2020-07-24, 14:09
Medlem
Väldigt fiffigt av nykomlingen Mjällby att sätta upp skynken så att fansen utanför inte
skulle kunna (gratis) se någonting av genomklappningen mot Elfsborg ! Kan vi vänta
oss mera sådant längre fram ?

Skämt åsido verkar laget förlora/vinna/förlora ett antal matcher i följd. Kan inte bara
vara en slump utan nykomlingsfasoner helt enkelt.
Citera
2020-07-24, 14:12
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportispiies
Väldigt fiffigt av nykomlingen Mjällby att sätta upp skynken så att fansen utanför inte
skulle kunna (gratis) se någonting av genomklappningen mot Elfsborg ! Kan vi vänta
oss mera sådant längre fram ?

Skämt åsido verkar laget förlora/vinna/förlora ett antal matcher i följd. Kan inte bara
vara en slump utan nykomlingsfasoner helt enkelt.
världens största jinx av Sabovichoran...då han började snacka om topplag o topp fem som rimlig placering.

lätt att tappa sig själva o missförstå varför det gått bra. inte för att man alltid är så bra utan helt enkelt för att man tillsammans har gjort ngt fantastiskt jävla bra.
Citera
2020-07-24, 14:14
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Aldrig hört talas om långsidebladet, är det något seriöst eller vad är grejen? Hur får man i så fall tag på den?
Instagram-bild - varken mer eller mindre. Rolig tycker jag.
Citera
2020-07-24, 14:16
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
ja sinnessjukt är ju ett passande ord i sammanhanget.

jag känner Krille Nordin rätt bra o polare känner Englund, Åslund o Hoch rätt bra. Englund var chockad över hur ledarfigurerna blev som spöken 2004 (inkl han själv). Sen det där med ledarkaraktär som övergår till desperation o utbrott... Krille tar ju ett rött kort i måstematchen mot Örgryte, i sin sista match i svartgult. säger ju det mesta om det mentala.

skulle inte förvåna mig om Seb Larsson faller in i sådant väldigt snart.

Jag är ju snarare förvånad över att Larsson och Goitom inte rutit ifrån ännu mer, ännu tidigare. Det är mest gamnackar på dem också.

Derbyt på söndag blir ju, ehm, spännande ur ett psykologiskt perspektiv. För första gången på 10 år går aik in som ett bottenlag till matchen. Visst, man har haft skavanker tidigare inför mötena, men man har alltid haft grunderna på plats på ett eller annat sätt. Så är det nog inte nu.
Citera
2020-07-24, 14:17
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Instagram-bild - varken mer eller mindre. Rolig tycker jag.

Aha okej, tänkte väl för annars hade det nog varit större rabalder kring det antar jag Men tragiskt nog är man nog inte jättelångt från sanningen tror jag...
Citera
2020-07-24, 14:20
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Jag är ju snarare förvånad över att Larsson och Goitom inte rutit ifrån ännu mer, ännu tidigare. Det är mest gamnackar på dem också.

Derbyt på söndag blir ju, ehm, spännande ur ett psykologiskt perspektiv. För första gången på 10 år går aik in som ett bottenlag till matchen. Visst, man har haft skavanker tidigare inför mötena, men man har alltid haft grunderna på plats på ett eller annat sätt. Så är det nog inte nu.
nä, de har inte samma trygghet o tyngd som vanligt i sitt spel. de har mer fart än sista åren men inte samma grund att känna sig trygga med mot ett lag som aldrig slår de.

Ja..men Larsson har ju börjat spåra ur o fräsa i kommentarer, det kan bli ett hjärnsläpp snart
Citera
2020-07-24, 15:06
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
nä, de har inte samma trygghet o tyngd som vanligt i sitt spel. de har mer fart än sista åren men inte samma grund att känna sig trygga med mot ett lag som aldrig slår de.

Ja..men Larsson har ju börjat spåra ur o fräsa i kommentarer, det kan bli ett hjärnsläpp snart

Undrar verkligen hur dif tacklar matchen. Ifjol var man ju faktiskt rätt bra mot aik i sitt hemmaderby. Bortamötet blev dock väldigt låst.

Jag vet inte om difs grundtaktik ger överdrivna fördelar mot aik. Man har väl inte så mycket speed i laget egentligen? Eller så kanske det passar dem utmärkt att man ger aik bollen för en gångs skull. Kim och Tolle är såpass slipade att de hajar att de kan/ska lira på de ytor som uppstår i aiks backlinje.

