2020-07-24, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Sannsynligheten er større for at TH er skyldig enn at det er AE som er den kriminelle, og sånn går nu dagan

Er kun Legokatt som snakker om at AE er den kriminelle her, slik jeg ser det.
Citera
2020-07-24, 21:01
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Huset stod jo på henne gjorde det ikke? Ikke rart at han ble redd for det da.
Hvis hun forlot ham ville han jo slitt med den gamle ektepakten.

Du må forresten respektere at andre ser ulikt på saken enn du gjør.
Eneste jeg synes du bidrar med er å stadig si at TH er skyldig. Det interessante er isåfall hvordan han har gjort det. Politi har ikke bevis nok til varetektsfengsling. Det sier i grunnen alt. Jeg tror på nåværende tidspunkt at TH er uskyldig i saken.

Politiet hadde ikke nok til å få vareteksfengslingen godkjent i bynelsen av mai, det stemmer...
Hva politiet har av bevis i dag er det bare dem som hvet, å varetektsfengsle TH utfra dagens situasjon er ikke nødvendigvis så intresangt ettersom å avhøre han har vist seg uaktuelt og huset har dem kontroll på så lenge, RU har i allefall hvært intresert i å bli avhørt..
Så da er vell bare att i tilfelle nye siktelser eller nye ting av andre slag det kan hvære aktuelt...
Citera
2020-07-24, 21:03
Medlem
Legokatts avatar
TH's blod - en av grunnene til at politiet tok feil i starten

Dagbladet 19.05.2020
"På to ulike steder i huset fant politiet Tom Ha*gens blod. Eksperter mener det ikke beviser noe i seg selv, og retten så bort fra sporene

Politiet mente dette var en relevant del av mistankegrunnlaget mot To*m Hagen. Det argumenterte Hagens forsvarer Sv*ein Holden sterkt mot da han anket varetektsfengslingen av Hagen til Eidsivating lagmannsrett, får Dagbladet opplyst.

Da bevisene ble lagt fram for lagmannsretten, ble de avfeid. Lagmannsretten konkluderte med at det ikke er skjellig grunn til å mistenke Hagen for drap.

Per Angel, tidligere kriminaltekniker og leder av Kripos’ ID-gruppe, sier at funn av blod slett ikke er uvanlig når man undersøker boliger, helt uavhengig av hva som har skjedd der.

- Man finner nesten alltid spor etter blod i et bolighus, selv om det ikke har skjedd noe kriminelt der, sier Angel til Dagbladet"

Vil tro politiet hadde sett synlige skader på TH om han hadde vært i "basketak" den onsdagen.

Hvis han skulle ha blødd ved at han kvalte henne - måtte mest sannsynlig være fra hodet / hender - måtte ha satt på plaster eller lignende / måtte ha hatt synlige sår / skrapemerker - med tanke på dette. Å sjekke om TH hadde synlige skader var garantert noe politiet så etter ved det første møtet, samt senere på dagen. At TH ringte til politiet med det samme tyder på at han ikke hadde synlige skader den dagen - bloddråper fra TH i boligen stammer ikke fra en drapshandling.

Mest sannsynlig stammer blod fra TH i boligen fra helt naturlige grunner - neseblod eller blod fra barbering.
Neseblod kan oppstå ved f.eks høyt blodtrykk, infeksjoner i nesen, tørr luft, enkelte medisiner osv - mange grunner til neseblod
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-24 kl. 21:10.
Citera
2020-07-24, 21:03
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
TH er ikke dømt for noe - det var ikke grunnlag for å holde han varetektsfengslet
Tiden går.. hvorfor ikke forsøke å fengsle han igjen..

Fordi politiet jobber med en annen hypotese

Nei, det gjør de ikke. Og det er optimisme mht å løse drapssaken.
Citera
2020-07-24, 21:05
Bannlyst
Citat:
Er kun Legokatt som snakker om at AE er den kriminelle her, slik jeg ser det.

Det er vel bare tre alternativer her slik jeg ser det.

