2020-07-25, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
På vilket sätt?

Men vad säger att hon inte umgås med sina barn? Kan det inte vara fler personer närvarande, det verkar ju sitta någon nära/framför SD?

Sedan när har deras barn ingått i deras äventyr. En helg visste ingen vem som hade barnen.

Nä, de duger som förhörsoffer, latenta mordoffer då de är besvärliga, goggla lite barnmord.
Citera
2020-07-25, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Hon är alltså fullt medveten om att Stefan mordhotat henne och deras gemensamma barn och att han mördat kvinnan han var otrogen mot henne med i 6 år. Hanna Davidson var alltså med i planerandet av morden på deras egna barn. Efter allt detta har blivit offentligt väljer hon att ta denna bild. Istället för att hänga med sina döttrar. För de ska ju ändå dö? Eller?

Jo, när de inte passar in i bisexuella piprlsten SD värld kommer han släcka sina barn. Med ett leende.
Citera
2020-07-25, 22:50
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kan barnen vara omhändertagna av socialen?
I så fall kan hon inte välja när hon ska träffa dem.
Annars är det konstigt att SD och HD aldrig verkar tillbringa tid med barnen.
Låt oss hoppas det. Då finns det iaf en chans
Citera
2020-07-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kan barnen vara omhändertagna av socialen?
I så fall kan hon inte välja när hon ska träffa dem.
Annars är det konstigt att SD och HD aldrig verkar tillbringa tid med barnen.

Vi vet ju att paret d velat döda sina barn. Detta är ju inget nytt. Deras njutning går före barnens.
Citera
2020-07-25, 22:51
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
På vilket sätt?

Men vad säger att hon inte umgås med sina barn? Kan det inte vara fler personer närvarande, det verkar ju sitta någon nära/framför SD?
De har ju skyltat med barnen tidigare. Stefan med ena dottern framför ett stup t.ex.
Citera
2020-07-25, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Sedan när har deras barn ingått i deras äventyr. En helg visste ingen vem som hade barnen.

Nä, de duger som förhörsoffer, latenta mordoffer då de är besvärliga, goggla lite barnmord.

Nog har de ändå gjort saker/utflykter etc med barnen. Sedan är de nog inte iofs några hetare kandidater till titeln Årets Mamma/Pappa.

Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
De har ju skyltat med barnen tidigare. Stefan med ena dottern framför ett stup t.ex.

Ja, precis.
Citera
2020-07-25, 23:44
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
På vilket sätt?

Det är Karm*ansbo (HD´s medelålders geocache-kompis) på fotot. Jag klippte bort det, tyckte det var onödigt att lägga ut henne. Men skicka ett PM med en mailadress i, så kan du få dessa fyra fotona. Oklippta.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-07-26, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är Karm*ansbo (HD´s medelålders geocache-kompis) på fotot. Jag klippte bort det, tyckte det var onödigt att lägga ut henne. Men skicka ett PM med en mailadress i, så kan du få dessa fyra fotona. Oklippta.

#TeamÅsaHiding

Okej, tack för info. Gott val att klippa fotot.
ifrågasätter (givetvis) ej dina uppgifter så har ej behov av foton, tack ändå.
Citera
2020-07-26, 00:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har tidigare grubblat på just det där "glappet" (finns beskrivet i aktbil 166) och vad som händer de där två timmarna från kl 23:38:43 när Lenas mobil befinner sig på Byalagsg 2 tills mobilen återigen kopplar upp sig mot masten Hjalmar Bergmans väg 54 NV, 300 kl 00:07:54, kl 00:47:19 och tills den stängs av kl 01:41:37.

Det är väl inte alls osannolikt att raderingar har skett då. För utredningen finns tyvärr inga svar idag vad (eller när) som skett.
/.../
Giganten Google sitter inne med en hel del företagshemligheter inkl. vad som döljer sig bakom sina olika användartjänster. Den enskilde mobilägaren tvingas se sin integritet hotad; t.o.m. IT-forensikerna går bet på att få fram nödvändiga data för att kunna ringa in en brottsling. - Samtidigt ges den IT-kunnige användaren möjlighet att redigera och manipulera sina data - och dessa kan då inte återskapas.

