Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
Jag är inne på ditt spår och förstår inte hur ganska många ser honom som omöjlig.
Nej exakt.
Sedan finns många skumma figurer i denna utredning vittnesmålen spretar ordentligt osv.
Mordoffret var vår statsminister så givetvis uppstår många spekulationer och teorier.
MEN varje sak som skulle kunna tala FÖR SE som GM avfärdar de med "det var inte han" eller skriver om Foliehattar osv.
Jag har ännu inte sett någon som kunnat motivera på ett vettigt sätt varför det INTE skulle kunna vara SE.
Lustigt hur olika man kan tolka vissa saker.
Jag läste häromdan nån som skrev här att SE är väldigt osannolik bla för att han inte begått något annat våldsbrott.
Precis så står det ju i GMP att mordet sannolikt var GMs första och enda våldsbrott.Iofs är en GMP inte en sanning men den skrevs av betrodda och kunniga personer .
Sannolikheten för att de har rätt är relativt hög det är ett konstigt argument att använda om man vill hävda att SE är oskyldig,
Likaså att han la sig i utredningen hånade andra vittnen och polis.
Sökte sig till media osv,
Detta använde samma person också som argument till varför SE inte är GM.
Samma sak här Clarke som är mycket väl ansedd skrev ju att mördaren sannolikt agerar just så,
För mig är dessa saker bidragande skäl till varför jag tror att SE ÄR GM.
Medan SE förnekarna tolkar samma uppgifter till sin fördel.
Likaså är det här med att vissa påpekat att ingen har pekat ut SE som GM därför utesluter man honom,
MEN INGEN (förutom möjligen LP såg hans ansikte).
Hon pekade märkligt nog ut CP.
Ytterst få tror väl fortfarande att han är GM.
Med deras sätt att resonera har mordet aldrig ägt rum för ingen GM utpekad då kan inte någon vara skyldig,
Ett märkligt resonemang i brist på utpekanden får man utgå från kända fakta och använda sunt förnuft och tänka logiskt.
En SE förnekare skrev till mig ni har INGET presentera bevis,
Varpå jag svarade att detta spår är säkerligen det med flest indicier mot någon misstänkt GM som något spår kan uppvisa.
Ingen annan misstänkt har så här många indicier mot sig.
Men hållbara bevis saknar MEN det gäller ju även mot ALLA andra tänkbara GM också.
Med deras resonemang kan inte mordet ha skett eftersom inga konkreta bevis finns.
MEN mordet HAR skett på riktigt och åter då gäller logik och sunt förnuft (som ju verkligen du använder dig av) och då landar man åter i den misstänkta GM som är mest logisk som GM har flest svårförklarliga indicier mot sig osv dvs SE.
Att presentera några bevis för deras teorier anser de sig inte behöva göra det ska bara vi som ser SE som den mest troliga mördaren göra.