2020-07-20, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
Du har helt rätt, arvssynd ska vi inte ha och närstående ”ser vad de vill se”.
Men har du lyssnat på wilmas mamma när hon berättar när hon träffa t föräldrar?

Ja, de är avskrivna från utredningen, men de vet mer än vad de säger. Det är jag helt säker på.

Det är skillnad på juridik och vad som FAKTISKT har hänt. Glöm inte det.

Synd att utredningen hittills inte kunnat ge mer svar på vad som faktiskt har hänt..

För alls skull.. Men framförallt för Wilma..
Citera
2020-07-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag vet inte, jag har aldrig suttit på nån anstalt. Men jag håller tummarna för att några kommer reta sig på honom.

Det kan man förstås göra men det lär inte hända. Han kommer sitta och avnjuta sin frukost där han kan välja mellan ett tjugotal rätter i lugn och ro.
Citera
2020-07-20, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Synd att utredningen hittills inte kunnat ge mer svar på vad som faktiskt har hänt..

För alls skull.. Men framförallt för Wilma..
Har vi lite tur så kommer T sitta med sina medfångar och skrävla. Och har vi ännu mer tur så råkar han skryta för en fånge som kanske har lite heder i kroppen. En fånge som avskyr att en sån här kackerlacka utnyttjar en tonåring i ett par år och sen dödar henne. Vi kanske kan sända en liten bön nånstans?
Citera
2020-07-20, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Fast hennes ex som hon har barn med och en tvist är inte släkting till Tishko

Har inte sagt det heller.
Bara att det är intressant att E har haft ett förhållande med T kusin..

Lite olustigt..
Citera
2020-07-20, 22:45
Medlem
Vi anade utfallet i historien redan vid start, vi ville inte skuldbelägga Wilma eller invandraren. Men Wilma hade fått varningar från sin omgivning, föräldrarna är visserlige pk men de gillade inte hennes förhållande. Wt är lite för dumma i huvet för sitt eget bästa, tyvärr går de på våra uppgifter om vad som är bra eller dåligt.
Citera
2020-07-20, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Med tanke på att skrikandet pågick ett bra tag så verkar det ha varit utdraget och hon måste känt dödsångest, stackars tös. Men sparrisen sover med lampan tänd och musik på. Mörkret kanske skrämmer? Hoppas de har tvångssläckning i häkte och i fängelse. Och ingen musk.

Förstår polis och psykologer ens vinkeln med varför han måste sova med musik och ljus? Han kan inte sova normalt längre för att tankarna över det han gjort tar över.

Nej fyfan, hoppas han sitter av livstid och att någon misshandlar honom så han blir till ett kolli.
Citera
2020-07-20, 22:51
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Har inte sagt det heller.
Bara att det är intressant att E har haft ett förhållande med T kusin..

Lite olustigt..
Verkligen olustigt, om det är han som förhördes verkar han inte prata svenska bra? Med tanke på tolk alltså..
Citera
2020-07-20, 22:55
Medlem
Oavsett etnicitet hade inte denna sorgliga ursäkt till kille varit i Sverige hade wilma aldrig råkat ut för avskummet. Hoppas han blir utvisad på livstid efter avtjänat straff. Alltså om 15-20 år, för så länge hoppas jag han får sitta.
Citera
2020-07-20, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det blir livstid med storsannolikhet.

Eftersom brottet har riktat sig mot en nära anhörig i hennes hem och skett när hon sov anser tingsrätten att gärningen varit särskilt hänsynslös. Straffet blir därför livstids fängelse”, skriver Ångermanlands tingsrätt i ett pressmeddeland.

https://www.expressen.se/nyheter/s-politiker-doms-till-livstid-skot-sin-fru-i-huvudet/
Jag tror på 18 år pga hans unga ålder.
Citera
2020-07-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speitmeister
Är det inte väldigt sällan någon blir mördad eller grovt misshandlad på anstalt.
Sällan ngn blir mördad ja. Men misshandel förekommer en del , och framför allt hot och trakasserier ständigt , som jag ser som mkt värre än lite däng . Utanförskap, mobbning, sabotage , allt kommer han få vara med om ! Han ska känna obehag och vara rädd precis hela tiden ! Lampan kmr o få vara släkt när han sover. Men tyvärr lär han få ha en gammal mp3 el CD spelare .
Citera
2020-07-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tror på 18 år pga hans unga ålder.
Billy fick livstid. Han var yngre än Tishko när han dödade Tova. Så nej, jag tror inte han får tidsbestämt pga låg ålder. Får han tidsbestämt så beror det på något annat. Vi lär få se i domen hur man formulerar sig.
Citera
2020-07-20, 23:00
Medlem
När kommer slutdom? Har frågat men utan svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här