2020-07-03, 12:02
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag tror det blev självmål enligt officiell statistik, vilket är lite konstigt för styrningen är rätt så minimal. Sargon kan gärna ta det dock, han är precis där han skall vara och bökar. Nära att styra in Hosams inläggsavslut också. Fortsätter han så kommer det bli fler mål för Sargon.

Ja, det jag menar är att det är Holms mål i den mening att det är hans krigande från kanten som gör det. Sargon var antagligen på och nuddade den.
Citera
2020-07-03, 12:12
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Jag tror det blev självmål enligt officiell statistik, vilket är lite konstigt för styrningen är rätt så minimal. Sargon kan gärna ta det dock, han är precis där han skall vara och bökar. Nära att styra in Hosams inläggsavslut också. Fortsätter han så kommer det bli fler mål för Sargon.
Styrningen var minimal men målet var också minimalt. Utan styrningen så hade den inte gått in.

Och jag förstår inte riktigt hur Sargon kan ta på sig det. Han säger att han känner den på hälen, men jag kan inte se nått annat än att hans enda sätt att röra den skulle vara med tån..
Citera
2020-07-03, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Styrningen var minimal men målet var också minimalt. Utan styrningen så hade den inte gått in.

Och jag förstår inte riktigt hur Sargon kan ta på sig det. Han säger att han känner den på hälen, men jag kan inte se nått annat än att hans enda sätt att röra den skulle vara med tån..

Det kanske stämmer, vet inte hur dom brukar göra för att avgöra vem som skall få målet, men skott som tar på en försvarande spelare brukar väl inte bli självmål?
Citera
2020-07-03, 12:29
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Det kanske stämmer, vet inte hur dom brukar göra för att avgöra vem som skall få målet, men skott som tar på en försvarande spelare brukar väl inte bli självmål?
Jag är långt ifrån säker men jag har fått för mig att om skottet hade gått på mål utan styrningen så får skytten det, hade det gått utanför så blir det självmål.
Citera
2020-07-03, 12:32
Medlem
PlantBamboos avatar
Bollen är med råge över linjen. Nu får de fan ta mig va nock!
Senast redigerad av PlantBamboo 2020-07-03 kl. 12:35.
Citera
2020-07-03, 12:32
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Sjuka är ju att Heif haft ett på förhand rätt behagligt spelschema. Enda topplaget man mött hittills är Häcken. Man har haft båda nykomlingarna på hemmaplan utan att ta poäng
Ja, det är ju egentligen häpnadsväckande uselt att ligga sist med 1 poäng och noll gjorda mål när du sluppit 7 av 8 förmodade topplag de första fem (!) omgångarna. 😁
Citera
2020-07-03, 12:46
Medlem
landofmoronss avatar
Förjävla fint med vinst igår, särskilt mot AIK! Är lite bakis idag, men bara kriga på.

Tycker det är spännande att media fortsätter hylla häcken, men de har en vinst än så länge.
Citera
2020-07-03, 13:17
Avslutad
Kan någon av experterna här förklara hur spelbolagen ger ynka 1.65 på Norrköping mot Göteborg nu på måndag? Är inte 2.35 på X2 dvs oavgjort eller seger för Göteborg ett guldodds?

Hemmaplan utan publik har ju i princip ingen betydelse och innan sägongen rankades Göteborg före Norrköping. Känns som att tar man X2 så har man en dubbelrad på rouletten men istället för 1.50 så får man alltså 2.35. Eller har jag missat något här?
Citera
2020-07-03, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag är långt ifrån säker men jag har fått för mig att om skottet hade gått på mål utan styrningen så får skytten det, hade det gått utanför så blir det självmål.

Förenklat så är det absolut så. (Finns väl nåt undantag t ex om det är löst skott som är enkelt för målvakten att plocka upp och så kommer en back och styr bollen i eget mål - då blir det säkert självmål trots att "skottet" gick på mål)

Målet står för övrigt som självmål i officiell statistik:

https://www.svenskfotboll.se/matchfakta/ifk-goteborg-aik-allsvenskan-herrar/4655344/
Citera
2020-07-03, 13:28
Medlem
Korders avatar
Alla tre som är nominerade till månadens spelare är från Peking (Haksabanovic, Nyman, Thern). Tydligen har det aldrig hänt förr att de nominerade är från samma lag. Källa

Snöpligt för Rasmus Lauritsen som varit dominant och gjorde fyra poäng (2+2) på fyra matcher i juni som mittback, men alltså inte ens är topp 3 i Peking. Målskytt nu senast, i juli, mot Elfsborg också.
Citera
2020-07-03, 13:43
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons
Förjävla fint med vinst igår, särskilt mot AIK! Är lite bakis idag, men bara kriga på.

Tycker det är spännande att media fortsätter hylla häcken, men de har en vinst än så länge.

Hur många poängavgörande mål har ni hittills på övertid/slutminuter? Måste vara klart mest av alla i år.

Inledningen av denna säsong påminner mycket om inledningen av vm 2010 i Sydafrika. Inget lag som imponerar på riktigt bortsett från Norrköping/Tyskland. Övriga lag har i princip varit lika bra/dåliga hittills. Tids nog kommer nog skiktningen att komma, men det dröjer nog längre i år jämfört med ifjol.
Citera
2020-07-03, 15:58
Medlem
girigfans avatar
tystnaden som uppstår när proletariatbajaren börjar förstå hur mycket inverkan supande och tjutande i klacken har på laget i verkligheten.
justja, spelarna väljer klubb efter "bäst stämning" och är absolut inte professionella
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in