2020-07-21, 15:54
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Hehe exakt! Åtta av våra inledande nio matcher har dessutom varit mot topp nio i tabellen så nu när vi snart ska börja möta rövgäng som Falkenberg och Hammarby kan det väl bara gå fortsatt uppåt!?

En första tillbakablick på våra inledande matcher nu och man kan konstatera att Oscar Jansson är lika stabil och fin som förra året. Han har inte många keeprar framför sig nu gällande seriens bästa.

Dansken Skovgaard som vi lånat in på mittbacken har varit väldigt fin. Magisk vänsterfot kombinerat med stabilitet och lugn. Känns som även Almebäck blivit tryggare med honom vid sin sida. Det var ju värvningen av Skovgaard som Pekings alkoliserade chefsscout (?) totalsågade inför säsongen. Hur fan ÖSK tänkte som tog honom från Heerenveen utan att ha koll på honom (trots att Axel såg och träffade honom innan han ens gick till Holland). Axel har även bekräftat att Peking själva försökte värva honom vid den tidpunkten så därav bitterheten får man anta.

Jack Lahne har inte gjort någon glad. Maken på dålig spelförståelse samt stundtals bolltouch ser man sällan på så upphaussade talanger. Skulle inte direkt ha något emot att låta honom lämna när hans lånedeal nu strax löper ut för att förhoppningsvis kunna bereda plats i truppen för Rogic som nu kontraktslös regelbundet tränar med oss.
Var det han som var med i studio allsvenskan?
Många gillar ju att höja sig själv och sänka andra.

Haha Lahne, han är ju fortfarande ung men det känns ju inte som det gått åt rätt håll senaste åren.
Otrolig speed men inte mycket mer.
Sprang ju mest bara i från alla när jag såg honom i U-landslagen och det kan ju straffa en senare när man inte bara kan leva på det längre.

Hur går det för Helmer Andersson?
Inte varit med på bänken något.
Fick ju spela en del i fjol på slutet så hade hoppats på ett litet genombrott för honom i år.
Citera
2020-07-21, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantBamboo
Som vi alla vet här inne så skall Hammarby IF inte ses från ljuset som en elit klubb med allt vad det innebär. Bajen är istället en företeelse eller en folkrörelse om ni så vill. Klubben grundades bland kranar och rök. Det är alltså en arbetarklubb i ordets rätta bemärkelse. Vad PB anbelangar så handlar Bajen om något mycket större än det som händer på den hybrida mattan att göra. Det som utgör dess näring är stämningen som infinner sig i ytterst specifika delar av Södermalm.

Turister och Hipsters med anhang håller på vår kära klubb för att "man ska göra det" skillnaden är som vi alla vet milsvid. Vi lyssnar fortfarande på Ultima Thule, läser Fogelströms fantastiska verk eller bara kilar stadigt i kojan. Bra, då har vi fått det sagt.
Har Bajen fortsatt en identitet? Min bild av Bajen var klacksparkar, snygga dribblingar och sköna lirare. Sedan stöpates det om och spela framtidens snabba fotboll med Nanne, sedan kom JesperJansson och skulle ha vinnarkultur med jugoslaviskt touch och fräsiga bilar. Snart kommer vill Zlatan med sin aura. Finns det en identitet kvar? "Vilka fan är ni?"

🙃
Citera
2020-07-21, 16:12
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson

Haha Lahne, han är ju fortfarande ung men det känns ju inte som det gått åt rätt håll senaste åren.
Sprang ju mest bara i från alla när jag såg honom i U-landslagen och det kan ju straffa en senare när man inte bara kan leva på det längre.

Fick ju spela en del i fjol på slutet så hade hoppats på ett litet genombrott för honom i år.

Vet ej om han varit med i Studio Allsvenskan.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/ifk-norrkopings-chefsscout-gar-hart-at-sin-egen-varvning-och-avslojar-spelare-so/

Helmer är för tillfället utlånad till Karslund i division 1 som vi har ett sådant där avtal med där spelare smidigt kan flyttas mellan klubbarna. Rätt val just nu då han är ganska långt ifrån speltid rent kvalitetsmässigt i vår trupp men fortfarande behöver få spela matcher.

Hoppas på något liknande för Niklas Bergmark som även han fick en hel del speltid i slutet av förra säsongen.

Dennis Collander född -02 och tidigare kapten i P17-landslaget har dock startat de två senaste matcherna nu. Jäkligt ambitiös kille och rivig tvåvägsspelare på mitten. Har haft en hel del skadekrångel senaste året men där har vi en intressant spelare för framtiden!
Citera
2020-07-21, 16:18
Medlem
Citat:

Ja det finns bättre spelare än Lahne i den årskullen. De som stått ut mest när jag kollat är Nygren och Mujanic, framförallt Nygren.

Får hoppas Nygren får lite fler chanser den här säsongen, han fick en halvlek i senaste träningsmatchen och gjorde det ok.

Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Med tanke på det fetstilade är det bara att hålla med. Men bajen är inte skapt för att vara en verklig elitförening. Tycker att de kan hålla sig till rodd i fortsättningen.

