2020-07-25, 09:01
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vad konstigt då att många än idag ifrågasätter om pucken var inne eller inte? Att du säger dig ha sett redan vid matchens gång att pucken var inne räcker inte som bevis. Jag bad om bildbevis, videoklipp osv. Att du sedan sätter parentes vid ordet experter ja det förstår jag inte. Vilka bilder har du sett som varken domare eller experter har sett? Lite inne är den men inte så solklart som du vill få det till. Hela pucken ska vara inne punkt slut. Fram med bevis annars är det bara tomma ord från dig.
Medan han langar upp bevis kan väl du hänvisa till vilka experter som fortfarande ifrågasätter det?
Citera
2020-07-27, 23:30
Medlem
Citat:
Vad konstigt då att många än idag ifrågasätter om pucken var inne eller inte? Att du säger dig ha sett redan vid matchens gång att pucken var inne räcker inte som bevis. Jag bad om bildbevis, videoklipp osv. Att du sedan sätter parentes vid ordet experter ja det förstår jag inte. Vilka bilder har du sett som varken domare eller experter har sett? Lite inne är den men inte så solklart som du vill få det till. Hela pucken ska vara inne punkt slut. Fram med bevis annars är det bara tomma ord från dig.

"Lite inne är den" skriver du. Bara den meningen säger att det inte finns något mer att diskutera med dig! Du ber om bildbevis, videoklipp. Det är just det som finns som jag refererar till! End of discussion.
Citera
2020-07-27, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
"Lite inne är den" skriver du. Bara den meningen säger att det inte finns något mer att diskutera med dig! Du ber om bildbevis, videoklipp. Det är just det som finns som jag refererar till! End of discussion.
Vad är det du inte förstår? " Det räcker inte att den är lite inne. HELA pucken ska vara inne enligt reglerna. Med ditt sätt att resonera är det okej att tillåta "spökmål"
Citera
2020-07-27, 23:36
Medlem
Citat:
Vad är det du inte förstår? " Det räcker inte att den är lite inne. HELA pucken ska vara inne enligt reglerna. Med ditt sätt att resonera är det okej att tillåta "spökmål"

Är du helt pantad? Klart som fan jag vet att hela pucken ska vara över linjen för att det ska vara mål! Gå och lägg dig och sov!
Citera
2020-07-27, 23:38
Medlem
Citat:
Är du helt pantad? Klart som fan jag vet att hela pucken ska vara över linjen för att det ska vara mål! Gå och lägg dig och sov!
Börjar argumenten ta slut när du börjar begå personangrepp? Jag kan köpa att delar av pucken är inne men hela pucken är det absolut inte. Därmed inte alls så solklart som du hävdar. End of discussion.
Citera
2020-07-27, 23:45
Medlem
Citat:
Börjar argumenten ta slut när du börjar begå personangrepp? Jag kan köpa att delar av pucken är inne men hela pucken är det absolut inte. Därmed inte alls så solklart som du hävdar. End of discussion.

Sluta! Det är du som förolämpar mig med "hela pucken....."

Ok, då kan vi ju vara överens om att du tycker att pucken inte är inne och att jag tycker det motsatta. Enkelt! Alla måste få tro och tycka vad de vill!
Citera
2020-07-27, 23:52
Medlem
Citat:
Sluta! Det är du som förolämpar mig med "hela pucken....."

Ok, då kan vi ju vara överens om att du tycker att pucken inte är inne och att jag tycker det motsatta. Enkelt! Alla måste få tro och tycka vad de vill!
Jag håller självklart med dig om att att alla får tycka och tro vad dom vill. Däremot är det tråkigt att det i stort sett är vardagsmat att väldigt många blir idiotförklarade bara för att man är av en annan åsikt. Jag ber om ursäkt om jag trampade på ömma tår men du förstår väl att jag tar mig friheten att försvara mig mot personpåhopp. Det säger en del om dagens samtalsklimat när man i stort sett inte får tycka vad man vill utan att bli påhoppad. Menar inte bara här på Flashback utan rent konkret.
Citera
2020-07-27, 23:57
Medlem
Citat:
Jag håller självklart med dig om att att alla får tycka och tro vad dom vill. Däremot är det tråkigt att det i stort sett är vardagsmat att väldigt många blir idiotförklarade bara för att man är av en annan åsikt. Jag ber om ursäkt om jag trampade på ömma tår men du förstår väl att jag tar mig friheten att försvara mig mot personpåhopp. Det säger en del om dagens samtalsklimat när man i stort sett inte får tycka vad man vill utan att bli påhoppad. Menar inte bara här på Flashback utan rent konkret.

Det är lugnt! Du trampade absolut inte på några ömma tår!
Citera
2020-07-28, 00:01
Medlem
Citat:
Det är lugnt! Du trampade absolut inte på några ömma tår!
Bra det då. Även om jag inte håller med dig så har du givetvis rätt till din åsikt. Jag tror inte vi kommer mycket längre i debatten.
Citera
2020-09-05, 15:59
Medlem
Se SHL matcher i höst

Ser att CMORE tar 249kr för en försäsongsmatch nu. Vill minnas att en seriematch brukade kosta 169kr.
Går hela den pengen till CMORE nu eller får klubbarna nåt av detta?

Blir alltså situationen med covid-19 så att CMORE lyckas pressa upp priserna, eftersom man inte kan gå på matcherna live, och tar hela kakan själva? Det blir ju kraftigt ohållbart för klubbarnas situation.

Har jag missat något i detta?
Citera
2020-09-05, 16:26
Medlem
Bartman777s avatar
Vill först säga att jag inte vet hur det ser ut med alla avtal.

Men cmore har ju successivt höjt priserna mer eller mindre varje år.
Jag antar att de är de enda med rättigheter att sända SHL.
Så det i kombination med att de flesta förmodligen kommer vara tvungna att se matcher hemifrån i höst gör väl att de tar i lite extra med priset, är min gissning.
Citera
2020-09-05, 18:45
Medlem
Tvonds avatar
Tyckte mig se att cmore skulle ha 449 för all sport där SHL och Hockeyallsvenskan ingår. Dplay ska ha 499 där all sport bla Allsvenskan, Hockeyallsvenskan och SHL ingick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in