Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Undrar verkligen hur dif tacklar matchen. Ifjol var man ju faktiskt rätt bra mot aik i sitt hemmaderby. Bortamötet blev dock väldigt låst.
Jag vet inte om difs grundtaktik ger överdrivna fördelar mot aik. Man har väl inte så mycket speed i laget egentligen? Eller så kanske det passar dem utmärkt att man ger aik bollen för en gångs skull. Kim och Tolle är såpass slipade att de hajar att de kan/ska lira på de ytor som uppstår i aiks backlinje.
Hade inte dif inlett såpass knackigt de också så hade jag gett de rejält favoritskap inför söndagen. Som det är nu skulle jag snarare ge de fördel på 60-40 kanske.
Vi kommer inte låta Gnaget få styra matchen. Om det nu ens är en fördel. Vi har väl varit spelförande i nästan varenda match sedan Kim och Tolle kom till oss. Med det sagt är det ju inte så att vi alltid är bättre än motståndarna för det.
Tror på en låst och stängd match där vi har mycket boll men inte kan tränga igenom Gnagets buss. 0-0 eller så vinner nog Gnaget på något domarmisstag i sedvanlig ordning.