Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Nu måste det ju inte vara planerat för att livstidsstraffet skall dömas ut. Men det är definitivt en viktig fråga i detta, så det köper jag :-) Men grejer som ekonomisk situation, Wilmas skolgång och hur Tishko behandlat Wilma när hon varit sjuk är ju inte särskilt relevant. Något motiv kommer vi ju aldrig få fram i detta. Det har ju utredningen och rättegången visat med all önskvärd tydlighet.
Nej, men riktigt arg måste han ju iallafall ha varit, men eftersom han inte har erkännt någonting så har han ju inte heller kunnat ge någon förklaring vad det berodde på.
Ekonomisk situation tror jag nog kan ha haft betydelse. Man kan nog bli ganska desperat när man anar att kronofogden kanske inte är så långt borta.. T försökte ju iallafall jobba även om det bara var på timme. Det är inte alls säkert att det är så lätt att få en heltidstjänst inom hemtjänsten heller. Situationen kändes nog ohållbar.
Men man kan ju bara bedöma andra efter hur man själv skulle känna det och det kan ju vara helt fel.
Att T pekade finger åt Ws anhöriga tror jag beror på att han tyckte att dom inte brydde sig om Ws försörjning och att ärendet på så sätt var överlämnat till honom.
Det blev alltså mycket hat och ilska. Ts anhöriga kan ju också haft synpunkter på Ts situation.
Synd att dom flyttade ihop.