2020-07-24, 21:57
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
DN har en interessant kommentarartikkel i kveld skrevet av redaktøren i Se og Hør (+ abonnement).
Hagen, pressen og politiet

I lang tid holdt et knippe norske medier munn om forsvinningssaken i Lørenskog fordi politiet ba dem om det. I dag fremstår det som et fatalt feilgrep som aldri bør skje igjen.
Det er hevet over tvil at mye verdifull informasjon og spor, mulige tips og observasjoner fra offentligheten, kan ha gått tapt for politiet, skriver redaktøren.
https://www.dn.no/etterbors/tom-hagen/anne-elisabeth-hagen/medier/hagen-pressen-og-politiet/2-1-847282

Ja det hvar jo dessverre planen att kidnapping skulle forsinke publisitet og ødlegge etterforskninga så mye som mulig og det gjorde det jo også...
Citera
2020-07-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
”Går som planlagt» er andre ord for «alle er på ferie».

Vi kommer ikke til å høre noe av verdi fra den udugelige gjengen før langt ut i august.

I løpet av høsten vil siktelsen mot TH bli frafalt, og så vil det gå slag i slag, som det alltid gjør i Norge, når de middelmådige nissene i norsk politi gang på gang mislykkes i å oppklare saker, fordi de for tidlig bestemmer seg for hvem som er den skyldige.

Om fem år kommer NRK Brennpunkt til å lage program, som alle ser på, men som heller ikke oppklarer saken.
Øst politidistrikt var nødt til å tilbakekalle mannskap fra ferie.

Politimester: – Har aldri opplevd så mange alvorlige saker på så kort tid
Fire drap og to bombetrusler. Midt i fellesferien opplevde Øst politidistrikt sin mest krevende uke noensinne.

På toppen av det hele krever forsvinningen av Anne Elisabeth Hagen fremdeles omfattende etterforskning, og grensene til Sverige blir hyppig kontrollert på grunn av koronasituasjonen

Selv om det ble tilbakekalt mannskap fra ferie, kan ikke politimester Øystese garantere at sist ukes hendelser ikke har gått utover mindre saker.

https://www.nrk.no/osloogviken/ost-politidistrikt-har-aldri-opplevd-sa-mange-alvorlige-saker-pa-sa-kort-tid-1.15096190
Citera
2020-07-24, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg som dere andre betrakter bare saken fra sidelinjen, så det er jo bare spekulasjoner basert på den info som er tilgjengelig. Og spekulasjon må være hensikten i et slikt forum.

Jeg anser det som mest sannsynlig at sønn kan stå bak dette. Og hvor utroskapen fra AE evt kan ha vært en sentral del av bildet og kan ha vært med og skapt et sterkt motiv for hevn for ødelagt liv. Hvis for eks det kunne være slik at livet uansett ble ansett som dystert og ferdig på det tidspunktet. Så kunne frustrasjonen ramme spesielt foreldre, men også søsken tenker jeg. Bare en hypotese, men i mine øyne er den mest sannsynlig pr nå.

Hm, da skal det ha vært svært ødeleggende for sønnen, hvis han tok livet av henne, og i den grad at det stemmer at hun var utro. Jeg har hørt at sønnen og Anne hadde et veldig nært vennskap.
Citera
2020-07-24, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Men den telefonsamtalen kl 09.16 står vel litt i veien..

Tror ikke vi skal legge for mye vekt på telefonsamtalene og sms`er. De kan være falsk.
Citera
2020-07-24, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Øst politidistrikt var nødt til å tilbakekalle mannskap fra ferie.

Politimester: – Har aldri opplevd så mange alvorlige saker på så kort tid
Fire drap og to bombetrusler. Midt i fellesferien opplevde Øst politidistrikt sin mest krevende uke noensinne.

På toppen av det hele krever forsvinningen av Anne Elisabeth Hagen fremdeles omfattende etterforskning, og grensene til Sverige blir hyppig kontrollert på grunn av koronasituasjonen

Selv om det ble tilbakekalt mannskap fra ferie, kan ikke politimester Øystese garantere at sist ukes hendelser ikke har gått utover mindre saker.

https://www.nrk.no/osloogviken/ost-politidistrikt-har-aldri-opplevd-sa-mange-alvorlige-saker-pa-sa-kort-tid-1.15096190

Jada. Noen måtte hjem fra norgesferien sin.
Morsomt å lese Jørn Lier Horst i Dagbladet.

Han snakker selvfølgelig med folk på innsiden, og i praksis sier han det jeg sier; denne saken kommer til å forbli uoppklart.

Han har imidlertid, som gammel politimann, tro på politiet og politiets teori.

Jeg tror de har bommet grovt.
Citera
2020-07-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Garantert en fra forumet her 😂

Var det deg det da? Siden du vet at det er "en fra forumet her".

