2020-07-20, 17:49
Medlem
KKNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Varifrån kommer citatet?
Domare/lekmannadomare är ju trots allt inte mer än människor så indirekt kan dylikt beteende inverka, vara till nackdel.
Kanske mindre bra att göra det inför domaren m fl?

Sånt sker väl annars med fördel under transport i hissar utan kamera.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/rättegång-i-fallet-wilma-andersson-1.28411765

Från liverapporteringen kommer det citatet.

Jag hoppas verkligen att de tar i beaktande, som du säger de är människor.
Men... som haaaag har nämnt, så ska det inte tas i beaktan.

Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Va?

Vadå va?
Citera
2020-07-20, 17:52
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vilken av hans anhöriga skrek att han inte var nån mördare?

Bor dessa svin kvar i Uddevalla ?
Citera
2020-07-20, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Från länken:

”Det faktum som blir uppenbart kvarstår: Vi har en väldigt ung tilltalad. Han var 22 år när han blev anhållen och häktad. Han är aldrig tidigare dömd för någonting. Jag menar att det inte finns några hållpunkter i det här målet, förutom att det skett i en relation, som talar i försvårande riktning, säger advokat Beatrice Rämsell.”

Låter inte advokatens plädering som att hon implicit säger att Tischko är skyldig till mord?

Inte för att jag klagar men det verkar mindre slipat. Och inte i linje med klientens inställning.

Jovisst låter det så, fast han thisko själv hävdar ju fortfarande att han är oskyldig.
Såklart det kommer komma en överklagan hur som.
Citera
2020-07-20, 18:04
Medlem
Citat:
Jovisst låter det så, fast han thisko själv hävdar ju fortfarande att han är oskyldig.
En oskyldig man sätter inte upp långfingret till offrets anhöriga. Om rätten hade sina dubier om hans skuld innan, så försvann det just där och då.
Citera
2020-07-20, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Bor dessa svin kvar i Uddevalla ?

Pratades tidigare om att dom fått skyddat boende, men nja jag tror dom bor kvar.

Nån som vet om farsan jobbar kvar på bilfirman?
Citera
2020-07-20, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En oskyldig man sätter inte upp långfingret till offrets anhöriga. Om rätten hade sina dubier om hans skuld innan, så försvann det just där och då.

Precis, bara patetiskt att han fortfarande nekar och drar ut på det.
Citera
2020-07-20, 18:11
Medlem
Citat:
Pratades tidigare om att dom fått skyddat boende, men nja jag tror dom bor kvar.

Nån som vet om farsan jobbar kvar på bilfirman?
Ett skyddat boende har förnekats av utredarna. Däremot så flyttade familjen tillfälligt, när marken började bränna under fötterna. Till släkt i Alingsås om jag inte minns fel. Men om jag förstått rätt så har de flyttat tillbaka sedan länge.
Citera
2020-07-20, 18:17
Medlem
Citat:

Det är väl som med dom flesta banditer och mördare som sitter inne. Dom har ingenting gjort.
I stort sett Varenda bandit som sitter inne anser sig själva bara oskyldiga.
Den lille tuffingen Tishko ska vara glad över att vi har fångvård istället för straff, även om ett ordentligt straff är att föredra i det här fallet.
Kanske överdriver jag en smula när jag säger att piskrapp, avhuggen hand samt viss stening är ordentliga straff. Samtidigt så är vi tack och lov inte där. Men ett straff i straffet bör han ha.

Med detta sagt så hoppas jag att omgivningen i fängelset ger han det straff som han mer än väl förtjänar.
Att mörda en liten späd tjej kan väl knappast vara en fjäder i hatten, ens hos kriminella
Citera
2020-07-20, 18:23
Medlem
Citat:

Instämmer till fullo!
Citera
2020-07-20, 18:26
Medlem
KKNDs avatar
Citat:

Detta känns så skönt att läsa!
Och precis som du säger, vem i hela fridens namn skulle ge långfingret till anhöriga om man är oskyldig? INGEN.

Lyssnar just nu på åklagarens slutplädering och fasen va bra han gör det.
Och det gick upp för mig vilken otrolig stor skillnad det är mellan live-rapporteringar och vad som faktiskt händer och sägs i rättssalen.

Jag var så orolig att det inte skulle gå hela vägen men nu när man har alla kort på bordet så att säga. Jisses, han är så satans körd.
Citera
2020-07-20, 18:28
Medlem
Tishko är är inte bara en mördare utan även ett sjukt jävla monster som Emelie säger i rätten..
Senast redigerad av Pelepelle 2020-07-20 kl. 18:31.
Citera
2020-07-20, 18:31
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Ja eller så upplevde han det så för att föräldrarna lät han va under undersökningen. Möjligt de bara skrikit i rättssalen av ren förtvivlan oxå, självklart vet dem att han är skyldig
I fupen står det om vad hans pappa sa efter de hittade kroppsdelen i lägenheten.
Att han gjort det och inte är hans son längre som skyldig..
Tydligen har han ändrat sig gällande det.
Usch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in