2020-07-24, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ja trusselbrev handler om rettferdighet. De skriver også at TH må kjøpe "ny PC" og at han må selge assets eller låne i bank om han ikke har cash tilgjengelig - tyder på noen med nær kjennskap til han - tyder på de voksne barna

Ja tyder på nær kjennskap. Så er det dette med at TH har kommet i søkelyset noe som kan indikere planting av mistanke på han.

Det er også spesielt at den ene datter står truet i brevet. Det ville ikke være nødvendig hvis målet var kun AE etter min mening. Men hvis tanken er å ramme hele familien er det mer sannsynlig.

Men i motsetning til deg som tror på flukt, så tror jeg på drap. Og jeg tviler sterkt på at døtrene er involvert.
Citera
2020-07-24, 21:28
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArizonaDale
Det kan jo stamme fra neseblod i forbindelse med basketak, og så har han vasket nesen grundig.
Angående TH's blod viser hva politiet tok feil av i starten
"Politiet mente dette var en relevant del av mistankegrunnlaget"

Politiet tok feil - lagmannsretten konkluderte med at det ikke var relevant - Ikke blod som kunne passe inn med en drapshandling.. naturlige årsaker. Dette var altså en relevant del av misstankegrunnlaget mot TH av politiet.. - ikke mye de hadde..

Etter dette har politiet innkalt vite på Ås - de jobber med en annen hypotese - åsted var staget
Citera
2020-07-24, 21:34
Medlem
TV2 i kveld, 24. juli 2020.
Mann kjørte inn på Hagens eiendom – dette sier politiet

Tydelige skader etter at beruset mann brøt politisperringene rundt Sloraveien 4.
"Ullensaker-mannens korte visitt førte til tydelige skader både på Hagens inngangsport og hans garasjedør."
Politiet ser ingen sammenheng mellom denne hendelsen og etterforskningen av drap på AEH.

Det er politiinspektør Gjermund Hanssen i Øst politidistrikt som uttaler seg til TV2.
"– Dette er en prioritert sak vi jobber med kontinuerlig. Det er fortsatt mange ubesvarte spørsmål, som vi jobber med å få svar på, med sikte på å belyse saken, sier Hanssen.

På spørsmål om hvorvidt saken etterforskes med uforminsket styrke gjennom sommeren, svarer Hanssen at etterforskningen «går som planlagt»."
Etterforskningen går som planlagt. Ja. Sånn er det.
Citera
2020-07-24, 21:34
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg som dere andre betrakter bare saken fra sidelinjen, så det er jo bare spekulasjoner basert på den info som er tilgjengelig. Og spekulasjon må være hensikten i et slikt forum.

Jeg anser det som mest sannsynlig at sønn kan stå bak dette. Og hvor utroskapen fra AE evt kan ha vært en sentral del av bildet og kan ha vært med og skapt et sterkt motiv for hevn for ødelagt liv. Hvis for eks det kunne være slik at livet uansett ble ansett som dystert og ferdig på det tidspunktet. Så kunne frustrasjonen ramme spesielt foreldre, men også søsken tenker jeg. Bare en hypotese, men i mine øyne er den mest sannsynlig pr nå.
Men den telefonsamtalen kl 09.16 står vel litt i veien..
Citera
2020-07-24, 21:43
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Tydelige skader etter at beruset mann brøt politisperringene rundt Sloraveien 4.
"Ullensaker-mannens korte visitt førte til tydelige skader både på Hagens inngangsport og hans garasjedør."
Politiet ser ingen sammenheng mellom denne hendelsen og etterforskningen av drap på AEH.

Det er politiinspektør Gjermund Hanssen i Øst politidistrikt som uttaler seg til TV2.
"– Dette er en prioritert sak vi jobber med kontinuerlig. Det er fortsatt mange ubesvarte spørsmål, som vi jobber med å få svar på, med sikte på å belyse saken, sier Hanssen.

På spørsmål om hvorvidt saken etterforskes med uforminsket styrke gjennom sommeren, svarer Hanssen at etterforskningen «går som planlagt»."
Garantert en fra forumet her 😂
Citera
2020-07-24, 21:44
Medlem
Citat:
Men den telefonsamtalen kl 09.16 står vel litt i veien..

Nei, ikke som jeg kan forstå. Jeg mener jo at den infoen om lønn kunne jo vedkommende ha pratet med AE om ansikt til ansikt og sagt at hun sa det i tlf.

