2020-07-21, 13:18
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Jag vill hävda att Colley är en av de bättre mittbackarna jag sett i DIF. Att laget i sig inte var något vidare tror jag drar ned dennes betyg hos många.
han var riktigt bra mot slutet, det kan jag hålla med om. du kan ha en poäng delvis.. men för mig gav han inget bestående intryck tyvärr.

kanske måste poängtera att jag inte på ngt vis ansåg han vara dålig, i duellspelet var han ju grymt stark exempelvis.
Citera
2020-07-21, 13:19
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Lyssnade på Studio Allsvenskan från i Måndags sas mycket intressant:

Anel Ahemdzoic (byt efternamn) från Expressen var med

Verkar vara en hårt jobbande journalist med mycket iver och kunskap.
Dock har han ett extremt bias mot Hammarby (pga av deras balkan sektion) och för Balkanspelare överlag tycker att Kujovic i Djurgården måste starta osv.

Bara för att han kan bli lite extra bundis med dom och ropa "Brate" så behöver han inte vissa det så genomskynligt.

Anel Ahmedhodzic är en mittback som spelar i Malmö. Kan det vara Anel Avdic du tänker på?
Citera
2020-07-21, 13:34
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Anel Ahmedhodzic är en mittback som spelar i Malmö. Kan det vara Anel Avdic du tänker på?

Ja men det är det ju dum jag är!
Citera
2020-07-21, 14:09
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Nähä, är det fortfarande inte november och säsongen är över? Synd.

Match på torsdag! Ska bli intressant.
Citera
2020-07-21, 14:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ingen Jeppe, Simon, Abbe, Magyar och Aron. Blir det 3-0? Suck.
Citera
2020-07-21, 15:08
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ingen Jeppe, Simon, Abbe, Magyar och Aron. Blir det 3-0? Suck.

Eller Palle eller Widgren förmodligen. Att Bojanic ska gå in och hjälpa en inte helt matchfit Junior ger mig magsår.

3-0 MFF skulle vara en överprestation av oss.
Citera
2020-07-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Intressant för er kanske.

Jag missar matchen då jag bokat möte med Fonus just det datumet och tiden. Olycklig krock.
Citera
2020-07-21, 15:18
Medlem
Vad är det för lirare som skriver matchrapporter för Bajen på officiella hemsidan?

Måste säga att senaste rapporten påminner lite om när Blåvitt la ut en tweet(2017 tror jag) när domaren missade en rätt så uppenbar offside mot DIF, vilket blev matchavgörande. Jörnvik fick puddla där och be om ursäkt.

Det är en sak att gnälla över saker som supporter/spelare/ledare i samband med matcher tycker jag, då kan känslorna vara starka, men inte i officiella kanaler för föreningen.

Det blir ju lite pajasaktigt att gnälla över att Paka ville ha hörna(som var en hörna), det enda sättet som det är relevant för matchen och resultatet är väl att det faktiskt är hörna och att det blir mål direkt efteråt.

Just efter att Patrik Karlsson Lagemyr fått gasta i en halvminut mot domarteamet, om en hörna han förvisso skulle ha fått med sig, utan ens en mild tillsägelse…

Någon borde be denna Mattias Jansson att kamma sig och höja nivån.
Citera
2020-07-21, 15:27
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Just efter att Patrik Karlsson Lagemyr fått gasta i en halvminut mot domarteamet, om en hörna han förvisso skulle ha fått med sig, utan ens en mild tillsägelse…

Någon borde be denna Mattias Jansson att kamma sig och höja nivån.
Med tanke på det fetstilade är det bara att hålla med. Men bajen är inte skapt för att vara en verklig elitförening. Tycker att de kan hålla sig till rodd i fortsättningen.
Citera
2020-07-21, 15:32
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Lite ovanligt att ni stått för såpass jämna prestationer i år. I vanliga fall brukar väl ni ligga dödssist eller leda allsvenskan nu, innan resultaten svänger 180 grader.

Hehe exakt! Åtta av våra inledande nio matcher har dessutom varit mot topp nio i tabellen så nu när vi snart ska börja möta rövgäng som Falkenberg och Hammarby kan det väl bara gå fortsatt uppåt!?

En första tillbakablick på våra inledande matcher nu och man kan konstatera att Oscar Jansson är lika stabil och fin som förra året. Han har inte många keeprar framför sig nu gällande seriens bästa.

Dansken Skovgaard som vi lånat in på mittbacken har varit väldigt fin. Magisk vänsterfot kombinerat med stabilitet och lugn. Känns som även Almebäck blivit tryggare med honom vid sin sida. Det var ju värvningen av Skovgaard som Pekings alkoliserade chefsscout (?) totalsågade inför säsongen. Hur fan ÖSK tänkte som tog honom från Heerenveen utan att ha koll på honom (trots att Axel såg och träffade honom innan han ens gick till Holland). Axel har även bekräftat att Peking själva försökte värva honom vid den tidpunkten så därav bitterheten får man anta.

Anfallsbesättningen kommer alltid kännas bräcklig när Mehmeti med sina skador ses som en viktig pjäs. Björndahl är en fin truppspelare men håller ju inte som ordinarie startspelare. Dags för Carlos Strandberg att bryta sitt kontrakt i Saudi och krita på ett treårsavtal med den klubb han trivts bäst i!?

Jack Lahne har inte gjort någon glad. Maken på dålig spelförståelse samt stundtals bolltouch ser man sällan på så upphaussade talanger. Skulle inte direkt ha något emot att låta honom lämna när hans lånedeal nu strax löper ut för att förhoppningsvis kunna bereda plats i truppen för Rogic som nu kontraktslös regelbundet tränar med oss.

I övrigt får man konstatera att vi för en gångs skull gjort bra värvningar från Superettan där både Robin Book och Benjamin Hjertstrand egentligen redan nu bevisat sig som stabila allsvenska spelare.
Senast redigerad av nomadic 2020-07-21 kl. 15:35.
Citera
2020-07-21, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Med tanke på det fetstilade är det bara att hålla med. Men bajen är inte skapt för att vara en verklig elitförening. Tycker att de kan hålla sig till rodd i fortsättningen.
Håller med, vi har bara några hundra SM-guld. Värdelöst!

Om vi ändå kan bli som mäktiga dju.. heif.
Citera
2020-07-21, 15:40
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Håller med, vi har bara några hundra SM-guld. Värdelöst!

Om vi ändå kan bli som mäktiga dju.. heif.
I sporten fotboll finns det många klubbar som ni borde se upp till. En av dem är Djurgårdens IF. En annan är Helsingborgs IF.

Lycka till i er nästa match!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in