# TH har drept henne eller har leid inn noen til dette og kidnappingen er stagget
# Kidnappingen med løsepengekrav er ekte.
# Legokatts teori om at Anne har stukket av og begått grov økonomisk kriminalitet med en strafferamme på 6 års fengsel.
Citera
2020-07-24, 21:07
Medlem
Citat:
Tenker at barna hadde lidd en del i et slikt scenario. Slik du tolker det passer inn med sønnens "dystre tanker" på sosiale media.
TH måtte ha kontroll på AEH - umulig for AEH å skille seg

Tenker mest på at en slik hendelse er utrolig sentral i en families utvikling, samt oppvekstvilkår i hjemmet.
Det er klart at dersom livet gikk imot i voksen alder, så kunne tanker komme om hevn? Kanskje det ble ansett som rettferdig? Frustrasjon, mørke dystre tanker, føle seg som et offer for andres handlinger. At livet ble ødelagt. Slå tilbake. Rudolf som tok igjen.

GM har hatt risiko her, det er det ingen tvil om. Kan hende mente GM at det ikke var så farlig med litt risiko. Satset. Hevn på hele familien. Det er nå to som har fått lide ekstra mye. Det er AE og TH.

Det er tydelig at GM er opptatt av rettferdighet. Står også i brevet om at det er rettferdig å kontakte politi etter at hun har kommet tilbake osv. Merkelig å skrive sånt.
Citera
2020-07-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArizonaDale
Det er vel bare tre alternativer her slik jeg ser det.

# TH har drept henne eller har leid inn noen til dette og kidnappingen er stagget
# Kidnappingen med løsepengekrav er ekte.
# Legokatts teori om at Anne har stukket av og begått grov økonomisk kriminalitet med en strafferamme på 6 års fengsel.

Jeg har ikke tro på noen av de teoriene du har lansert der.
Citera
2020-07-24, 21:11
Medlem
Citat:

Forklar dette, samt lag en teori som viser at TH utførte dette med tanke på at han ble fanget opp av video på Futurum denne dagen

Det uthevede stemmer ikke overens med det som er blitt skrevet om video fra Futurum. Det er skrevet at bilen hans er fanget opp på video.

Her kommer vi igjen tilbake til at vi ikke kjenner alle relevante opplysninger i saken, status er per dags dato at TH er siktet for drap eller medvirkning til drap.
Citera
2020-07-24, 21:12
Bannlyst
Citat:
TH's blod - en av grunnene til at politiet tok feil i starten

Dagbladet 19.05.2020
"På to ulike steder i huset fant politiet Tom Ha*gens blod. Eksperter mener det ikke beviser noe i seg selv, og retten så bort fra sporene

Politiet mente...

Det kan jo stamme fra neseblod i forbindelse med basketak, og så har han vasket nesen grundig.
Citera
2020-07-24, 21:14
Bannlyst
Citat:
Jeg har ikke tro på noen av de teoriene du har lansert der.

Okei, hva tror du da?
Citera
2020-07-24, 21:16
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Tenker mest på at en slik hendelse er utrolig sentral i en families utvikling, samt oppvekstvilkår i hjemmet.
Det er klart at dersom livet gikk imot i voksen alder, så kunne tanker komme om hevn? Kanskje det ble ansett som rettferdig? Frustrasjon, mørke dystre tanker, føle seg som et offer for andres handlinger. At livet ble ødelagt. Slå tilbake. Rudolf som tok igjen.

GM har hatt risiko her, det er det ingen tvil om. Kan hende mente GM at det ikke var så farlig med litt risiko. Satset. Hevn på hele familien. Det er nå to som har fått lide ekstra mye. Det er AE og TH.

Det er tydelig at GM er opptatt av rettferdighet. Står også i brevet om at det er rettferdig å kontakte politi etter at hun har kommet tilbake osv. Merkelig å skrive sånt.
Ja trusselbrev handler om rettferdighet. De skriver også at TH må kjøpe "ny PC" og at han må selge assets eller låne i bank om han ikke har cash tilgjengelig - tyder på noen med nær kjennskap til han - tyder på de voksne barna
Citera
2020-07-24, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArizonaDale
Okei, hva tror du da?

Jeg som dere andre betrakter bare saken fra sidelinjen, så det er jo bare spekulasjoner basert på den info som er tilgjengelig. Og spekulasjon må være hensikten i et slikt forum.

Jeg anser det som mest sannsynlig at sønn kan stå bak dette. Og hvor utroskapen fra AE evt kan ha vært en sentral del av bildet og kan ha vært med og skapt et sterkt motiv for hevn for ødelagt liv. Hvis for eks det kunne være slik at livet uansett ble ansett som dystert og ferdig på det tidspunktet. Så kunne frustrasjonen ramme spesielt foreldre, men også søsken tenker jeg. Bare en hypotese, men i mine øyne er den mest sannsynlig pr nå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in