2020-07-22, 21:28
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Sista tre hemmamatcherna är alltså.

Hammarby 3-0

Elfsborg 6-0

AIK 4-0

Det var väl mest en fin laginsats idag, kanske ingen som stack ut rejält. Möjligtvis Irandust och Leo Bengtsson som blixtrade till lite extra några gånger. Lelo är för övrigt en fantastisk värvning, jag tar på mig dumstruten som ifrågasatte det i vintras. Dessutom lär han bara bli bättre och bättre, han är ju ändå bara 22 år fortfarande.

Nästa hemma mot Göteborg, sen är nästa hemma mot oss, blir de 11e raka eller tar ni poäng denna gång?

Hoppas på vinst men oroar mig lite att ni kan ta poäng denna gång faktiskt
Citera
2020-07-22, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ja jävlar, snacka om att gå vinnande ur ”bytet” Leo-Paulinho. Innebär dock inte att det var fel av Bajen att göra sig av med honom.

Bizzaro 2020 indeed. Fan vet om ni inte lyckas spöa Peking ändå ett år som detta. Vem har hemmaplan i första mötet? Om det nu har någon betydelse...

Nej han behövde nog en ny miljö. Det är vi som har hemma i första mötet.

Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Nästa hemma mot Göteborg, sen är nästa hemma mot oss, blir de 11e raka eller tar ni poäng denna gång?

Hoppas på vinst men oroar mig lite att ni kan ta poäng denna gång faktiskt

Jag har sagt hela året att detta laget är bättre än det vi hade 2012, defensiven är som natt och dag jämfört med det året men t o m offensiven är bättre. Jag minns mycket väl vad som hände mellan oss i hemmamötet det året. 6-0 var det va?
Senast redigerad av trazke 2020-07-22 kl. 21:38.
Citera
2020-07-22, 21:33
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Nu handlar det om att klara kontraktet. Fyfan vad dåliga vi är..

Återigen.. blås av säsongen, ge guldet till Peking!

Äsch, öfk konkar innan säsongen är slut, ni kan nog räkna in två extra pinnar där.

Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Snacka om ångestderby på söndag... Två extremt trötta gäng verkligen. Frågan är om respektive tränarteam klarar av en förlust?

För en gångs skull en match man som neutral kan se fram emot i år. Känns som att det bara finns positiva utfall från denna match
Citera
2020-07-22, 21:34
Medlem
Ska bli kul att vara trampolin för starten på aiks återtåg på söndag. Ge oss bara bollen så kommer det bli skitbra!
Citera
2020-07-22, 21:42
Medlem
Va fan, är det kris och katastrof?

Varför skriver man här; läsa vad andra skriver och debattera, försöka påverka andra eller bara hävda sin egen åsikt och höra sin egen röst?

AIK föryngringar halva truppen till tonåringar och byter spelsystem. Sex erfarna på skadelistan. Vad kan man förvänta sig i år?

Två storförluster mot Häcken borta och Norrköping hemma. Häcken och Norrköping ligger etta och två i allsvenskan.

Sedan två förluster mot Helsingborg borta (där vi skulle haft en straff) och Göteborg på ett väldigt knappt mål i sista övertidsminuten.

Lite motgång, samtidigt besegrat Hammarby borta och kryssat mot Malmö.

Det deprimerande är att laget just nu verkar sakna självförtroende och brist på chanser i anfallsspelet.

Tittar man på statistiken (SofaScore) på dagens match mot Häcken. Så har AIK 60% av bollinnehavet och 10 skott, varav 6 i straffområdet. Ändå var min upplevelse efter matchen att vi inte hade en chans.

Jag tror laget skulle behöva lite islossning i ngn match. Nu är det kampderby, sedan kommer några på pappret enklare motstånd.

Snart öppnar fönstret och det blir dags för nye sportchefen att visa vad han går för. Med tanke på utgående kontrakt på seniorer, och egna tonåringar borde det finnas lite utrymme i budgeten för 2021 bygge.

Extra info. Östersund toppar borta-allsvenskan.
Citera
2020-07-22, 21:43
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Ska bli kul att vara trampolin för starten på aiks återtåg på söndag. Ge oss bara bollen så kommer det bli skitbra!

https://www.youtube.com/watch?v=ipnXkTbIra4
AIK säsong och återtog summerat på under 30sekunder
Citera
2020-07-22, 21:43
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ytterligare en som inte är läskunnig.
Utveckla, vad har jag missat?
Citera
2020-07-22, 21:45
Medlem
Citat:
Sista tre hemmamatcherna är alltså.

