2020-07-24, 17:50
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Man hade kunnat lagt en svart ruta över Tegnell och tystat ljudet; det faktum att det är en rabiat tant från CNN som är aggressivt eld och lågor över något är i sig ett tecken på att det sunda finns på höger sida av den delade skärmen.

Det ser ju ut som samma tant som satt på presskonferensen, ensam i munskydd och förfärades över att ingen bar mask i Stockholm.

Men som man frågar får man svar, se t.ex. Unherds mer nyanserade intervju:
https://www.youtube.com/watch?v=xh9wso6bEAc

Många i denna värld är förbryllade och skulle nog ge liknade intervju om de fick chansen

Skillnaden är att Svensk MSM är lite handlingsförlamade när det kommer till något liknade. Konsensus kulturen hägrar och Ann Linde gav ju ett smakprov även hur det blir när man inte längre är på hemmaplan.

Att kalla Unherd nyanserad är väl lite att ta i när det är mer känd att de är ganska så antilockdown vänliga. Bara kolla in i kommentatorsfältet på deras youtube videos så ser du att det bara kryllar av alla dessa liberala antilockdown människor

Det är faktiskt så som med CNN att flertalet i världen anser att Sverige har hittills misslyckats och undrar vad framtida lösningar ska vara.
Citera
2020-07-24, 17:51
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag tror att vi haft en minskad virusspridning i Sverige redan före semestrarna.

Finns dessutom inget bättre sätt att sprida klustersmitta, från ett socialt kluster till ett annat socialt kluster, än att kraftigt öka resandet inom landet. Där får FHM högt betyg.

Annars har du nog rätt, på något sätt.
Ja, angående Gotland så tror smittskyddsläkaren ( tror jag det var?) att det är gästerna som smittat de restauranganställda. Dock säger han att det är svårt att bevisa.

Ett kluster turister invaderar Gotland vilket inte haft många smittade tidigare, så ja, det är nog troligast.
Citera
2020-07-24, 17:52
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Spanien har ju haft en ökad smittspridning i runt två veckor nu men det är fortfarande bara enstaka dödsfall dagligen. Hur är det möjligt?

smittspårning?
Citera
Medlem
Citat:
Spanien har ju haft en ökad smittspridning i runt två veckor nu men det är fortfarande bara enstaka dödsfall dagligen. Hur är det möjligt?

Man får väl anta att det är betydligt färre i riskgrupp som blir smittade nu, likt i Sverige.
Sen fångar de säkert upp fler case nu än när det var som mest kaos?
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Du svarar ju inte ens på min fråga? Vet du vilka som enligt statistiken riskerar svårast infektion vid covid-19?

Ja, visst vet jag det.
Citera
2020-07-24, 17:54
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
”Färska studier”...

Danmark och Norge slog du ganska kaxigt fast. Har du förstahandsinformation på hur danskar och norrmän har klarat sig på bred front på kort sikt? Helst inga ”färska studier”, YouTube-klipp från runkiga pojkrum eller ”sanningssägare” på Twitter.

Kul att du visar att det finns en långsiktig ambition djupt därinne någonstans, det tänket visar du inte upp när det gäller övriga aspekter av covid-19.

Med allt detta sagt och tidigare respekt uttalad: ditt ”intryck” ger i alla fall inte jag så mycket för, hoppas du kan respektera detta?

Varför skulle en kvinna som mig titta på youtube-klipp från runkiga pojkrum?

Jag är inte ensam om mina antaganden men naturligtvis respekterar jag att du inte respekterar mig.
Citera
2020-07-24, 17:54
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Att du bara orkar fortsätta med det tramset?

Sedan är det fantastiskt att du tycker CNN har rätt? HALLÅ??? VAKNA! Finns det något nyhetsmedium som är mer nyliberalt än CNN?

Det är bara som sagt titta och se själv.

De säger ju själva rätt ut att de är emot lockdown

Vad exakt hade de fel om menar du?
Citera
2020-07-24, 17:55
Medlem
*** 1:A SAMMANFATTNINGEN AV CORONAÅRET 2020 ***

-SCBs DÖDSÖVERSKOTTSIFFROR FÖR SÄSONG 17/18 vs 19/20-
https://www.bildtagg.se/file/072di3q0wg2ivn5xpizok

Säsong 2019/20: händelser på vägen,

9 mars.. dödsunderskott/dag är -22 döda
11 mar.. 1:a dödsfallet rapporteras av FHM
19 mars.. Högsta dödsunderskottet med totalt -1669 döda(1okt->19 mar)
25 mar.. dödsöverskott/dag är +30 döda
30 mar.. dödsöverskott/dag är +53 döda
1 apr.. dödsöverskott/dag är +70 döda
5 apr.. dödsöverskott/dag är +100 döda
13 apr.. dödsöverskott/dag är +122 döda, MAX-värdet, toppen är nådd.
13 apr.. Totala dödsunderskottet är nu +-0 döda(1 okt->13 apr)
4 maj.. Totala ”dödsöverskottet” passerar säsong -17/18 med +1918 döda
27 maj.. Ett dödsöverskott på bara +13/dag, MEN sen kom ett bakslag,,,
… som varade fram till den 9e juni med +30 döda/dag, Efter det fortsatte nedgången.
2 jul.. dödsöverskottet/dag passerar 0-linjen, -7 döda den dagen.
6 jul.. det rullande snittet för dödsunderskottet är här -8 döda/dag
6 jul.. FHM rapporterar denna dag om 5433 döda i Corona samtidigt som totala dödsöverskottet(19 mar->6 jul) är +5432 döda, alltså i princip samma siffror.

OBS: Siffrorna är ett snitt från de 3 dagar som var före det aktuella datumet plus de 3 dagar som var efter det aktuella datumet plus det aktuella datumet förstås.
..Så egentligen var dödsöverskottet högst den 15 april med sina +155 döda den dagen.

-FHMs kurva över döda människor,, rapporterat datum-
https://www.bildtagg.se/file/dbivx3qzdw4xaggxwr73wiqb

Nja, nu verkar kurvan ha fastnat igen, nästan som på en platå,, nu gäller det bara att den fortsätter nedåt nästa vecka och någon gång hamnar på 0, eller nära på 0, som i de andra nordiska länderna ni vet!…
Citera
2020-07-24, 17:55
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, angående Gotland så tror smittskyddsläkaren ( tror jag det var?) att det är gästerna som smittat de restauranganställda. Dock säger han att det är svårt att bevisa.

Ett kluster turister invaderar Gotland vilket inte haft många smittade tidigare, så ja, det är nog troligast.

Ja det ligger nog nära till hands, även om det inte är så enkelt att påvisa.
Citera
2020-07-24, 17:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Här kom den!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

"De senaste två veckorna har Sverige haft en underdödlighet, det vill säga att färre än normalt dött."

Nu väntar jag bara på att någon "begåvad" skribent här på Flashback använder detta som intäkt för att Covid 19 räddar liv. "Ja, men vi har ju ingen överdödlighet, utan en underdödlighet...."
Citera
2020-07-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, visst vet jag det.
Kan inte du berätta för mig vilka som enligt statistiken riskerar svårast infektion vid covid-19?
Citera
2020-07-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Varför skulle en kvinna som mig titta på youtube-klipp från runkiga pojkrum?

Jag är inte ensam om mina antaganden men naturligtvis respekterar jag att du inte respekterar mig.
Brända jordens taktik? Du svarar inte på något? Hur kan du uttala dig om situationen i Danmark och Norge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in