Citat:
Ursprungligen postat av
Gina33
Du har noen interessante synspunkter. Ang. AEH og skilsmisse så var det jo fylt ut en søknad om dette som lå i huset - er den også plantet? Det er rart den er funnet, og hva sa Tom om den? Det er rart hun ikke har gått til advokat, men det er mulig at slike opplysninger foreligger, men at de er strengt konfidensielle, og jeg tror ikke politiet ville delt det. Hvorfor tror du venninnen hennes stilte opp i media forholdsvis tidlig og sa at hun hadde tenkt at AEH var drept med en gang og ikke trodde på kidnappingshistorien? Du må lære deg å se begge sider.
En ting du, i din alder?, bør vite er at vi mennesker kan oppfattes veldig ulikt i forhold til hvem vi er sammen med, også fordi vi oppfører oss ulikt rundt ulike personer, og noen har et strålende inntrykk av oss, mens andre har et dårligere inntrykk eller forhold til oss, og slik er det også med venner. Vi har for eksempel en i familien som vi synes er et forferdelig møkkamenneske, mens andre synes hun er så snill, god og til og med "nydelig". Dette mennesket er tvers igjennom selvsentrert, særdeles lite å se på og meget falsk og fæl. Men det kan ikke venninnene se, for de vet ikke hvordan hun er mot sin egen familie. Og det er veldig interessant faktisk å se hvor ulike vi mennesker er mot hverandre. Med det mener jeg å si at kameraten til Tom antagelig ikke kjenner til all den dritten som kommer frem om Tom her inne, for det er jo bare negativt å lese om han her omtrent. Han er gjerrig mot både kone og egne barn, sønnen må betale husleie, og TH er også beskrevet som sint og med en vanskelig personlighet, naboer har gått forbi og hørt krangling helt uti veien, det hevdes at TH har vært voldelig og til og med truet AEH til å signere ektepakten, og med våpen?! Det har jeg ikke selv tro på men det står jo her. Han skal ha kalt henne "nullet" og lært barna til å gjøre det samme ifølge Minnimus (jeg tror ikke på det selv, for det blir bare helt latterlig dumt), men så kjenner jeg heller ikke disse menneskene annet enn det jeg leser i media. TH har vært opptatt av seg selv og firmaet sitt mer enn noe annet, og det er det mange menn som er ettersom de er hovedforsørger. Han er en god kamerat ser det ut til, og da har kameraten et godt inntrykk av alt. Men selv har jeg blitt veldig overrasket over hvor mye folk kan skjule overfor andre. Denne Nilsen virker dessverre som en mann som ikke helt evner å analysere andre personlighet. Selv om det er aldri så mye penger man kan dele ved en skilsmisse betyr ikke det at TH var villig til dette. Han har antagelig store problemer med å bruke mer penger enn nødvendig. Han er mer gnien enn Silje Sandmæl og Lise Vermelid Kristoffersen til sammen, spesielt mtp. sin formue, og sistnevnte er jo bare en grå kjedelig mus, og rimelig festbrems Silje Sandmæl også. De er rett og slett gjerrige.
Jeg synes det er vanskelig å vurdere om TH er uskyldig eller ikke, men hvis han er det tror jeg dessverre en annen i familien eller nær av familien er involvert spesielt mtp. de sporene politiet har funnet i huset i trappelenet og veggen, badet, på vei ut av huset. Det må finnes et soleklart motiv.
Jeg leste TH skulle ta ut 70 mill i aksjeutbytte eller hva det nå var, og tipper det er resterende beløp til kidnapperne. Hva tror dere?
Allt detta om skilsmässa är prat från olika håll.
Egentligen är det så att det mycket väl kan vara allt på en gång; TH:s vän har ingen indikation på skilsmässa eller osämja, AEH:s väninna säger tvärtom, det fanns turbulens, AEH har pratat om skilsmässa.
Den mänskliga naturen är som den är då man pratar i dialog och det ena svaret ger det andra svaret!
Vem har inte sagt olika saker till olika människor
om samma sak?
I ena läget är allting bra, inte i nästa.
Efter långt äktenskap kan man alltid börja fundera på hur resten av livet bör se ut, vinst / förlust
ur olika aspekter osv.
Några väljer att separera utan att skiljas till ex.
Jag tror inte man ska lägga alltför stor vikt av allt om sägs.
AEH kan ha haft upp - och nedgångar då hon pratat med väninnor och uttryckt sig litet olika
men egentligen inte velat gör allvar av något sådant som en reell skilsmässa.
TH kanske haft mer översikt, som hade distans från sitt arbete och inte gick hemma och hade tid att fundera?
Säkert ville AEH ha mer pengar ... oavsett hur hon kände för äktenskapet i och för sig.
Hon ville kanske ha en praktisk lösning helt enkelt. Inget konstigt med det, det behöver inte
indikera dråp.