Något som inte kunnat manipuleras, däremot, är det som äger rum natten 11-12 maj - då en anropad polisbil som befunnit sig nära S:t Mikaels kyrka kryper upp på cykelbron mellan Baronbackarna och Vivallaskogen, och detta endast ett par minuter efter att någon ringt om att tre hotfulla män formerat sig till ett bakhåll. Det två poliserna spejar åt alla håll, svänger vänster och ser strax en mansperson iklädd blå, öppen vindjacka komma direkt ut från skogen. Mannen kommer inte gående på cykelbanan; han syns dyka upp som från ingenstans, och han är utrustad med både pannlampa och handstrålkastare. Han tynger ned sin ena jackficka med vänsterhanden; högra handens tumme håller tillsammans med handstrålkastaren ned den andra fickan, som dolde han ett baseballträ under jackan. På förfrågan säger sig mannen bo i Vivalla men ordar också om Sköllersta, Östernärke (den ene polismannen har i TR ett minne av Prosa- eller Diktargatan*). Mannen upplyser de två förbluffade polismännen om att han nu tänker försöka få tag på de flyende ligisterna varefter han försvinner upp i skogen, snett bakom polisbilen.

*Här föreligger nog ett litet missförstånd: Mannen bor förstås på Diktargatan i Vivalla; någon poesi lär knappast de två polismännen ha fått höra; däremot en hispig utläggning betr. födelseort; allt under det att man förgäves söker hitta mannens personuppgifter som snabbt grötat ihop sig till en tidsödande röra av otydligt uttalade siffror och namn.

Det plötsliga uppdykandet i skogen kan förklaras med att MGM inte alls räknat med att denna lördagsnatt så snabbt stöta ihop med en polispatrull: Att döma av hans oförberedda och inadekvata svar var detta det sista han räknat med. - Vad han än hade tänkt sig som fortsättning på denna natt, tvingas han nu lägga om kursen - och det var bråttom: Kl. 07.45 den 16 maj ska han och HD sitta på ett plan med destination USA: LW skulle vara utom räckhåll i två veckor varunder mycket kunde hända. Hennes sprudlande loggtexter utgjorde bara de ett hot:
https://coord.info/GLVTMF91
https://coord.info/GLVRTPR5
...och då ska vi prata tyst om vad man underrättelsevägen kan inhämta.

I likhet med marängmålet måste ansvar utkrävas och obönhörlig logik tillämpas: LW skulle få betala kännbart och utan straffrabatt för de upprepade avtalsbrotten att inte dela allt med 100% sanning. Skulle hon bli nära någon annan man, kyssar eller så, och fortsätta kräva att vara med honom så var det ett abrupt avslut hon hade att vänta (MGM i febr 2017, A168, del E, s. 3513).

Den 6 maj 2018 har saken nått vägs ände: Då upplyser LW om att hon gott kan tänka sig att leva utan MGM varefter hon en vecka senare skickar loggremsan till en cache MGM utan tvekan kommer att förstå: En halvtimme senare är hon död.
https://coord.info/GLKHF2B9

Aktbil. 164 del A, s. 271:
Citat:
Ursprungligen postat av LW
Ha så kul i USA när ni börjar om.
Åker förresten till Norge samtidigt tror jag. Vi kan skicka bilder till varandra när du är ute om kvällarna och hon hänger på rummet
Bestämt igår
Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu
Jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre
Jag har stannat för att jag vill
(Se äv. A467, A468)
Citera
2020-07-26, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Giganten Google sitter inne med en hel del företagshemligheter inkl. vad som döljer sig bakom sina olika användartjänster. Den enskilde mobilägaren tvingas se sin integritet hotad; t.o.m. IT-forensikerna går bet på att få fram nödvändiga data för att kunna ringa in en brottsling. - Samtidigt ges den IT-kunnige användaren möjlighet att redigera och manipulera sina data - och dessa kan då inte återskapas.

