Citat:
Ursprungligen postat av
Legokatt
Angående TH's blod viser hva politiet tok feil av i starten
"Politiet mente dette var en relevant del av mistankegrunnlaget"
Politiet tok feil - lagmannsretten konkluderte med at det ikke var relevant - Ikke blod som kunne passe inn med en drapshandling.. naturlige årsaker. Dette var altså en relevant del av misstankegrunnlaget mot TH av politiet.. - ikke mye de hadde..
Etter dette har politiet innkalt vite på Ås - de jobber med en annen hypotese - åsted var staget
Men har de sagt det, at blodet som ble funnet, kom av naturlige årsaker, eller har de sagt at det samlede bevisbildet ikke er sterkt nok til varetektsfengsling?
Jeg føler noen ganger at du stempler ting som at det er noe som lagmannsretten har sagt, (legger ord i munnen) men at det egentlig bare er din personlige mening eller konklusjon.
Bl.a sier du her at politiet har endret hypotese. Hvem har sagt det, er det Brøske? Hvorfor er TH fremdeles siktet da?
Ang varetektsfengsling at at de ifølge deg ikke hadde så mye. Jeg tror de har mer, men at de bare har lagt frem noe, for ikke å skade etterforskningen. Huske på at Utengen på dette tidspunktet ikke var arrestert ennå, og Sloraveien hadde ikke hatt noen grundig ransakning på samme måte som nå. Mye som har kommet fram i ettertid også, i tillegg til info som de ikke har lagt frem tidligere. Jeg tror det kommer en ny pågripelse snart. Jeg ser samme mønster som sist. Først en veldig mediestorm med hva politiet har funnet ut osv, og så blir det helt stille i noen mnd, slik som nå, og så plutselig smeller det igjen.