2020-07-22, 21:34
Medlem
Definitivt väldigt imponerande att han fortfarande kan leverera trots åldern. Jag tror dock att idrotten har gått framåt väldigt mycket i detta avseendet. Man ser att folk håller på mycket längre nuförtiden än förr. Inte bara inom fotbollen, samma sak inom tennisen.

Jag tror spelare som Messi och Ronaldo kommer att fortsätta att leverera upp emot tills de är 40 år också, kanske till och med längre om de vill.
Citera
2020-07-22, 21:37
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Definitivt väldigt imponerande att han fortfarande kan leverera trots åldern. Jag tror dock att idrotten har gått framåt väldigt mycket i detta avseendet. Man ser att folk håller på mycket längre nuförtiden än förr. Inte bara inom fotbollen, samma sak inom tennisen.

Jag tror spelare som Messi och Ronaldo kommer att fortsätta att leverera upp emot tills de är 40 år också, kanske till och med längre om de vill.
Jo. Det är en tydlig trend. Jag menar...35 år kändes jättegammalt för säg 20 år sen. Nu? Känns inte så va?
Citera
2020-07-22, 22:00
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ok, Mr. Troll

Du är fantastiskt bra på att argumentera, kompis.

Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Så Italien hade liknande försvarsspel under åren han var i Inter då han gjorde 66 mål?

Nej, det tror jag inte att jag har påstått.
Citera
2020-07-23, 01:00
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du är fantastiskt bra på att argumentera, kompis.

Nej, det tror jag inte att jag har påstått.
Går tyvärr inte att argumentera med ett dagisbarn som dig.
Citera
2020-07-23, 11:33
Medlem
Citat:
Då är alltså många av hans mål gjorda i cirkusligan MLS.

Ständigt är nog en smärre överdrift. 5 spelmål under 15 matcher har det blivit hittills och i majoriteten av dessa matcher har narcissisten inte bidragit med några poäng överhuvudtaget.

Och det har ett flertal av de andra spelarna i topp också gjort (mål i cirkusligor), så din poäng uteblir. En 35-årig Zlatan gjorde nästan 30 mål för Manchester United i "världens svåraste liga", så skillnaden hade varit högst marginell om han stannat där istället för att gå till MLS.
Citera
2020-07-23, 12:29
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Går tyvärr inte att argumentera med ett dagisbarn som dig.

Och du argumenterar som en kung, bror.

Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Och det har ett flertal av de andra spelarna i topp också gjort (mål i cirkusligor), så din poäng uteblir. En 35-årig Zlatan gjorde nästan 30 mål för Manchester United i "världens svåraste liga", så skillnaden hade varit högst marginell om han stannat där istället för att gå till MLS.

Narcissisten gjorde 17 mål i Premier League (15 spelmål) så påståendet att han nästan gjorde 30 mål är en rejäl överdrift. Men ni zlatanister tenderar att överdriva.
Citera
2020-07-23, 12:35
Medlem
Citat:
Och du argumenterar som en kung, bror.

Narcissisten gjorde 17 mål i Premier League (15 spelmål) så påståendet att han nästan gjorde 30 mål är en rejäl överdrift. Men ni zlatanister tenderar att överdriva.

Räkna in cuperna. Han gjorde närmare trettio mål för United det året. Men Romarios och Eusebios (jag kan ta upp fler om du vill) målskörd i portugisiska ligan, brasilianska ligan och USA väger förstås myyyyyycket tyngre än det Zlatan gjort i Europas topp 5-ligor i en tid av betydligt högre konkurrens. Det här tvångsmässiga Zlatan-bashandet är närmast parodiskt.
Senast redigerad av Baast 2020-07-23 kl. 12:38.
Citera
2020-07-23, 12:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Räkna in cuperna. Han gjorde närmare trettio mål för United det året. Men Romarios och Eusebios målskörd i portugisiska ligan, brasilianska ligan och USA väger förstås myyyyyycket tyngre än det Zlatan gjort i Europas topp 5-ligor. Det här tvångsmässiga Zlatan-bashandet är närmast parodiskt.

Men du skrev detta:

Citat:
En 35-årig Zlatan gjorde nästan 30 mål för Manchester United i "världens svåraste liga"

och det måste rimligtvis tolkas som att narcissisten gjorde nästan 30 mål i Premier League.

Vad gäller narcissistens målskörd i Manchester United så har jag skrivit om den här.
Citera
2020-07-23, 12:47
Medlem
Citat:
Men du skrev detta:

och det måste rimligtvis tolkas som att narcissisten gjorde nästan 30 mål i Premier League.

Vad gäller narcissistens målskörd i Manchester United så har jag skrivit om den här.

Spelar ingen roll. Han gjorde 27 mål för United den säsongen och var deras främsta målskytt. I efterhand har han röstats fram till den bästa värningen post Ferguson. Det väger tyngre än att lirka in strumprullare i Brasilien, Portugal och Schweiz.
Citera
2020-07-23, 12:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Spelar ingen roll. Han gjorde 27 mål för United den säsongen och var deras främsta målskytt. I efterhand har han röstats fram till den bästa värningen post Ferguson. Det väger tyngre än att lirka in strumprullare i Brasilien, Portugal och Schweiz.

Och vi är överens om att han inte var nära att göra 30 mål i Premier League?
Citera
2020-07-23, 12:52
Medlem
Citat:
Och vi är överens om att han inte var nära att göra 30 mål i Premier League?

Precis. Liksom att ditt snack om cirkusligor går att applicera på hälften av de andra i topp tio (som tillbringade betydligt fler säsonger i dåliga ligor), varför det är ett kasst argument.
Citera
2020-07-23, 12:55
Medlem
DeValeras avatar
Zlatan är fantastisk fotbollsspelare som håller ännu hög nivå vid snart 40 år fyllda. Inte många forwards idag gör om den bedriften. Jag vet inte när fotbollsspelare normalt peakar i prestationsförmåga, det kanske någon annan vet, men jag gissar att det är runt 25-28 års ålder.

Historiskt har spelare som Puskas, di Stefano, Gren spelat på hög nivå långt upp i åren, men jag hävdar att dagens fotboll är mycket mer krävande än dåtidens och utgör större fysisk påfrestning för spelarna.

Målvakter som Zoff, Shilton och Buffon hade/har långa karriärer men målvaktspelet sliter inte lika mycket på kroppen.

Att Zlatan är den enskilt bästa spelaren som spelat för ett svenskt landslag torde inte vara några diskussioner om. Men om jag hade varit förbundskapten hade jag ändå valt en Brolin i toppform än Zlatan. Faktum är att Brolin har ett något bättre målgenomsnitt per match för landslaget, och dessutom spelade vissa matcher från en offensiv mittfältsposition. Hur det är med assistens (som man tyvärr inte räknar med i fotboll till skillnad från hockeyn) så gissar jag att Brolin hade ett högre genomsnitt även där. Jag tyckte att Brolin var en bra lagspelare som även höjde sina medspelare.

Men självklart är Zlatan en mycket mera klubblagsmeriterad spelare, även om Brolins klubbkarriär i Parma var mycket framgångsrik men tyvärr för kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in