2020-07-22, 22:50
Medlem
Ja, vill någon låtsas att Leo Bengtsson är en bättre fotbollsspelare än Muamer Tankovic eller Alexander Kacaniklic så visst, men det är ju Une-Larssonklass på det resonemanget.
Citera
2020-07-22, 22:51
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Verkligen. Måste säga att jag blev sjukt imponerad över sättet han tar för sig och spelar i sin fösta match från start.. Kvällens stora plus.
Ja enda positiva man tar med sig. Han såg helt lost ut när han hoppade in förut så var orolig när jag såg att han starta men han var en av de bästa i laget idag.

Vi gör ju ingen dålig match idag heller. Men återigen: målen? Var fan är målen? Vi äger spelet men gör inte mål. Senaste tre matcherna har vi gjort 1 mål, på vad är det runt 50 skott? Det sjuka är att jag alltså inte överdriver.

Jag spelar inte men om det är bra odds så lägg era pengar på: Under 2,5mål i derbyt.
Citera
2020-07-22, 23:04
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
PK: Gör vad han ska. En räddning. Offensiv. Snabb med boll framåt. Given MV.

Augustinsson och Witry: Bra defensivt och försöker på kanterna.

Nyholm: Bättre än Une. Fotbollsinvalid, sa Gnihet? Vill se honom med Berg. Lätt. Tack, Solna! (Avd: Och ni kör med Tihi istället?)

Mittfältet trögt. Ulvestad och Karlis gör vad de ska, men ingen spets. Walker på fel position. Meh...

Yttrarna Haris och Ring kan beklaga sig över deras prestation. Kom inte nånstans.

Kujovic på topp borde satt ett av de tre lägen han fick. Det hade räckt. Skärpning.

Kim och Tolle? Ja, Walker som tia borde man överge efter 30 minuter och satt in Holmberg istället. Banda borde man experimenterat med tidigare än i minut 80 när spelet står still.

Medioker insats. Plus för PK, Nyholm och eh... Ja, det var väl dom. Resten 5/10. Mer eller mindre.

1p iaf!

Gulligt dock att ni är mini AIK. Snart har ni en till fd aikare i truppen. Pajas klubb.
Citera
2020-07-22, 23:05
Medlem
Fred Friendlys avatar
Såg inte DIFs match men kan ju känna viss glädje för Nyholm.
Citera
2020-07-22, 23:07
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Gulligt dock att ni är mini AIK. Snart har ni en till fd aikare i truppen. Pajas klubb.

Vem då? Larsson efter att han tröttnat?

Lycka till med BW! Zigenar-målaren har skaffat sig en fin position. Håvar in pengar, skyller allt på alla andra.
Citera
2020-07-22, 23:10
Medlem
Citat:

Dimitriadis, Rashidi, Goitom och Lindkvist har alla spelat i en DIF-tröja eller har uttryckt sin sympati för DIF så kasta inte sten i glashus nu. Er kapten är djurgårdare. Den är ändå sjuk.
Citera
2020-07-22, 23:12
Medlem
junazs avatar
Citat:
Värdelöst val, värdelös tränare. Andratränaren som bestämt tror han är bäst. Väldigt bajen.
Haha, va? Vad är det för skev argumentation du har trasslat in dig i? Hur gick den här konversationen från att handla om att du inte fattade att Leo Bengtsson är en sämre fotbollsspelare än Tankovic och Kacaniklic (och de flesta andra i Bajens offensiv) till att handla om Bajens val av tränare och andretränare?

Javisst, Leo Bengtsson gör poäng i Häcken nu, och de får absolut ut mycket mer av honom än vad Hammarby fick. Men där och då (förra säsongen) fanns det inte på världskartan att Leo skulle ha petat någon i startelvan, oavsett vilken jäkla tränare som stått vid sidlinjen. Är det så svårt att begripa?
Senast redigerad av junaz 2020-07-22 kl. 23:14.
Citera
2020-07-22, 23:12
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Vem då? Larsson efter att han tröttnat?

Lycka till med BW! Zigenar-målaren har skaffat sig en fin position. Håvar in pengar, skyller allt på alla andra.

Du är lustig du. Jag säger ju själv att BW är problemet? Vart vill du komma? Jag talar om Magnus Eriksson ringer det några klockor?

Forsätt lev i din illusion med ”landslagsbacken” Nyholm.
Citera
2020-07-22, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Såg inte DIFs match men kan ju känna viss glädje för Nyholm.

Man kan undra hur långt Nyholm kunde ha gått om det inte var för det väldigt olyckliga benbrottet. Är övertygad om att han hade kunnat spelat i en bättre liga än Allsvenskan. Det var ett mirakel att han ens kunde kliva på planen igen.
Citera
2020-07-22, 23:21
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Du är lustig du. Jag säger ju själv att BW är problemet? Vart vill du komma? Jag talar om Magnus Eriksson ringer det några klockor?

Forsätt lev i din illusion med ”landslagsbacken” Nyholm.

Ja, ME, ja. Gärna. Hade behövts idag. Blev bara 1p.

Landslagsback? De enda jag kommer att tänka på är Danielson (Såld, 50 millar) och Berg (Tackat nej).

Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Man kan undra hur långt Nyholm kunde ha gått om det inte var för det väldigt olyckliga benbrottet. Är övertygad om att han hade kunnat spelat i en bättre liga än Allsvenskan. Det var ett mirakel att han ens kunde kliva på planen igen.

97 minuter dessutom. Ett fynd. Kan han ha samma påverkan som Adde Johansson?

BW är fantastisk! Hade inget med Adde att göra, men han är bra duktig på att tjäna pengar i AIK. Sinnes...

Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Haha, va? Vad är det för skev argumentation du har trasslat in dig i? Hur gick den här konversationen från att handla om att du inte fattade att Leo Bengtsson är en sämre fotbollsspelare än Tankovic och Kacaniklic (och de flesta andra i Bajens offensiv) till att handla om Bajens val av tränare och andretränare?

Javisst, Leo Bengtsson gör poäng i Häcken nu, och de får absolut ut mycket mer av honom än vad Hammarby fick. Men där och då (förra säsongen) fanns det inte på världskartan att Leo skulle ha petat någon i startelvan, oavsett vilken jäkla tränare som stått vid sidlinjen. Är det så svårt att begripa?

Ni vann inget med honom, och ni vinner inget utan honom. Leo eller ej - mittenlag med en titel.
Citera
2020-07-22, 23:31
Medlem
simonvps avatar
Har inte sett överdrivet mycket aik i år, men de gånger jag kollat har Haugaard [sic?] slagit bort kanske hälften av alla sina uppspel direkt till inkast. Med ordentlig jävla marginal.

Ironiskt nog gjorde han assist mot Varberg, men har hans fötter alltid varit såhär usla i år?
Citera
2020-07-22, 23:37
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ni vann inget med honom, och ni vinner inget utan honom. Leo eller ej - mittenlag med en titel.
Återigen, mitt inlägg handlade inte om hur många titlar Hammarby hade kunnat vinna med eller utan Leo Bengtsson. Men du missade uppenbarligen helt poängen, och gick istället tillbaka till ditt enda argument som du drar fram i tid och otid: antal titlar. Det borde man ju ha förstått...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in