Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Nja, du får helt enkelt lita på att det jag skriver är korrekt. Det VAR oskyldigt. Eftersom flera skrivit om just den matchen ville jag berätta sanningen, helt enkelt.
se t ex klipp här:
https://www.youtube.com/watch?v=oif2N63GK5Q
När Varberg gör mål ser man att det sitter en kille i ett träd samt att det står en förbipasserande och kikar in genom en grind. När Blåvitt kvitterar i slutet på första halvlek ser man en bra överblick på antalet vid staketet Det är ca 7 pers (utspridda) plus ett kompisgäng med 12-åringar på ca 10 st som hänger i grupp. Sedan var det väl 2-3 pers till utanför bild nere vid hörnflaggan. Sånt där måste helt enkelt falla under begreppet "oskyldigt" och inget man behöver ha med i någon "lista" över händelser där någonting misskötts. Dessutom är ju parken stängd på matchdagar sedan dess och grinden är täckt, så 12-åringarna och förbipasserande kan inte tjuvkika mer.
Och som sagt positivt att Blåvitts fans skötte det så bra att man inte var på plats. Att signalera "ni kan lita på oss" är superviktigt inför ev kommande utökade gränsdragningar etc. Fans till Mjällby, MFF, Sundsvall, Örebro och Östersund har tvärtom visat att man inte kan lita på att de kommer sköta sig i höst. Blir väldigt fel att dra in ett gäng 12-åringar från Varberg eller Blåvitts ej existerande bortafans på samma "lista" över negativa händelser, liksom.
tillägg: När jag ändå är igång kan jag ju även berätta om den där grinden där en snubbe står när Varberg gör mål. Arrangören kan ju inte hindra folk att stå på allmän plats utanför, men de kan ju förhindra folk från att se något. I just det aktuella fallet skickade man två man inifrån till grinden som helt enkelt ställde sig och skymde sikten om någon tjuvkikare blev ståendes utanför.
SÅ för att det är åtgärdat till nästa gång gör det inget att felet begåtts? Då kan man ju säga detsamma om varje "engångs-grej"...
Stå på allmän plats? Så det vore okej om vi samlades på cykel&gångbanan utanför Gamla och vrålade då?
Citat:
Ursprungligen postat av
Adde1234
Nja, trodde han blandade ihop grundskolan med lågstadiet.
Som en sa, ironi verkar inte gå hem va? Det är klart Söder precis gick ut lågstadiet då, han håller ju på med åttans barnkunskap nu!
Citat:
Ursprungligen postat av
MangoChutney
Idag har vi sett två allsvenska domare i farten som knappast håller allsvensk nivå. De borde degraderas till div 1-domare, det var den nivå de synes hålla.
För att ta det där lite mer seriöst, var det inte iår domare verkligen kunde flyttas mellan serierna beroende på prestation?
Att om t.ex. en allsvensk domare varit för usel i några matcher flyttas han helt sonika ner ett pinnhål till superettan och om en superettan domare visar sig vara bra (fan tro't eftersom ingen domare är bra) kan denne flyttas upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rodimusprime
Du frågar om en göteborgare kan gnälla? En göteborgare skulle kunna komma på något sätt att gnälla om den så precis hade vunnit eurojackpot och vunnit nobelpriset samtidigt.
Det är klart vi gnäller om vi vinner eurojackpot och nobelpriset samtidigt, du fattar inte hur ofantligt tråkigt det är på en nobelmiddag och hur tråkigt det är med all uppmärksamhet när man vunnit nobelpriset...
Beträffande matchen igår så var ju straffen galen, medan utvisningen inte var så mycket att säga om. Det är i ett läge där det alltid blåses av och blir rött kort.
Man kan snacka om att vi också fick straffar men den första kom ju när matchen redan stod 0-2 och det redan var kört så det haltar ju.
Sedan fattar jag inte varför Giorgi skulle lägga den, han brände ju ifjol och inte bara en gång, nu måste han verkligen vara väck från straffarna i framtiden.
Sedan skall man dock säga att vi ändå hade chans på 2-2 men jisses vad det hade varit en skräll sett till hur det såg ut. Dessutom ett redigt underbetyg till DIF att vi släpptes in så i matchen med en man mindre och med 120 minuter i benen så sent som i torsdags medan dif vilat en vecka...