Något som inte kunnat manipuleras, däremot, är det som äger rum natten 11-12 maj - då en anropad polisbil som befunnit sig nära S:t Mikaels kyrka kryper upp på cykelbron mellan Baronbackarna och Vivallaskogen, och detta endast ett par minuter efter att någon ringt om att tre hotfulla män formerat sig till ett bakhåll. Det två poliserna spejar åt alla håll, svänger vänster och ser strax en mansperson iklädd blå, öppen vindjacka komma direkt ut från skogen. Mannen kommer inte gående på cykelbanan; han syns dyka upp som från ingenstans, och han är utrustad med både pannlampa och handstrålkastare. Han tynger ned sin ena jackficka med vänsterhanden; högra handens tumme håller tillsammans med handstrålkastaren ned den andra fickan, som dolde han ett baseballträ under jackan. På förfrågan säger sig mannen bo i Vivalla men ordar också om Sköllersta, Östernärke (den ene polismannen har i TR ett minne av Prosa- eller Diktargatan*). Mannen upplyser de två förbluffade polismännen om att han nu tänker försöka få tag på de flyende ligisterna varefter han försvinner upp i skogen, snett bakom polisbilen.

*Här föreligger nog ett litet missförstånd: Mannen bor förstås på Diktargatan i Vivalla; någon poesi lär knappast de två polismännen ha fått höra; däremot en hispig utläggning betr. födelseort; allt under det att man förgäves söker hitta mannens personuppgifter som snabbt grötat ihop sig till en tidsödande röra av otydligt uttalade siffror och namn.

Det plötsliga uppdykandet i skogen kan förklaras med att MGM inte alls räknat med att denna lördagsnatt så snabbt stöta ihop med en polispatrull: Att döma av hans oförberedda och inadekvata svar var detta det sista han räknat med. - Vad han än hade tänkt sig som fortsättning på denna natt, tvingas han nu lägga om kursen - och det var bråttom: Kl. 07.45 den 16 maj ska han och HD sitta på ett plan med destination USA: LW skulle vara utom räckhåll i två veckor varunder mycket kunde hända. Hennes sprudlande loggtexter utgjorde bara de ett hot:
https://coord.info/GLVTMF91
https://coord.info/GLVRTPR5
...och då ska vi prata tyst om vad man underrättelsevägen kan inhämta.

I likhet med marängmålet måste ansvar utkrävas och obönhörlig logik tillämpas: LW skulle få betala kännbart och utan straffrabatt för de upprepade avtalsbrotten att inte dela allt med 100% sanning. Skulle hon bli nära någon annan man, kyssar eller så, och fortsätta kräva att vara med honom så var det ett abrupt avslut hon hade att vänta (MGM i febr 2017, A168, del E, s. 3513).

Den 6 maj 2018 har saken nått vägs ände: Då upplyser LW om att hon gott kan tänka sig att leva utan MGM varefter hon en vecka senare skickar loggremsan till en cache MGM utan tvekan kommer att förstå: En halvtimme senare är hon död.
https://coord.info/GLKHF2B9

Aktbil. 164 del A, s. 271: (Se äv. A467, A468)

Ursprungligen postat av LW
Ha så kul i USA när ni börjar om.
Åker förresten till Norge samtidigt tror jag. Vi kan skicka bilder till varandra när du är ute om kvällarna och hon hänger på rummet
Bestämt igår
Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu
Jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre
Jag har stannat för att jag vill

Jag är 100% säker på att dessa ord av LW till SD var orsaken till att SD mördade henne.

Han höll på att förlora allting, precis allt. Och det är allmänt känt att när hjärnan tar slut så tar nävarna vid.

Det som är konstigt i mina ögon är att inte HD och JG tog bladet i från munnen och såg till att bli av med mannen som utövade sin makt över dom. Båda hade fått ett bra liv lång lång tid framöver.
Citera
2020-07-26, 03:55
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det här är ju något av ett tidsstudiebrott: MGM känner till alla genvägar, sneddar gärna över tomter, och han vet på sekunden hur lång tid det tar att cykla olika sträckor.
Att han vet; med sin intensivt energiska (här ligger döttrarnas kaniner i lä) och prestationsinriktade läggning är tidtagaruret ett måste; hur många min tar det att förbereda sig inför en FTF av högre svårighetsgrad, antal sek för ombyte från shorts till badbyxor till hopp i bassängen; det gäller att arbeta effektivt för den som dygnet runt ska stå till förfogande för praktiserande av sina färdigheter till behövande grannar. Särskilt de kvinnliga.

