2020-07-20, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Bor dessa svin kvar i Uddevalla ?

Skärp dig! Tishkos föräldrar är avförda från utredningen och i Sverige har vi inte arvssynd. Visst är det stötande att de ropar att han är oskyldig liksom Tishkos finger, som är den fulaste, vedervärdiga gest jag kan föreställa mig, oavsett skyldig eller inte. Det är inte ovanligt att närstående vill i det längsta tro att mgm är oskyldig.
Citera
2020-07-20, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Skärp dig! Tishkos föräldrar är avförda från utredningen och i Sverige har vi inte arvssynd. Visst är det stötande att de ropar att han är oskyldig liksom Tishkos finger, som är den fulaste, vedervärdiga gest jag kan föreställa mig, oavsett skyldig eller inte. Det är inte ovanligt att närstående vill i det längsta tro att mgm är oskyldig.
Det håller jag med dig om angående hans föräldrar.
Men den fingerpekande Tishko är skyldig till detta mord det är jag helt övertygad om och även folk i denna tråd plus tingsrätten i Uddevalla.
Citera
2020-07-20, 18:54
Medlem
KKNDs avatar
Citat:

Du har helt rätt, arvssynd ska vi inte ha och närstående ”ser vad de vill se”.
Men har du lyssnat på wilmas mamma när hon berättar när hon träffa t föräldrar?

Ja, de är avskrivna från utredningen, men de vet mer än vad de säger. Det är jag helt säker på.

Det är skillnad på juridik och vad som FAKTISKT har hänt. Glöm inte det.
Citera
2020-07-20, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det blir livstid med storsannolikhet.

Eftersom brottet har riktat sig mot en nära anhörig i hennes hem och skett när hon sov anser tingsrätten att gärningen varit särskilt hänsynslös. Straffet blir därför livstids fängelse”, skriver Ångermanlands tingsrätt i ett pressmeddeland.

https://www.expressen.se/nyheter/s-politiker-doms-till-livstid-skot-sin-fru-i-huvudet/
När hon sover ?
Citera
2020-07-20, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En oskyldig man sätter inte upp långfingret till offrets anhöriga. Om rätten hade sina dubier om hans skuld innan, så försvann det just där och då.
Många gånger som jag funderat på om han faktiskt ville åka in. Det är mkt han sagt, gjort / inte gjort , som fått mig på dem tankar . Detta sista va inget undantag.
Citera
2020-07-20, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Många gånger som jag funderat på om han faktiskt ville åka in. Det är mkt han sagt, gjort / inte gjort , som fått mig på dem tankar . Detta sista va inget undantag.
Tja, han har ju sagt något som att "alla män mår bra av att sitta" (i fängelse). Han är knäpp. Så knäpp.
Citera
2020-07-20, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
När hon sover ?
Det står så i artikeln. Men det rör sig om ett helt annat fall, inte det som vi diskuterar här.
Citera
2020-07-20, 19:17
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:

Stötande är ett milt uttryck i detta fall och visst har vi inte arvssynd.
Citera
2020-07-20, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
Du har helt rätt, arvssynd ska vi inte ha och närstående ”ser vad de vill se”.
Men har du lyssnat på wilmas mamma när hon berättar när hon träffa t föräldrar?

Ja, de är avskrivna från utredningen, men de vet mer än vad de säger. Det är jag helt säker på.

Det är skillnad på juridik och vad som FAKTISKT har hänt. Glöm inte det.

Jag är fullt medveten om det och skakade på huvudet åtskilliga gånger när jag lyssnade på försvarets slutplädering. Men dock, försvarets uppgift är just försvar, och Rämsell har vissa poänger som kan leda till att så rimligt tvivel! Nu lyckades inte hon enligt tingsrätten!
Jag tvivlar inte en sekund på vem som är gärningsman, men det hjälper inte ett skvatt ur ett juridiskt perspektiv.
Att Tishkos anhöriga vet mer har inte åklagaren lyckats bevisa, för isåfall hade de troligen varit åtalade åtminstone för att skydda Tishko.
I Lena Wesström-fallet är det också i min värld mgm som är skyldig och några anhöriga och nån vän som vet mer. Det hjälper inte ett jota vad jag eller hela världen tycker.
Citera
2020-07-20, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Och när 23-åringen leds ut av häktespersonalen pekar han finger mot Wilmas anhöriga.
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/rättegång-i-fallet-wilma-andersson-1.28411765

Fy fan vilket as han är. Någon som vet om nämndemännen och domaren var kvar i salen när "den grandiosa sparrisen" pekade finger? Hoppas verkligen dom såg det.

Måtte det bli livstid!!!
Citera
2020-07-20, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
Fy fan vilket as han är. Någon som vet om nämndemännen och domaren var kvar i salen när "den grandiosa sparrisen" pekade finger? Hoppas verkligen dom såg det.

Måtte det bli livstid!!!
Tja, de läser säkert nån artikel om det hela i efterhand. Lär inte falla i god jord, men påverkar ju inte domen. Men i den gesten visade han fullt ut vilket svin han är. Undrar vad hans anhöriga tänker nu....
Citera
2020-07-20, 19:34
Medlem
KKNDs avatar
Citat:
Jag är fullt medveten om det och skakade på huvudet åtskilliga gånger när jag lyssnade på försvarets slutplädering. Men dock, försvarets uppgift är just försvar, och Rämsell har vissa poänger som kan leda till att så rimligt tvivel! Nu lyckades inte hon enligt tingsrätten!
Jag tvivlar inte en sekund på vem som är gärningsman, men det hjälper inte ett skvatt ur ett juridiskt perspektiv.
Att Tishkos anhöriga vet mer har inte åklagaren lyckats bevisa, för isåfall hade de troligen varit åtalade åtminstone för att skydda Tishko.
I Lena Wesström-fallet är det också i min värld mgm som är skyldig och några anhöriga och nån vän som vet mer. Det hjälper inte ett jota vad jag eller hela världen tycker.

Instämmer till fullo.

Jag har själv stort problem med att skilja juridik, moral och sanning.
Vill att han ska hängas, men är det sist och slutligen moraliskt?
Vill att han ska dömas och skita i hovrätten, vi ’vet’ redan, men är det rättssäkert?

Ja, det är tur att jag inte jobbar inom rättsväsendet, jag hade aldrig klarat det.

Och jag uppskattar verkligen de skribenter här som står stenhårt på rättssäkerheten och inte blandar in moralaspekten.
Juridik är juridik som någon skrev för en tids sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in