Hammarby 3-0

Elfsborg 6-0

AIK 4-0

Det var väl mest en fin laginsats idag, kanske ingen som stack ut rejält. Möjligtvis Irandust och Leo Bengtsson som blixtrade till lite extra några gånger. Lelo är för övrigt en fantastisk värvning, jag tar på mig dumstruten som ifrågasatte det i vintras. Dessutom lär han bara bli bättre och bättre, han är ju ändå bara 22 år fortfarande.
Alm har gjort det bra igen, utvecklat spel och unga spelare.
Ska ni byta ut honom?
Citera
2020-07-22, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Utveckla, vad har jag missat?

Jag måste redan skrivit 50 gånger i tråden att Häcken tar guldet i år.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Alm har gjort det bra igen, utvecklat spel och unga spelare.
Ska ni byta ut honom?

Sonny bör hyllas för hur lagbygget ser ut i år. Alm är skyldig till att vi inte har fler poäng. Han har inte fått spelarna att tagga till på bortaplan, har sett oerhört lojt ut.
Citera
2020-07-22, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
JJ med i morgondagens matchtrupp! Underbara nyheter.

Jag tror inte det blir så mycket tid på plan dock, gissar på att Poya tar det lugnt med honom.

Sex laxar i en laxask.

MALAKA!!!
Citera
2020-07-22, 21:53
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Jag måste redan skrivit 50 gånger i tråden att Häcken tar guldet i år.

Sonny bör hyllas för hur lagbygget ser ut i år. Alm är skyldig till att vi inte har fler poäng. Han har inte fått spelarna att tagga till på bortaplan, har sett oerhört lojt ut.
Jaha då är jag med. Ja Häcken får gärna ta det där guldet, bara vi lägger ner säsongen.

Fan vad frusterande. Våra yttrar är värdelösa, det är lika bra att ställa upp med en trebackslinje i form av Une, Berg, Nyholm, samt wingar i Witry och Käck.
Citera
2020-07-22, 21:57
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Va fan, är det kris och katastrof?

Varför skriver man här; läsa vad andra skriver och debattera, försöka påverka andra eller bara hävda sin egen åsikt och höra sin egen röst?

AIK föryngringar halva truppen till tonåringar och byter spelsystem. Sex erfarna på skadelistan. Vad kan man förvänta sig i år?

Två storförluster mot Häcken borta och Norrköping hemma. Häcken och Norrköping ligger etta och två i allsvenskan.

Sedan två förluster mot Helsingborg borta (där vi skulle haft en straff) och Göteborg på ett väldigt knappt mål i sista övertidsminuten.

Lite motgång, samtidigt besegrat Hammarby borta och kryssat mot Malmö.

Det deprimerande är att laget just nu verkar sakna självförtroende och brist på chanser i anfallsspelet.

Tittar man på statistiken (SofaScore) på dagens match mot Häcken. Så har AIK 60% av bollinnehavet och 10 skott, varav 6 i straffområdet. Ändå var min upplevelse efter matchen att vi inte hade en chans.

Jag tror laget skulle behöva lite islossning i ngn match. Nu är det kampderby, sedan kommer några på pappret enklare motstånd.

Snart öppnar fönstret och det blir dags för nye sportchefen att visa vad han går för. Med tanke på utgående kontrakt på seniorer, och egna tonåringar borde det finnas lite utrymme i budgeten för 2021 bygge.

Extra info. Östersund toppar borta-allsvenskan.

Du som pratade om identitet tidigare...när gick ni och blev Bajen? Alltså både på och utanför planen.

Ni kan inte använda ungdomarna som ursäkt för att det går svajigt. Trots skadeläget startar ni med erfarna spelare som Lindkvist, Per Karlsson, Seb och Lundström. Även Rashidi är med från start, inte särskilt gammal men ändå med sen 2018 när ni vann guld. Michel är inte purung heller.

Jag kan ju samtidigt köpa att saker och ting tar tid, men vad fan...ni är aik, ni måste kunna hoppas på mer än det här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in