Slik jeg forstår er det ikke konkludert noe helt sikkert om den samtalen som noe 100% sikkert livstegn fra AE. De har alltid sagt at inntil alt er klart kan de ikke konkludere sikkert. Så det går jo på hva mottaker forteller at det ble snakket om. Men hvis han pratet med henne "live" så fikk han jo samme info.
Citera
2020-07-24, 21:45
Medlem
Citat:

Merkelig at det er så mye hemmelighold rundt denne hendelsen hvis det bare er en tilfeldig idiot som har gått amok, og det ikke har noe med den aktuelle saken å gjøre.
– Politiet vet per nå ikke hvorfor siktede var i Sloraveien, men dette er selvsagt et tema i den videre etterforskningen av saken, sier politiet til TV2.
– Slik saken står nå, er dette en hendelse politiet ikke legger stor vekt på i forbindelse med etterforskningen av Lørenskog-saken
Hendelsen har nok ingenting med saken å gjøre, men normalt pleier media å komme med flere detaljer i slike saker ganske umiddelbart etterpå. Det er ingen grunn til å lire seg av "Ingen kommentar" her.
Citera
2020-07-24, 21:45
Medlem
Citat:

”Går som planlagt» er andre ord for «alle er på ferie».

Vi kommer ikke til å høre noe av verdi fra den udugelige gjengen før langt ut i august.

I løpet av høsten vil siktelsen mot TH bli frafalt, og så vil det gå slag i slag, som det alltid gjør i Norge, når de middelmådige nissene i norsk politi gang på gang mislykkes i å oppklare saker, fordi de for tidlig bestemmer seg for hvem som er den skyldige.

Om fem år kommer NRK Brennpunkt til å lage program, som alle ser på, men som heller ikke oppklarer saken.
Citera
2020-07-24, 21:51
Bannlyst
Citat:
Angående TH's blod viser hva politiet tok feil av i starten
"Politiet mente dette var en relevant del av mistankegrunnlaget"

Politiet tok feil - lagmannsretten konkluderte med at det ikke var relevant - Ikke blod som kunne passe inn med en drapshandling.. naturlige årsaker. Dette var altså en relevant del av misstankegrunnlaget mot TH av politiet.. - ikke mye de hadde..

Etter dette har politiet innkalt vite på Ås - de jobber med en annen hypotese - åsted var staget

Men har de sagt det, at blodet som ble funnet, kom av naturlige årsaker, eller har de sagt at det samlede bevisbildet ikke er sterkt nok til varetektsfengsling?
Jeg føler noen ganger at du stempler ting som at det er noe som lagmannsretten har sagt, (legger ord i munnen) men at det egentlig bare er din personlige mening eller konklusjon.
Bl.a sier du her at politiet har endret hypotese. Hvem har sagt det, er det Brøske? Hvorfor er TH fremdeles siktet da?

Ang varetektsfengsling at at de ifølge deg ikke hadde så mye. Jeg tror de har mer, men at de bare har lagt frem noe, for ikke å skade etterforskningen. Huske på at Utengen på dette tidspunktet ikke var arrestert ennå, og Sloraveien hadde ikke hatt noen grundig ransakning på samme måte som nå. Mye som har kommet fram i ettertid også, i tillegg til info som de ikke har lagt frem tidligere. Jeg tror det kommer en ny pågripelse snart. Jeg ser samme mønster som sist. Først en veldig mediestorm med hva politiet har funnet ut osv, og så blir det helt stille i noen mnd, slik som nå, og så plutselig smeller det igjen.
Senast redigerad av ArizonaDale 2020-07-24 kl. 21:56.
Citera
2020-07-24, 21:51
Medlem
DN har en interessant kommentarartikkel i kveld skrevet av redaktøren i Se og Hør (+ abonnement).
Hagen, pressen og politiet

I lang tid holdt et knippe norske medier munn om forsvinningssaken i Lørenskog fordi politiet ba dem om det. I dag fremstår det som et fatalt feilgrep som aldri bør skje igjen.
Det er hevet over tvil at mye verdifull informasjon og spor, mulige tips og observasjoner fra offentligheten, kan ha gått tapt for politiet, skriver redaktøren.
https://www.dn.no/etterbors/tom-hagen/anne-elisabeth-hagen/medier/hagen-pressen-og-politiet/2-1-847282
Citera
2020-07-24, 21:52
Medlem
Politimesteren i Øst politidistrikt: - Et puslespill

https://www.dagbladet.no/nyheter/et-puslespill/72685084
Citera
2020-07-24, 21:56
Medlem
Slettsnokens avatar
Telefonen fra «AE» til S kl. 0914:

1. At det fortsatt regnes som siste sikre livstegn skyldes trolig taktikk. S må siktes og pågripes ved tvil om ekthet.

2. «Snakk om lønn og samtalen AE hadde med lønn 0845-0856»: TH sto i bakgrunnen under samtalen med lønn, og har trolig gjengitt viktige poeng til S.

3. S var vag i de første avhørene rundt innholdet, og har trolig fått hjemmelekser av TH.

4. S skulle være med på hyttetur, ble det nevnt at turen var avlyst 0910? Neppe, da ville vi trolig fått vite det.

S er etter min mening med på dette, og gir både seg selv og TH alibi ved å fake samtalen.

Hvem som «spiller AE» er trolig den samme som ringte 0906 og sendte sms 0910 til D1, en i familien, som da bare kan være D2.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-24 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in