2020-07-23, 21:32
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArizonaDale
1# Du skjønner vel at man ikke benytter et kjøretøy som det finnes veldig få av, nemlig en rød BMW.
Hvis noen hadde sett et slikt bytte, så ville det jo vært en enkel sak å finne gjenn bilen. Dette er en farge som ikke er standard, og tyder på at bilen er importert fra f.eks Tyskland eller Polen. Disse X3 leveres normalt i sort, hvit eller grå.
Det blir som med en gul Porche Cayenne, det er simpelthen en bil man ikke kan bruke til noe slikt, da det finnes veldig få av den i Norge. Den ville blitt gjenkjent med en gang.

2# De trenger ikke noe lik for å slå dette fast. De trenger bare spor som tyder på at hun ble kvalt til døde. Blir som at hvis man finner 3 liter blod utover gulvet, så kan man slå fast at personen er død.
Hvis du er kritisk til politiets spor, så må du nesten ta det med Brøske, og ikke med meg.

3# Jeg har ikke sagt at hun ikke fikk det loggført hos arbeidgiver, men at jeg ikke har lest noe om det.
Du må vel skjønne at hvis det hadde vært mulighet for at Anne satt i den bilen, så hadde politiet gått ut i media med saken?
Politiet har gått ut med: mennene utenfor Futurum, den ryggende bilen, fiskerne, bilen som sto på en parkeringsplass i ukesvis men plutselig ble borte, og mannen som gikk rundt omkring i Fjellhamar bla. forbi Festplassen.
Du må da skjønne at de har gode grunner til å ikke sende ut noen etterlysning av bilen?

Anne er drept, og det er Tom som står bak, så enkelt er det.
Men politiet har altså innkalt vitnet - politiet holder åpent at åstedet er staget

Hadde politiet vært sikker på at det var et drap - de hadde ikke innkalt denne personen - de ville trodd at personen ikke snakket sant / hadde misforstått - de ville ikke brukt ressurser på det

Hvor vanskelig er dette egentlig å forstå..

Det er interessant å finne ut av denne bilen på Ås - slik politiet også syntes det var
Citera
2020-07-23, 21:34
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Men du evner altså ikke å utelukke TH som bakman, og faktisk nekter å svare på det. Selv om jeg går med på premisset at han har vanntett alibi.
Det er et indisie på at teorien ikke er noe spesielt gjennomtenkt.
Jeg forteller deg ikke hva du skal og ikke skal gjøre. Det var et tips om å forbedre/angripe teorien din, noe som du selv har etterspurt. Utallige ganger!
Men vil du ikke svare på et enkelt spørsmål, så skal jeg ikke plage teorien din og samtidig hjelpe deg med å spamme ned tråden.
Jeg svarte deg utfyllende angående TH som bakmann i går - har du dårlig hukommelse?

Jeg har ikke etterspurt utallige ganger at noen skal forbedre teorien min..
Teorien har jeg full kontroll på
Citera
2020-07-23, 21:37
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Tilbake fra ferie, men har fulgt litt med sporadisk på det som skrives.
Først ifht din teori, hvorfor tenker du ikke bare at AE kunne ha skrevet et selvmordsbrev og bare forsvunnet/dratt til det skjulestedet du mener hun er på? For eks "jeg kommer til å ta livet mitt på et sted ingen klarer finne meg, og kommer aldri til å bli funnet osv osv". Med hjelp av sine barn evt hvis du mener de skulle hjelpe henne å flykte? En tanke mindre spektakulært. Forstår det slik at du mener det som sannsynlig at hun hadde behov for å flykte fra noe.

Men til noe som er litt mer interessant ifht tanker jeg selv har om saken.
Hvem mener du den hettemannen som går på Lørenskog ca kl 10-11 kan være? I din teori? Sønnen?
Bra at du er tilbake👍 mye spørsmål her men kommer tilbake til det (siste post for i dag - er opptatt)
Citera
2020-07-23, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Men politiet har altså innkalt vitnet - politiet holder åpent at åstedet er staget

Hadde politiet vært sikker på at det var et drap - de hadde ikke innkalt denne personen - de ville trodd at personen ikke snakket sant / hadde misforstått - de ville ikke brukt ressurser på det

Det er interessant å finne ut av denne bilen på Ås - slik politiet også syntes det var

Er ikke du jurist da eller var det bare skryt ?

Alle med litt sirkulasjon i toppen skjønner at politiet nå bygger en indisiesak mot TH, og alle skjønner at forsvaret til TH vil bruke opplysninger som politiet ikke har etterforsket mot dem.

Hvem skulle tro at norske jurister ikke skjønner det som alle andre har forstått.
Citera
2020-07-23, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Hu er drept og TH står bak, der er vi enige Men det betyr ikke at hu nødvendigvis ble drept på bopel. Hu kunne bli frakta bort, så drept. Mest trolig er heller ikke TH drapsmannen, men han har medhjelpere. Mye som er vanskelig å forstå med denne saken. Vitnene ser troverdige ut, det samme sier tidligere Kripos etterforsker, Asbjørn Hansen. Det er for meg ulogisk at politiet skyver bort dette, uten å vite hvem, eller hva dette var. Om ikke annet, for å avkrefte.