Citat:
Merkelig at det er så mye hemmelighold rundt denne hendelsen hvis det bare er en tilfeldig idiot som har gått amok, og det ikke har noe med den aktuelle saken å gjøre.
– Politiet vet per nå ikke hvorfor siktede var i Sloraveien, men dette er selvsagt et tema i den videre etterforskningen av saken, sier politiet til TV2.
– Slik saken står nå, er dette en hendelse politiet ikke legger stor vekt på i forbindelse med etterforskningen av Lørenskog-saken
Hendelsen har nok ingenting med saken å gjøre, men normalt pleier media å komme med flere detaljer i slike saker ganske umiddelbart etterpå. Det er ingen grunn til å lire seg av "Ingen kommentar" her.

Det er vel heller ingen grunn til å blåse opp en ruskjøringssak. Jeg synes fokus nå bør være på Hettemannen. På spørsmål om politiet hadde beregnet høyde på Hettemannen, svarte de benektende.

Om det er TH selv som går gjennom Lørenskog sentrum, så er alibiet hans blåst, og saken i realiteten oppklart. Det var TH selv som drepte AEH.

Så spørs det om politiet greier å bevise det. Og det håper jeg de gjør.

Citat:
”Går som planlagt» er andre ord for «alle er på ferie».

Vi kommer ikke til å høre noe av verdi fra den udugelige gjengen før langt ut i august.

I løpet av høsten vil siktelsen mot TH bli frafalt, og så vil det gå slag i slag, som det alltid gjør i Norge, når de middelmådige nissene i norsk politi gang på gang mislykkes i å oppklare saker, fordi de for tidlig bestemmer seg for hvem som er den skyldige.

Om fem år kommer NRK Brennpunkt til å lage program, som alle ser på, men som heller ikke oppklarer saken.

Beklager, men her blir det nok ingen frafalt siktelse. TH er skyldig. TH har oppført seg som skyldig helt fra begynnelsen av saken.

Om TH er Hettemannen, er absolutt all tvil borte vekk.
Citera
2020-07-24, 22:12
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Politimesteren i Øst politidistrikt: - Et puslespill

https://www.dagbladet.no/nyheter/et-puslespill/72685084
"Det er fortsatt mange ubesvarte spørsmål som vi jobber med å få svar på. Det er jo som et puslespill, ikke sant. Plutselig ser vi at det er en bit som passer her, fordi vi har fått bygget opp noe annet rundt som vi ikke så med en gang, men som plutselig passer, sier Øys*tese til Dagbladet."

- Vi jobber jevnt og trutt. Det er sammensatte problemstillinger, og for oss er det viktig å få gjort det vi kan for å belyse saken best mulig

"Dette er jo en sak hvor det neppe vil bli tatt ut tiltale uten at Anne-El*isabeth Hagen blir funnet, eller man får en form for tilståelse fra en eller flere involverte. Det er vanskelig å si noe om hvor nær politiet er noen av delene, men det er åpenbart at det er langt igjen, sier Horst"

- Slik som denne saken har tegnet seg, må det jo også være andre enn Tom Ha*gen involvert. Tidslinja viser jo også at han har alibi"

Dette er akkurat hva som skjer nå - politiet jobber med en annen hypotese - klarere en dette kan det ikke sies - politiet har skjønt at de tok feil i starten!
Citera
2020-07-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
På spørsmål om politiet hadde beregnet høyde på Hettemannen, svarte de benektende.

Om det er TH selv som går gjennom Lørenskog sentrum, så er alibiet hans blåst, og saken i realiteten oppklart.

Politiet har nok gjort mer enn de sier i forhold til hettemannen.
Jeg tror også de sitter på flere opptak av vedkommende.
Citera
2020-07-24, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArizonaDale
Hm, da skal det ha vært svært ødeleggende for sønnen, hvis han tok livet av henne, og i den grad at det stemmer at hun var utro. Jeg har hørt at sønnen og Anne hadde et veldig nært vennskap.

Ja, men i såfall er jo dette noe som er gjort ut fra dyp frustrasjon, sinne, mørke tanker om tilværelsen. I så måte må man ta høyde for psykisk ustabilitet og for eks tanker om at livet var over, selvmord osv osv mange er jo der i livet at de tenker på sånt....se for eks på Ari Behn. Jeg vet ikke om situasjonen har vært sånn her, men jeg sier bare en mulighet HVIS det var sånn. Da kunne det for eks komme tanker som " Om du bare ikke hadde vært utro og så egoistisk så hadde ikke TH vært sånn og sånn, men dette ødela alt osv og begynt å klandre mor og far".

