Norrköpingsmål också som var lite liknande situation, så den tycker jag också är svår att dra slutsatser ifrån.
Citera
2020-07-26, 16:55
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vi gör en dålig första halvlek där vi ändå borde gjort ett par mål. Framförallt Tuominen har två fina lägen att göra mål. En tänkande människa borde välja att ta ut Tuominen i halvtid och sätta in en Gustaf Nilsson som ser bättre och bättre ut och dessutom fick känna på att näta i förra matchen och därför borde ha en go känsla.

Men nej, inga byten i halvtid.

Andra halvlek och Wålemark som var ganska blyg i första börjar ta för sig och kommer loss några gånger. Då skall han bytas ut för Yasin måste såklart in! Och Tuominen byts också ut men inte mot den enda anfallaren vi har på bänken i Gustaf Nilsson utan vi sätter in Youseff istället.

Efter detta skapar vi knappt en enda chans till. Men för att vara på den riktigt säkra sidan så gör vi vårat standardbyte med Leo Bengtsson mot Adam Andersson också.

Alm är efterbliven.

Glömde Irandust. Var knappt inblandad i något under hela matchen men efteråt kan man gå och skratta ihop med motståndarna. Det är klart att det är gött att den här tråkiga regniga kalla matchen är slut? Inte skall man behöva spela om det inte är roligt?

Såg matchen, Wålemark gjorde absolut inget fel i matchen tyckte jag. Fina passningar, bolltrygg och sick-sackar igenom motståndarna emellanåt. Men..Han ser ut att bli jäkligt trött efter 30-40 minuter. Som att han inte gjort sin konditionsträning. Joggar runt men på något märkligt vis lyckas han ändå göra några brytningar och hindra IFKs spel. Bollen som Leo B fick och sköt på var ju till stor del tack vare Wålemark. Vissa gånger stod han helt fri och kunde lätt haft ett fint skottläge, som när Daleho skulle ta frisparken utanför straffområdet och väljer att skjuta istället för att snedpassa till Patrik. Tuominen såg väldigt blek ut, oförståeligt att Nilsson inte byttes in. Vet inte vad jag ska säga om coachningen. Göteborgs målvakt Anestis ser väldigt trygg ut, deras bästa spelare?
Citera
2020-07-26, 16:57
Medlem
Korders avatar
Citat:

Va? Peter var offside och domslutet var korrekt. Däremot dömdes Castegrens mål för Peking bort felaktigt. Kan bjuda på bilder från båda tillfällena;

Peters offsidemål.

Castegrens korrekta mål. (Castegren överst i bild, den snubben som knappt syns).
Citera
2020-07-26, 16:57
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Dom blåste ju bort ett Norrköpingsmål också som var lite liknande situation, så den tycker jag också är svår att dra slutsatser ifrån.

Fast straffsituationerna var likvärdiga, den misstänka offsiden på IFK spelaren (na) ser mer korrekt ut.
En domare som friar i första bör göra det andra gången med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in