Nu till kommentaren under rekonstruktionen i polisbilen: "Ha .. här är ett bra ställe och köra fort på. Här är det inga problem och cykla 40 kilometer i timmen utan att man riskerar och köra på nån."

C:a 20 km/h räknas som genomsnittlig hastighet. 40 km/h talar för att han ligger betydligt närmre tävlingscyklisten än vardagscyklisten.
Vidare uppger han att det tar honom 11 minuter att cykla de 4.3 km till jobbet; 2.35 min/km i stadstrafik.

Från BP eller R*ttarev 11 till närmsta upptagningsområde för mast H*almar B väg: 4-500 m.
Föreslagen cykelväg: motorvägsbron som går över F*rdemansg, vänstersväng cykelväg genom skogsområdet i riktning mot andra motorvägsbron, på andra sidan V*valla. Ingen risk heller att behöva passera villor i mörkret. 500 m för dumpning av mobil, beräknat enligt egen påstådd tidsåtgång/km, borde inte ta längre tid än en dryg minut.
Oro över att blivit sedd av något vittne gör att han beslutar sig för att tala sanning om tidpunkten för första cykelturen?
Cykelturerna skedde under tiden 23.00-00.00. Mordet begicks kl 23.30 - hur kan det komma sig att han inte någon gång under kommande förhör reflekterar över att han befann sig alldeles i närheten av mordplatsen vid den här tidpunkten? Cykelbron ligger alldeles ovanför bullerplanket och det är över motorvägsbron han måste ta sig för att komma i kontakt med upptagningsområdet för den mast som LWs mobil befann sig under kl 00.07.

Hur tar MGM sig hemåt på säkrast sätt? Efter dumpning av mobil och ombyte fortsätter han bara över den övre motorvägsbron och genom V*vallaskogen; en något längre sträcka men borde med flygande fart kunna göras inom tre min.

Den exakta tidpunkten vid midnatt 00.00.00 kan inte vara annat än tidsinställd i förväg. Ifall beräknat tidsfönster av olika anledningar inte kunde hållas?
00.02.58 skickar han ett meddelande till LW som åtföljs av två till.

Liksom hos LW har hans mobil här tagit kontakt med närmsta mast med 180 min intervall; 22:13:12 och 01:13:12.
När EL tittar på klockan och den visar 23:28 har JN hunnit uppfatta skriken någon, ett par minuter innan. Överfallet kan med den vittnesberättelsen ha skett redan kl 23:26, en minut efter att LWs GPS visar att mobilen är stillastående.
EL säger att skriken hade hunnit tystna kl 23:31, vilket kan betyda att mordet är över kl 23:30.
Citat:
Utsagorna lämnar öppet för tiden 23.28 - 23.33. - Om man tänker sig ett målinriktat slag/10:e sekund x 17 = 2 min 40 sek, eller 1/8:e sek = 2 min 8 sek, kan GM ha lämnat brottsplatsen, säg 23:32:10 - 23:32:40. LW:s mobil kan då ha legat kvar i LW:s ena ficka och avsikten varit att ge sken av att brottet utförts under en längre tidsrymd, dvs att flykten påbörjats senare.
Slagen kan ha utdelats under närmare tre min och det är också överensstämmande med vittnesmålen om ungefärligt antal hörda skrik och kontroll på klockan; antingen 23:26-23:29 eller 23:27-23:30.
Citat:
Skriken kan ha hörts t.ex. 23:29:30 - 23:32:10 - och MGM hunnit hem till 23:33:30. Han kan sedan ha återvänt 23:35:00 - 23:36:20; plockat åt sig LW:s mobil (och ev. hennes vänstra pekfingerring som kan ha vidrörts under vittjandet av fickorna).
Den ring som hon alltid bar på sig försvann och din teori här kan mycket väl stämma. En annan, mera tveksam, är att hon under slagregnet har tagit av sig ringen och kastat in den i buskaget bakom sig - har MGM sökt efter en ring på mordplatsen efteråt?
Det faktum att blodet på lårens insida till viss del hade hunnit torka (som jag tolkar protokollet) öppnar för ett förlopp där MGM tillfälligt avlägsnat sig från brottsplatsen ja, för att efter några minuter förflytta kroppen och likt en rånare plocka åt sig mobilen.