Siden saken ikke er løst må det åpnes for noen teorier som er litt vanskeligere å se for det åpenbare øyet tenker jeg. Da blir det litt verre å se det for det er ikke så logisk. Det kan virke utenkelig. Det gjorde det for meg og, inntil en venn begynte lansere disse teoriene for meg som mulig scenario.

AE hadde virket litt bekymret også iflg venninne hvis jeg har forstått det riktig. En mor er ofte bekymret for sine barn.

Det naturlige er her kidnapping eller TH. Men det er etterforsket noe så latterlig mye på TH i saken, og det virker som de ikke har noe særlig på han. Ektepakt og skilsmisse er jo bare potensielle tenkbare motiv. Det er jo ikke noe bevis på noe som helst måte. Det er litt som at "når dette ikke er kidnapping så må det være TH". Men det er jo ikke sikkert at det er sånn.

Det er orkestrert et voldsomt rigg her. Veldig fantasifullt og kreativt. Jeg synes det kreative er det største stempelet på saken. Så er spørsmålet hvem som er så kreativ å finne på dette? Hvem har et så mørkt sinn? Her rammes ikke bare AE, det er viktig å påpeke. AE kan jo sammenlignes med en mockingbird også. Sangfuglen i familien. Rammer man henne rammes alle hardt. Hele familien drepes. Det går an å se det sånn og. Jeg synes det rimer med en mulig teori i saken.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-07-24 kl. 22:33.
Citera
2020-07-24, 22:19
Medlem
Citat:
Var det deg det da? Siden du vet at det er "en fra forumet her".

Det er vel heller ingen grunn til å blåse opp en ruskjøringssak. Jeg synes fokus nå bør være på Hettemannen. På spørsmål om politiet hadde beregnet høyde på Hettemannen, svarte de benektende.

Om det er TH selv som går gjennom Lørenskog sentrum, så er alibiet hans blåst, og saken i realiteten oppklart. Det var TH selv som drepte AEH.

Så spørs det om politiet greier å bevise det. Og det håper jeg de gjør.

Beklager, men her blir det nok ingen frafalt siktelse. TH er skyldig. TH har oppført seg som skyldig helt fra begynnelsen av saken.

Om TH er Hettemannen, er absolutt all tvil borte vekk.

TH har oppført seg absolutt naturlig, ekte og slik enhver uskyldig ville oppført seg fra første dag.
Citera
2020-07-24, 22:37
Medlem
Citat:
Politiet har nok gjort mer enn de sier i forhold til hettemannen.
Jeg tror også de sitter på flere opptak av vedkommende.

Ja. Men i og med at politiet svarer unnvikende når journalister spør om høyden på Hettemannen, så heller jeg nå mer og mer til at det faktisk er TH selv.

De har muligens flere opptak også ja.

Og det er relativt stille fra Team Tom. Det finnes ikke lenger noen fornuftig forsvarsstrategi som kan forhindre at TH vil bli dømt for drapet på AEH. Dommen vil komme. Det er kun et spørsmål om tid.

De sist forsvars-utspillene med lekkasjer blant annet fra THs kritikk av politiets kvinnelige avhører, har slått feil og har slått tilbake på Team Tom som en boomerang.

Citat:
TH har oppført seg absolutt naturlig, ekte og slik enhver uskyldig ville oppført seg fra første dag.

Hvis det hadde vært den minste sjanse for at TH kunne greie å opptre "naturlig, ekte og ... uskyldig" ville Svein Holden sørget for at TH fikk massevis av beste sendetid på alle kanaler.

Men TH er hverken "naturlig, ekte og ... uskyldig", så SH har gjort godt forsvarer-arbeid ved å holde han vekk fra direkte og åpen eksponering i mediene.
Citera
2020-07-24, 22:43
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja. Men i og med at politiet svarer unnvikende når journalister spør om høyden på Hettemannen, så heller jeg nå mer og mer til at det faktisk er TH selv.

De har muligens flere opptak også ja.

Og det er relativt stille fra Team Tom. Det finnes ikke lenger noen fornuftig forsvarsstrategi som kan forhindre at TH vil bli dømt for drapet på AEH. Dommen vil komme. Det er kun et spørsmål om tid.

De sist forsvars-utspillene med lekkasjer blant annet fra THs kritikk av politiets kvinnelige avhører, har slått feil og har slått tilbake på Team Tom som en boomerang.

Hvis det hadde vært den minste sjanse for at TH kunne greie å opptre "naturlig, ekte og ... uskyldig" ville Svein Holden sørget for at TH fikk massevis av beste sendetid på alle kanaler.

Men TH er hverken "naturlig, ekte og ... uskyldig", så SH har gjort godt forsvarer-arbeid ved å holde han vekk fra direkte og åpen eksponering i mediene.

Hvet ikke helt om TH og hettemannen er samme, men må si meg rimelig enig i resten av resonemanget ditt der...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in