Citat:
Ursprungligen postat av
Ancistrus
Vill starkt påminna mig att Disney-koncernen också gjort det - och med väntat ekonomiskt utfall till följd...
Dessutom lever de mycket på alla sina nöjesparker, som rimligen inte kan gå så bra nu i Corona-tider...
Samtidigt har de nog enorma resurser att ta av (förmodar jag), men förr eller senare tar dessa också slut.
Jag håller inte med dem som säger att företag eller organisationer kan vara "too big to fail". I alla fall inte ekonomiskt. Man kan alltid köra slut på sin budget oavsett storleken och till sist tröttnar även den mest inbitna Rothschild på att pytsa in fejkvaluta i skiten.
Även Disney, som ofta beskrivs som för stora för att falla, kan behöva ställa sig på knä i finansmarknadens parkeringshus för att få ihop pengar till husse.
Deras misshandel av Star Wars-varumärket har dödat intresset. De äldre som är uppväxta med SW tycker att de förstört världen och yngre tycker det är så dåligt att de inte är intresserade. Försäljningen av merch går visst dåligt. Speciellt leksaker och grejer från den senaste trilogin samlade visst damm på lager och i leksaksaffärer.
Deras lösning har varit att försöka pumpa ut halvdana Marvelfilmer, vilket gjorde att de dödade även den genren.
Citat:
Ursprungligen postat av
Asmodeusvult
Den förstnämnda? Hos HBO har HBTQ-bägaren runnit över för länge sedan.
Det betyder ju inte att det inte finns annat att se för oss som inte är särdeles intresserade av woke-tokerierna.
HBO kanske är den Godaste™ för stunden.
Problemet som jag förstått det verkar vara att storsatsningarna som alla är tänkta att samlas kring eller ha ett förhållande till, lite som gammaldags linjär fredags-tv, har varit ekonomiska och kreativa misslyckanden. Netflix tog visst ner rätt mycket material som ansågs vara Problematiskt™. Material det fanns intresse för.
Det här är egentligen en spännande fas för media - det dör dinosaurier här och och många som fortfarande anser att de är unga, hippa och coola läxar upp sin publik av omtanke (på ett stortyskt tankeförbudssätt). De är självgoda som fan.