Se bil 147: "MT: Dom bara går mot mej, men det, kändes fel den tiden på den platsen och, jag tror dom ville ha en telefon."
"MT: Ja.. eh... jag har.. jag har ju inte gått fram eh.. som du förstod och frågat om .. tänker ni
råna mig på en telefon? eller.."

"MT: Ehh, men vi kom ju inte så långt att vi möttes, kom till att jag blev lite inramad istället, av tre grabbar, unga män,
FL: Hade ni bestämt träff där då, gick ni inte i lag då då och kolla det där?
MT: Nej vi skulle nog mötas vid, ja vi skulle mötas ehh vid, där man gick in i skogen, FL:Mm.
MT: Och det var precis just där som jag, blev lite ansatt. FL: Exakt, var var det sa du nånstans?
MT: Det är som en bro över motorvägen vid Bricke, nej Baronbacken heter det.
"

Citat:
MGM:s egentliga ärende i skogen kan ha varit att rekognoscera för att i närheten av bostad/cykelväg hitta ett lämpligt (temporärt) gömställe tillika utsedd plats för radering/manipulation av LW:s mobil; det är ju de tre hotfulla männen han ringt till polisen om som sedan (i denna hypotes) är tänkta att överfalla LW bakom planket, och MGM måste också hinna hem för div. nödvändiga aktiviteter, innan han återvänder till mobilen. - De tre burkarna energidryck (hämtade från en gammal cachegömma?) kan f.ö. ha varit tänkta som bränsle för tre ondsinta, energiska järnrörsligister med ”utomeuropeiskt utseende” (MGM 180531).
Fetad text: av allt att döma verkar denna kväll och natt ha gått åt till förberedelser av olika slag. Mötet med LW menar han skulle ha skett i närheten av övre motorvägsbron. LW stod och väntade på honom på F*gelbärsg.

Tre burkar bakom planket och lika många misstänkta rånare av mobiler - en tillfällighet? - Knappast!

"...utan då höll jag ut lite mot bron, och där stod det en tredje kille."
"FL: Och hur många var dom då?
MT: Tre.
"
"Mmm, mörkt mitt i natten på en plats där det, där man inte blir överraskad, där vill inte
jag vara inne bland tre killar som går emot mej.
"

Uppenbart är att MGM vid upprepade tillfällen, dels vill framhålla att det rör sig om tre mörkhyade killar. Och dels att de troligtvis var ute efter att råna honom på en mobil. Samt att de befann sig på andra sidan motorvägsbron, i riktning B*ronbackarna.
Så då har vi tre burkar energidryck, prydligt lagda intill varandra. En stulen mobil som senare kopplas upp mot det område där de tre mörka männen blev sedda av MGM.
Och hade MGM blivit ertappad på BP efteråt kunde han ta tillvara chansen att få spela hjälterollen och försöka rädda LW under uppmaning till eventuella vittnen att springa efter de flyende brottslingarna.
Citera
2020-07-26, 08:08
Medlem
Citat:
Nog har de ändå gjort saker/utflykter etc med barnen. Sedan är de nog inte iofs några hetare kandidater till titeln Årets Mamma/Pappa.

Ja, precis.

Vid en tidigare granskning så tillbringade barnen mer tid utan föräldrarna än med föräldrarna under sk ledig tid. Jag menar när lågpannorna sablar ner LW som dålig mamma blir det närmast patetisk.
SD packar hellre bajs med JG och HD jagar offer att ligga med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in