Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Platz.se redovisar ikväll 5702 avlidna i corona och anger detta som 8 nya. Gapet blir alltså successivt mindre, igår var gapet 27 personer nu är det 26 personer. Jag förstår dock inte varför worldometer angav 58 inlagda på IVA idag, det skall väl vara 53 enligt mina uppgifter.
Det minskade gapet ser jag som en indikation att dödligheten sjunker. Jag "tror" vi når en låg dödsiffra på c:a 11 döda i morgon. För på slöa fredagen görs ingen större upprensning
Då ser i så fall veckan ut som följer dag för dag: 20--7--21--9--11. Efter svenska förhållanden ganska "bra" ändå. Sorgligt att vi är så dåliga jämfört med Danmark, Norge och Finland.
Vi är dåliga även jämfört med betydligt större länder än våra grannländer. Japan t.ex. som har över tio gånger vår befolkning har färre döda. USA, Ryssland och Brasilien som msm brukar ta upp som skräckexempel, de har alla färre döda i förhållande till folkmängden.
Citat:
Ursprungligen postat av
HG
Intressant att se till hösten när munskyddsreglerna kommer till Sverige.
Ja, det ska bli intressant.
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
HG
COVID-19 kommer inte att störta Stefan Svetsare och jag tror att han blir omvald som Statsminister till 2022.
Finns ingen annan som tydligen kan styra Sverige!
Det tror tyvärr jag också.