Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Va fan, är det kris och katastrof?
Varför skriver man här; läsa vad andra skriver och debattera, försöka påverka andra eller bara hävda sin egen åsikt och höra sin egen röst?
AIK föryngringar halva truppen till tonåringar och byter spelsystem. Sex erfarna på skadelistan. Vad kan man förvänta sig i år?
Två storförluster mot Häcken borta och Norrköping hemma. Häcken och Norrköping ligger etta och två i allsvenskan.
Sedan två förluster mot Helsingborg borta (där vi skulle haft en straff) och Göteborg på ett väldigt knappt mål i sista övertidsminuten.
Lite motgång, samtidigt besegrat Hammarby borta och kryssat mot Malmö.
Det deprimerande är att laget just nu verkar sakna självförtroende och brist på chanser i anfallsspelet.
Tittar man på statistiken (SofaScore) på dagens match mot Häcken. Så har AIK 60% av bollinnehavet och 10 skott, varav 6 i straffområdet. Ändå var min upplevelse efter matchen att vi inte hade en chans.
Jag tror laget skulle behöva lite islossning i ngn match. Nu är det kampderby, sedan kommer några på pappret enklare motstånd.
Snart öppnar fönstret och det blir dags för nye sportchefen att visa vad han går för. Med tanke på utgående kontrakt på seniorer, och egna tonåringar borde det finnas lite utrymme i budgeten för 2021 bygge.
Extra info. Östersund toppar borta-allsvenskan.
Du som pratade om identitet tidigare...när gick ni och blev Bajen?

Alltså både på och utanför planen.
Ni kan inte använda ungdomarna som ursäkt för att det går svajigt. Trots skadeläget startar ni med erfarna spelare som Lindkvist, Per Karlsson, Seb och Lundström. Även Rashidi är med från start, inte särskilt gammal men ändå med sen 2018 när ni vann guld. Michel är inte purung heller.
Jag kan ju samtidigt köpa att saker och ting tar tid, men vad fan...ni är aik, ni måste kunna hoppas på mer än det här?