Tror politiet har mye som dem ikke vil fortelle, og det er derfor de aldri etterlyste den bilen. Jeg syntes at det første vitnet virket litt usikker. Hun flakket mye med blikket. Mye rart med dette. Begge vitnene står fram med fjes, i en slik alvorlig sak.
Disse damene kunne lett blitt truet til taushet, så det er jo rart at de står fram slik med fjes. Hun andre dama med fullt navn. Og så er det jo det at bilen hadde sidevinduer og sånn. Høres for meg veldig usannsynelig ut at denne røde BMW`en har noe med saken å gjøre.
Men, man skal jo aldri si aldri.
Citera
2020-07-23, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Er ikke du jurist da eller var det bare skryt ?

Alle med litt sirkulasjon i toppen skjønner at politiet nå bygger en indisiesak mot TH, og alle skjønner at forsvaret til TH vil bruke opplysninger som politiet ikke har etterforsket mot dem.

Hvem skulle tro at norske jurister ikke skjønner det som alle andre har forstått.

Så du / dere mener at begge vitnene fra Ås lyver, og at de er kjøpt og betalt av Hagen / Holden??
Citera
2020-07-23, 21:52
Bannlyst
Citat:

Hvorfor gikk de ikke ut i media da, og etterlyste bilen, hvis de (ifølge deg) syntes at det var så interessant?
Senast redigerad av ArizonaDale 2020-07-23 kl. 21:55.
Citera
2020-07-23, 22:02
Bannlyst
Citat:
Så du / dere mener at begge vitnene fra Ås lyver, og at de er kjøpt og betalt av Hagen / Holden??

Folk har lett for å se ting som dem frykter. Man tenker ofte at noe er verre enn det er.
Hvis man ser en mann med balaclava, (en type finlandshette), ja så er han en bankraner eller kidnapper, eller ihvertfall farlig.
Jeg vil tro at hendelsen har med den brå oppbremsingen å gjøre. At det falt epler og annet ut av en pose som var plassert på gulvet.
Jeg vil tro at damen i baksetet sa "hjelpe meg", og ikke "hjelp meg" slik vitnet oppfattet det.
BMW`en har nok kjørt der, og Irene og den andre dama har sett den, men det var neppe Anne som satt i den bilen.
Citera
2020-07-23, 22:06
Medlem
Citat:

Nei, hvordan tenkte du ut noe så stupid ?
Citera
2020-07-23, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArizonaDale
Tror politiet har mye som dem ikke vil fortelle, og det er derfor de aldri etterlyste den bilen. Jeg syntes at det første vitnet virket litt usikker. Hun flakket mye med blikket. Mye rart med dette. Begge vitnene står fram med fjes, i en slik alvorlig sak.
Disse damene kunne lett blitt truet til taushet, så det er jo rart at de står fram slik med fjes. Hun andre dama med fullt navn. Og så er det jo det at bilen hadde sidevinduer og sånn. Høres for meg veldig usannsynelig ut at denne røde BMW`en har noe med saken å gjøre.
Men, man skal jo aldri si aldri.

Flakket med blikket?? At vitnene identifiserer seg med navn og bilde, er vel uproblematisk. At gjerningspersonene skal true disse til taushet ville, være litt dumt, da ville gjerningspersonene lagt igjen spor. "Bilen hadde sidevinduer", har ikke alle x3 sidevinduer?

Nei jeg veit ikke. Du sier politiet har mye de ikke vil fortelle. Ok, men de har åpenbart ikke så veldig mye. For da hadde TH sittet varetektsfengslet nå.
Citera
2020-07-23, 22:22
Medlem
Citat:
Flakket med blikket?? At vitnene identifiserer seg med navn og bilde, er vel uproblematisk. At gjerningspersonene skal true disse til taushet ville, være litt dumt, da ville gjerningspersonene lagt igjen spor. "Bilen hadde sidevinduer", har ikke alle x3 sidevinduer?

Nei jeg veit ikke. Du sier politiet har mye de ikke vil fortelle. Ok, men de har åpenbart ikke så veldig mye. For da hadde TH sittet varetektsfengslet nå.

Så vidt jeg vet så er det ikke bakhon på de nyere modellene av BMW X3.
Citera
2020-07-23, 22:23
Medlem
Citat:
Jeg svarte deg utfyllende angående TH som bakmann i går - har du dårlig hukommelse?

Jeg har ikke etterspurt utallige ganger at noen skal forbedre teorien min..
Teorien har jeg full kontroll på
Du har rett, og jeg beklager. Jeg mente å svare på den posten at "en står bak, noen andre har utført" at dette gjerne kan være en f.eks en forretningspartner, som står like dypt i gjørma mtp motiv, og har like mye å tape på å angi TT, fordi ha da også avslører seg selv. Det var den refleksjonen jeg ventet på svar på. Min feil at jeg glemte det.
Har du noen tanker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in