Hade inte dif inlett såpass knackigt de också så hade jag gett de rejält favoritskap inför söndagen. Som det är nu skulle jag snarare ge de fördel på 60-40 kanske.
Citera
2020-07-24, 15:33
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Forumet skulle bli otroligt trist om det bara var hata, hata, hata hela tiden. Framför allt för oss som inte ser fotboll på det sättet. Dessutom ligger det kanske inte för vuxna människor att bete sig som småungar i sandlådan. Hellre gliringar och påhopp med glimten i ögat än idiotiska "jag hatar dig och vill döda dig för att du håller på ett annat lag än jag"-attityder.

Vill du ha könsord och svordomar och onyanserade känsloutbrott kan du följa matchtrådarna, för där brukar det finnas gott om den varan. Det blir mer ofiltrerat i direktsändning, så att säga. Men jag ser gärna att vi slipper sånt i övriga trådar.

Då har du inte läst mina inlägg här
JAg håller inte på något lag i Sverige. Har sympatier för vissa mer än andra pga av relationer till spelare/ledare/styrelsefolk eller spelare jag uppskattar.
Det jag motsätter mig är varken hatet eller nyanserade åsikter.
Utan snarare tafatta försök till typ på ett konstgjort sätt skapa någon lightversion av rivalitet som typ
"usch vad jag ogillar Hisingsbron (wtf liksom) som håller på att byggas"

JAg har fulla sympatier med de som känner ett genuint hat även om det är lite sandlåde tendenser som du säger.

JAg har också fulla sympatier för de som bara uppskattar fotboll och vill diskutera det.
Citera
2020-07-24, 15:36
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder

Du börjar alltså grina för att han inte vill sätta sig ned i sandlådan med dig och kasta sand? Finns en hel forumavdelning för politik om det är konstant lipande du är ute efter, jävla pajas.

Jag grinar för att man försöker konstruera en konstgjord sandlåda som inte finns.....
Jag håller inte på Blåvitt
Jag gillar PaKa punkt.
Sedan så gillar jag när BB podd är koleriska i sin hysteri

Så en perfekt match är när PaKa gör 2-3 poäng men Blåvitt tar max en pinne eller helst förlorar.
Citera
2020-07-24, 15:42
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Undrar verkligen hur dif tacklar matchen. Ifjol var man ju faktiskt rätt bra mot aik i sitt hemmaderby. Bortamötet blev dock väldigt låst.

Jag vet inte om difs grundtaktik ger överdrivna fördelar mot aik. Man har väl inte så mycket speed i laget egentligen? Eller så kanske det passar dem utmärkt att man ger aik bollen för en gångs skull. Kim och Tolle är såpass slipade att de hajar att de kan/ska lira på de ytor som uppstår i aiks backlinje.

Hade inte dif inlett såpass knackigt de också så hade jag gett de rejält favoritskap inför söndagen. Som det är nu skulle jag snarare ge de fördel på 60-40 kanske.
utan Chili o Bärkroth så är väl typ Karlis snabbast (inget skämt).

jag ser inte oss som favoriter direkt, statiskt spel och ofysiska. inte så att det skriker autobahn-fåror i deras backlinje med vårt spel.

förvisso kanske Kujo kan ses som stark i luften relativt deras försvar.
Citera
2020-07-24, 15:45
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Jag grinar för att man försöker konstruera en konstgjord sandlåda som inte finns.....
Jag håller inte på Blåvitt
Jag gillar PaKa punkt.
Sedan så gillar jag när BB podd är koleriska i sin hysteri

Så en perfekt match är när PaKa gör 2-3 poäng men Blåvitt tar max en pinne eller helst förlorar.

Kommer ihåg 2012 då Häcken var med i guldstriden in på slutet. Vet IFK:are som ville att Häcken skulle ta guldet istället för Malmö, AIK eller Elfsborg.
Citera
2020-07-24, 16:15
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kommer ihåg 2012 då Häcken var med i guldstriden in på slutet. Vet IFK:are som ville att Häcken skulle ta guldet istället för Malmö, AIK eller Elfsborg.

Point and Case
Göteborgskomplexet är oftast större och mer indignerande än den inneboende rivlaliteten.
Typ kommer ihåg när man exempelvis träffade folk som Wislander som kunde rabbla fyra fem föreningar de höll på och följde i olika idrotter.
Med helt olika färger, historier osv.
Senast redigerad av L-illuminato 2020-07-24 kl. 16:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in