Om man skall vara seriös så tycker jag att Bajen verkar ha fått ordning på mycket när det gäller ledningen av klubben, men sådana där meningar bör ju bara korrigeras bort, eller ja, det borde kanske inte ens finnas en tanke på att plita ner det från början för en kommunikatör för det blir pajasaktigt.
Citera
2020-07-21, 16:26
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Vet ej om han varit med i Studio Allsvenskan.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/ifk-norrkopings-chefsscout-gar-hart-at-sin-egen-varvning-och-avslojar-spelare-so/

Helmer är för tillfället utlånad till Karslund i division 1 som vi har ett sådant där avtal med där spelare smidigt kan flyttas mellan klubbarna. Rätt val just nu då han är ganska långt ifrån speltid rent kvalitetsmässigt i vår trupp men fortfarande behöver få spela matcher.

Hoppas på något liknande för Niklas Bergmark som även han fick en hel del speltid i slutet av förra säsongen.

Dennis Collander född -02 och tidigare kapten i P17-landslaget har dock startat de två senaste matcherna nu. Jäkligt ambitiös kille och rivig tvåvägsspelare på mitten. Har haft en hel del skadekrångel senaste året men där har vi en intressant spelare för framtiden!
Okej, ja det är nog bra för honom att få regelbunden speltid där.

Ja Collander har jag hört en del gott om, kul att han får chansen.

ÖSK är ju den klubb som ganska enkelt borde kunna utveckla talanger.
Mitten klubb och ingen speciell press på sig.
Vi i Gif har ju tyvärr lite för dålig grundnivå för att vi ska kunna utveckla talanger på det sättet och ändå hänga kvar.
Bra för oss att istället ta chansen i superettan nu och bygga upp våra unga, en 04a hoppade in i halvtid senast mot Norrby.
Citera
2020-07-21, 17:09
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Okej, ja det är nog bra för honom att få regelbunden speltid där.

Ja Collander har jag hört en del gott om, kul att han får chansen.

ÖSK är ju den klubb som ganska enkelt borde kunna utveckla talanger.
Mitten klubb och ingen speciell press på sig.
Vi i Gif har ju tyvärr lite för dålig grundnivå för att vi ska kunna utveckla talanger på det sättet och ändå hänga kvar.
Bra för oss att istället ta chansen i superettan nu och bygga upp våra unga, en 04a hoppade in i halvtid senast mot Norrby.

Ja, utveckla talanger och ge dem speltid för att kunna sälja vidare är väl lite vad vi har på tapeten just nu i klubben för att kunna ta någon form av nästa steg. Dock alltid lättare sagt än gjort när det kommer till kritan och det finns äldre spelare i truppen som fortfarande är klart bättre än de unga. Vi har fortfarande aldrig i klubbens historia sålt en spelare för över 10 miljoner vilket ju är så sanslöst bedrövligt att det saknar motstycke.

Haha sjukt att 04orna nu börjar ta sig in i eliten. Minns fortfarande hur bisarrt jag tyckte det kändes när min årgång 85orna började få göra inhopp i Allsvenskan...
Citera
2020-07-21, 17:17
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Eller Palle eller Widgren förmodligen. Att Bojanic ska gå in och hjälpa en inte helt matchfit Junior ger mig magsår.

3-0 MFF skulle vara en överprestation av oss.
Du ser, jag glömde bort dem.
Rodic till höger Tim till vänster i backlinjen.
Om vi ändå (motvilligt) ska rotera vore det spännande med Sher och Junior centralt. Imad på topp, Mujo och Kaca varsin kant och Gurra tia. Eller rockad på Imad och Gurra.
Citera
2020-07-21, 19:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Har Bajen fortsatt en identitet? Min bild av Bajen var klacksparkar, snygga dribblingar och sköna lirare. Sedan stöpates det om och spela framtidens snabba fotboll med Nanne, sedan kom JesperJansson och skulle ha vinnarkultur med jugoslaviskt touch och fräsiga bilar. Snart kommer vill Zlatan med sin aura. Finns det en identitet kvar? "Vilka fan är ni?"

🙃

Zlatans springpojkar, tyvärr.
Citera
2020-07-21, 22:22
Medlem
Ovcharkas avatar
Hammarby har faktiskt en titel, så jag tycker vi ska vara lite snällare mot dom. Med tiden vet man aldrig om de kanske kommer upp i två?
Citera
2020-07-21, 22:26
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hammarby har faktiskt en titel, så jag tycker vi ska vara lite snällare mot dom. Med tiden vet man aldrig om de kanske kommer upp i två?
Ska jag vara ärlig så tror jag inte att Allsvenskan kommer att finnas så länge, så frågan är om vi ska diskutera det i en annan tråd?
Citera
2020-07-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Zlatans springpojkar, tyvärr.
Å andra sidan får jag fundera på gnagetidentiteten. Jag köper man-man och hög press i försvaret... men det här med att spela offensivt. Jag kan sträcka mig till 2-0, men börjar det bli 3-1 känns det smutsigt. 😉
Citera
2020-07-21, 22:34
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Ska jag vara ärlig så tror jag inte att Allsvenskan kommer att finnas så länge, så frågan är om vi ska diskutera det i en annan tråd?

Hm, månne så. Men de kanske tar en titel i svenska cupen? Inte i år, förstås. Men... nån gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in