Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Forumet skulle bli otroligt trist om det bara var hata, hata, hata hela tiden. Framför allt för oss som inte ser fotboll på det sättet. Dessutom ligger det kanske inte för vuxna människor att bete sig som småungar i sandlådan. Hellre gliringar och påhopp med glimten i ögat än idiotiska "jag hatar dig och vill döda dig för att du håller på ett annat lag än jag"-attityder.
Vill du ha könsord och svordomar och onyanserade känsloutbrott kan du följa matchtrådarna, för där brukar det finnas gott om den varan. Det blir mer ofiltrerat i direktsändning, så att säga. Men jag ser gärna att vi slipper sånt i övriga trådar.
Då har du inte läst mina inlägg här
JAg håller inte på något lag i Sverige. Har sympatier för vissa mer än andra pga av relationer till spelare/ledare/styrelsefolk eller spelare jag uppskattar.
Det jag motsätter mig är varken hatet eller nyanserade åsikter.
Utan snarare tafatta försök till typ på ett konstgjort sätt skapa någon lightversion av rivalitet som typ
"usch vad jag ogillar Hisingsbron (wtf liksom) som håller på att byggas"
JAg har fulla sympatier med de som känner ett genuint hat även om det är lite sandlåde tendenser som du säger.
JAg har också fulla sympatier för de som bara uppskattar fotboll och vill diskutera det.