2020-07-22, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nu måste det ju inte vara planerat för att livstidsstraffet skall dömas ut. Men det är definitivt en viktig fråga i detta, så det köper jag :-) Men grejer som ekonomisk situation, Wilmas skolgång och hur Tishko behandlat Wilma när hon varit sjuk är ju inte särskilt relevant. Något motiv kommer vi ju aldrig få fram i detta. Det har ju utredningen och rättegången visat med all önskvärd tydlighet.
Nej, men riktigt arg måste han ju iallafall ha varit, men eftersom han inte har erkännt någonting så har han ju inte heller kunnat ge någon förklaring vad det berodde på.
Ekonomisk situation tror jag nog kan ha haft betydelse. Man kan nog bli ganska desperat när man anar att kronofogden kanske inte är så långt borta.. T försökte ju iallafall jobba även om det bara var på timme. Det är inte alls säkert att det är så lätt att få en heltidstjänst inom hemtjänsten heller. Situationen kändes nog ohållbar.
Men man kan ju bara bedöma andra efter hur man själv skulle känna det och det kan ju vara helt fel.
Att T pekade finger åt Ws anhöriga tror jag beror på att han tyckte att dom inte brydde sig om Ws försörjning och att ärendet på så sätt var överlämnat till honom.
Det blev alltså mycket hat och ilska. Ts anhöriga kan ju också haft synpunkter på Ts situation.
Synd att dom flyttade ihop.
Citera
2020-07-22, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Domstolen beslutar om att 23-åringen även fortsättningsvis ska sitta häktad, tills dess att dom meddelas. När han då ska ledas ut ur rättssalen reser han sig upp, lutar sig fram och räcker upp långfingret mot Wilmas anhöriga, med blicken fast riktad mot dem.

Han är inte klok nånstans. Helt väck och noll respekt.

Det visar verkligen hur sjukt jävla empatistörd han är. Så vidrigt!
Citera
2020-07-22, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thehawk88
Jag tror att det antingen var den natten som bålet bars ner, men att andra kroppsdelar bars ner under det där abetspasset när han var hemma så många gånger.

Jag tror för övrigt att svaret på var de delarna finns, finns i bilens gps. Vilka andra ställen var han på förutom hos brukare och hemma?

Om jag inte minns fel så markerade väl även likhund uppe på vinden - förvar av kropp / delar vid någon tidpunkt innan bortforsling?
Citera
2020-07-22, 08:29
Medlem
Man måste börja leta efter Ws kropp på ett professionellt sätt.
Om kroppen skulle blivit hittad med såna metoder som man har använt hittills då skulle man hittad den redan.
Professionell hjälp kostar förstås mycket pengar. Anlita likhundar och sånt är inte billigt.
Men det kanske är sista utvägen. Familjen kan samla pengar och jag är övertygad om att det är många som bidrar med stora summor.
De behöver anlita de bästa lik detektiverna. Jag har hört att de bästa finna i England och Tyskland.
De metoder som har använts hittills är ineffektiva. Det kan vara så att en svampplockare hittar henne på hösten eller att man hittar henne om några år.
Området är stort och det behövs professionell hjälp att klara av det.
Citera
2020-07-22, 09:05
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Man måste börja leta efter Ws kropp på ett professionellt sätt.
Om kroppen skulle blivit hittad med såna metoder som man har använt hittills då skulle man hittad den redan.
Professionell hjälp kostar förstås mycket pengar. Anlita likhundar och sånt är inte billigt.
Men det kanske är sista utvägen. Familjen kan samla pengar och jag är övertygad om att det är många som bidrar med stora summor.
De behöver anlita de bästa lik detektiverna. Jag har hört att de bästa finna i England och Tyskland.
De metoder som har använts hittills är ineffektiva. Det kan vara så att en svampplockare hittar henne på hösten eller att man hittar henne om några år.
Området är stort och det behövs professionell hjälp att klara av det.

jag håller med dig tysk polis med hundar hittade huvududet i tishkos bostad så varför inte fråga mer om hjälp från tysklands polis, kanske kostnaderna blir dyra?
Citera
2020-07-22, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Currbits
Det visar verkligen hur sjukt jävla empatistörd han är. Så vidrigt!
Det håller jag med dig om fullt ut.
Sätt in nollan där han hör hemma dvs på kriminalvårdsanstalt.
Citera
2020-07-22, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajohanna9090
Det är t som är ansvarig.

Ingen påstår något annat..
Jag tycker att Wilmas familj INTE hade gjort tillräckligt för henne.. helt enkelt.. Wilma blev lämnad till vargen. Det är min enda mening gällande hennes familj..
Citera
2020-07-22, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
jag håller med dig tysk polis med hundar hittade huvududet i tishkos bostad så varför inte fråga mer om hjälp från tysklands polis, kanske kostnaderna blir dyra?
Kroppsdelen i sovrummet som låg packeterad med folie och tejp i en kabinväskan. Den hittades före tyska likhunden var där.... likhunden (inte hundar) som du skriver. Spårade inte upp det.
Kroppsdelen låg kvar i gardroben när hunden var i sängen och markera liklukt.
Citera
2020-07-22, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
I fupen står det om vad hans pappa sa efter de hittade kroppsdelen i lägenheten.
Att han gjort det och inte är hans son längre som skyldig..
Tydligen har han ändrat sig gällande det.
Usch

Va de nån dumjävel som trodde på vad Ts föräldrar så i förhören?
Dom vet garanterat exakt vad som hänt och en svennehora mindre gör inget i deras ögon men va såpass smarta att dom sa något som skulle låta sunt och som utredarna trodde på, så funkar dessa as vi fyller landet med.
Citera
2020-07-22, 11:21
Avslutad
Citat:
Fast nu var det inte riktigt så det gick till. Lyssna på rättegången så förstår du.
Citera
2020-07-22, 12:05
Medlem
Citat:

När teknikerna kom in några timmar innan tyska hunden kommit dit kände dom likdoft och lokaliserade detta till garderoben och väskan, och såg dessutom att det hade läckt. Så hunden hade ingenting med detta fyndet att göra...
Citera
2020-07-22, 12:08
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thehawk88
Jag tror att det antingen var den natten som bålet bars ner, men att andra kroppsdelar bars ner under det där abetspasset när han var hemma så många gånger.

Jag tror för övrigt att svaret på var de delarna finns, finns i bilens gps. Vilka andra ställen var han på förutom hos brukare och hemma?

Det är klart bilens GPS har kollats!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in